Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Opel Agila van mrt.2005, 44.000 km die ineens er helemaal me
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2010 om 19:50 #17224611
Hoi,
Ik ben in het bezit van bovengenoemde auto. Heb deze jan.2009 gekocht in Rijswijk (niet Opel-dealer maar handelaar) de auto zou altijd in Motorhuis Alphen a/d Rijn behandeld zijn en afkomstig van 1e eigenaar. Mijn auto ingeruild, bedrag bijbetaald (vraagprijs was 5.940,-) en nam de Agila mee naar huis. Leuk, redelijk nieuw, goed uitziend autootje met 39.000 op de km teller (ANP pas – of hoe dat ook heette – klopte) en 2 jaar APK (tot febr.2011). Na 1 week was de accu kapot en aangezien ik 3 maanden garantie had kreeg ik een nieuwe vergoed. Omdat ik in Pijnacker woon stap ik over naar het Motorhuis Delft en daar doe ik in oktober de wintercheck) alles in orde om een afspraak te maken voor febr.2010 (grote beurt).
De dynama gaat in de tussentijd kapot, dure hobby, maar het is niet anders. In febr. dan de grote beurt, olie, sproeivloeistof, beugie e.d. vervangen (had er net nieuw ingedaan, maar goed) en wat kleine dingen (kostte me weer 350,-) en op naar de winterkeuring in okt/nov.2010 dacht ik nog.
Op 25 juli rijden we naar Beverwijk en na een half uurtje rrijden hebben we totaal geen vermogen meer. De auto is dan 5 jr en 4 maanden oud en heeft er nog geen 44.000 km opzitten. Opel Assurance Plus gebeld, weggesleept omdat er mogelijk een lekke koppakking is en een reparatie van rond de 1.000,-/1.500,- zou aankomen. Keurig een super de luxe leenauto voor 4 dagen (verzekering van 8,- per dag om eventuele schade af te kopen) en deze tanken we af en leveren we op de 3e dag om 17.00 uur in.
Ik ga langs de garaga als zij bellen dat mijn auto er is en als het inderdaad is wat de ANWB heeft gezegd gaat dat bedrag wel kloppen, tenzij er meer aan de hand zou zijn. Het kon even duren en er moest een diagnostisch odnerzoek plaatsvinden om te bepalen wat de daadwerkelijke schade zou zijn.
Ik krijg de kriebels en bel mijn broer (ook een automonteur), die haalt de auto de volgende dag op met een ambulance en kijkt er naar en begint me toch een riedel…………. aangezien ik a-technisch ben begrijp ik er weinig van. Wel begrijp ik dat hij aangeeft dat dit een groter probleem is dan verwacht. De koppakking is kapot, de kleppen moeten worden gesteld, de zuigers zijn doorgebrand en de …vloeistof is rechtstreeks op de weggespoten waardoor de motor het begeven heeft.
En nu?
Bel de verzekering en vraag om een expert, deze komt na 5 dagen en schrikt er van. Dit heeft hij nog nooit meegemaakt en weer zo’n technische riedel waar ik niets van begrijp.
Wel begrijp ik dat het duidelijk niet mijn fout is, onmogelik moet zijn met deze auto en ik zowel de dealer als beide garages (waar ik de Agila gekocht heb en waar ik deze momenteel in onderhoud heb) aansprakelijk zal moeten stellen. De schade komt op ongeveer 3.000,-
Dit menen ze niet? Net 1,5 jaar geleden voor bijna 6.000,- gekocht, zo weinig km’s, keurig onderhouden, goed rijgedrage en noem maar op.
Na overleg volgt er een rapport met foto’s, deze krijg ik komend weekend en daarna zal de strijd moeten beginnen (die wel eens 1 tot 1,5 jaar zou kunnen duren).
Motorhuis Delfgauw wil wel meewerken en onderzoeken en repareren en praten over eventuele ruilmotor en inruil.
Opel fabrikant (GM) heeft nog niet gereageerd (is pas net aangeschreven dus kan ook nog niet) en Reedenburg zegt dat hij niet mee gaat werken en niet zal reageren op mijn rechtsbijstandverzekering en eventuele claims omdat ik de auto meer dan 1,5 jr. geleden heb gekocht.
Ben ten einde raad, want ik kan niet zonder auto en ik voel me zo gigantisch in de maling genomen?
Iemand tips??
Hoor dat graag.
Thanks alvast, groet een zeer teleurgestelde en verdrietige Joyce :thumbdown12 augustus 2010 om 19:01 #17711304Tja, als jij niet kunt melden wat er nu exact aan de hand is, is het moelijk om een mening / advies hierover te geven!!
31 augustus 2010 om 14:15 #17711305Hoi allemaal,
Nou kennelijk heb ik het toch goed uitgelegd hoor :hmmz
De Opelfabrikant (GM) voelde zich totaal niet aansprakelijk nadat ik een expert had gevraagd te rapporteren, maar mijn dealer wel (Motorhuis Delfgauw). En terecht zo bleek achteraf!
In elk geval complimenten voor hen, in overleg is mijn Opel afgevoerd en heb ik nu, met bijbetaling natuurlijk, maar dat begrijp ik) een Chevrolet Matiz. 1 jaar nieuwer, airco, klein, confortabel en rijden dat die doet…. king:
Jullie begrijpen ik ben -offtopic en helemaal happy de pappy.
Kortom; overleg en roep desnoods hulp in, maar er moet een oplossing te vinden zijn voor ieder probleem.
Groet en fijne avond, Joyce -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.