Forumindex › Forums › Overige › Meetings › Nitrolympics pics!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2010 om 15:21 #17224555
Afgelopen weekend mocht ik mee naar de Nitrolympics, op Hockenheim niet vanwege mijn buitengewone sprintprestaties, maar was de excursie voor autoklusles. Het was ongelooflijk gaaf, veel gezien.
Ik heb wat foto’s genomen, het zijn geen Noogypics, maar ik heb me best gedaan.
Op de parkeerplaats stond er ook het een ander aan leuks.
Er waren toptickets geregeld, in het verlengde van de startlijn.
Het was smullen met de dikke musclecars…
Er was meer te smullen, jammer van die grapics op haar lichaam…
Er waren verschillende klasses, enkele foto’s voor de motorliefhebbers.
Omdat we om 13.00 aankwamen waren de kwalificatie van supertop fuels al geweest. Gelukkig waren de muscle cars er ook.
Zoals van Noogy geleerd, meegaan met de auto, dit in samenwerking met snel klikken… een paar keer had ik geluk! :D
Burn baby burn….
Er gingen heel wat wagens de lucht in gelukkig hadden ze een candybar.. ;)
Niet zo scherp, maar hij kwam wel hoog.
De enige opel in de klasse, een vette manta.
Op velden waren super dikke bakken te vinden, oa enkele hotrods.
De supertopfuels werden elke keer na het rijden uit elkaar gehaald. Daar kregen ze een paar uur de tijd voor. Gelukkig mocht je als publiek op de paddock. Wat een gave baan lijkt mij dat. Jammer dat ik alleen de BBQ goed kan bedienen ;)
Deze kerel neemt zijn baan wel ultra serieus.
Uitlaatje puntlassen… geen punt!
Een aantal heule dikke koperenkoppakkingen…
De wagens werden met een auto of ehh grasmaaier naar de strip getrokken.
Zoiets zou perfect zijn voor mijn TB’s…:D helaas ik kon hem niet meenemen.
Als het blok in elkaar zit was het tijd om te starten..ik had nog nooit nitro geproefd tot dit weekend.. Ten eerst gaat je lichaam heen en weer als ze starten, vervolgens merk je dat je je gasmasker bent vergeten en moet je rennen, want het spul brand in je ogen en je keel wordt in een klap kurkdroog.
Ik dacht dat we niet meededen… maar toch ;)
Bij elke keer werden de koppelingsplaten neergelegd voor de controle denk ik… 7 platen..pfff
new balls please.
Zoals op bitburg was er ook een junior dragster competitie, de deelnemers worden echter steeds jonger…
Het kan natuurlijk altijd gekker.. een wagen met een straalmotor.. in tegenstelling tot de Bredase Indiaan gingen hun wel echt vooruit.
Krap dash maar functioneel
Hier nogmaals de manta
Hier zie je de koppelingsplaten met de drukgroep!
Er waren ook veel motormuizen.. Ze hadden allemaal geen nek en een ook geen blankstrafblad denk ik.
Toen begon het avondprogramma met de 1/8ste finales..
Toen kwam de hoodklasse, wat een kracht zat daarin…
De tijden logen er ook niet om… 5.1 en ja idd.. 480km p/h En dat was niet eens de snelste tijd, dat was 4,8!!! op 402 meter.
Ook hier kwam er wel eens drupje olie op de baan… dan werd er serieus gehandeld het duurde minstens 30 minuten voor de baan weer gereed was. Op de andere baan werd dan wat gespeeld… ;)
Gelukkig waren er ook NL-ers!
Dat was een klein verslag van de Nitrolymics 2010… voor mij de eerste keer maar zekerniet de laatste keer!
16 augustus 2010 om 14:28 #17710692Ben er geweest op de zaterdagavond. Echt leuk om dat nu eens vanuit een andere hoek te kunnen zien dan vanaf de start.
Verder super weer en lekker nitro kunnen snuiven.We zouden er eigenlijk zelf rijden met de Super Twin (team Job Heezen/Zodiac) maar door tijdgebrek na 2 weekenden achter elkaar racen in Zweden en Noorwegen voor het UEM kampioenschap hebben we deze race/show laten schieten. Volgende race voor ons is Santa Pod Finals 9-12 sept.
16 augustus 2010 om 15:10 #17710693Het was idd erg gaaf, jammer dat ik je niet heb gezien max. Ik ga vanavond de foto’s posten. Hier alvast een voorproefje.
16 augustus 2010 om 15:13 #17710694oja ontmaagd met het snuiven van nitro.. dat is ook geen gezond spul zeg.:P
17 augustus 2010 om 09:02 #17710695Dat werken aan die Top Fuel dragsters heb ik 5 jaar gedaan (Lex Joon). Helaas is het geen baan maar een hobby/ziekte/afwijking die niet meer weg gaat…… gaat erg veel vrije tijd in zitten. Dat is het voor al die racers hier die je ziet (ja echt waar).
Als het allemaal erg snel moet tussen de ronden door heb je hoogstens 1,5 uur om alles uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Je leert er wel erg snel door sleutelen.
Tegenwoordig ben ik met een Dragbike, super twin top fuel mee aan het helpen, ook een Nederlander. 850 PK op 2 wielen en nitro :)
Goed voor 6.6 sec @ 340kmh op de 1/4e.
Dat alles zonder veiligheidskooi, remparachutes en veiligheidsgordels ;)
Jammer dat we elkaar niet gezien hebben, waren echter ook erg veel andere mensen hahahaha.
17 augustus 2010 om 09:24 #17710696dus je wilt zeggen dat die gasten dat gratis doen???
17 augustus 2010 om 09:54 #17710697Inderdaad, iedereen is daar aan werken voor eten, drinken, onderdak, toegang tot de races, de adrenalinekick als dat ding van start gaat en natuurlijk de lol die je hebt onder elkaar en onder te teams. betaalt word zo goed als niemand, dat is echt een heel erg grote uitzondering.
In de USA worden ze alleen bij de grote teams betaald maar het is veel werk voor weinig tot geen vrije tijd.Dragracen is meer dan alleen racen, het is een grote vrienden/familie met allemaal dezelfde afwijking.
Het sleutelen aan zulke auto’s en motoren is een uit de hand gelopen hobby :)17 augustus 2010 om 10:17 #17710698ok duidelijk, ja bent dan wel op en top met je hobby/vak bezig zeg.
17 augustus 2010 om 10:24 #17710699Stoer man, goeie foto’s!
Daar gaan een bult geld in zitten zeg, telkens die motoren uitelkaar.
Wel leuk om aan bezig te zijn, maar niet onbetaald :PZe hebben mij wel eens gevraagd als monteur in een rallyteam, moest ik zelf alles bekostigen. zelfs eten en drinken :jerry Als je echt gek bent van die sport dan doe je het wel, maar ik niet :P
17 augustus 2010 om 10:32 #17710700Jep, is echt leuk om te doen, zeer verslavend.
Telkens alles in en uit elkaar valt qua kosten relatief mee. Pakkingen, bouten, moeren zijn allemaal van ARP en her te gebruiken. Waterkoeling zit niet op deze motoren dus dat hoef je al niet af te tappen.
Die ene kerel met die tatoo van “racing” op zijn arm is Winni, op z’n andere staat Top Fuel. Als hij ze dan over elkaar legt staat er dan top fuel racing. Aardige kerel, we kennen elkaar al jaren, ook wel logisch, ben er al 15 jaar mee bezig….
Die A-Manta is van Guido Ulhir van de Berliner Jungs. Hij heeft ook nog een B die hij aan het opbouwen is.
Zo’n A ben ik ook nog mee bezig, als hij klaar is hoop ik dan ook daar zelf te rijden, duurt nog 1 a 2 jaar. Eerst de TR maar weer eens laten rijden.17 augustus 2010 om 10:33 #17710701Mooie pics Danny:thumbup
De ‘Manta’ heb ik vaker gezien,héél vet ding.
Zag ook een zwarte ’69 Roadrunner voorbij komen.Groet,
Ben17 augustus 2010 om 10:36 #17710702Jep die was ook daar, heeerlijk laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en matzwart
17 augustus 2010 om 10:40 #17710703leuke foto’s
17 augustus 2010 om 12:19 #17710704Originally posted by max
Die A-Manta is van Guido Ulhir van de Berliner Jungs. Hij heeft ook nog een B die hij aan het opbouwen is.
Zo’n A ben ik ook nog mee bezig, als hij klaar is hoop ik dan ook daar zelf te rijden, duurt nog 1 a 2 jaar. Eerst de TR maar weer eens laten rijden.als die manta van jouw rijdt kom ik je wel helpen hoor :vertag
Ik heb er al in gereden, had wel 4 man krachten ipv pk’s.. :vertag:vertagNu jij nog :jerry
17 augustus 2010 om 12:20 #17710705owh ja danny leuke repro..
Volgend jaar ga ik er ook naar toe..Had dit jaar willen gaan maar pakte ff anders uit..
volgend jaar beter17 augustus 2010 om 12:30 #17710706Het heeft mij gemotiveerd om met mijn corsa op E85 te gaan rijden.
17 augustus 2010 om 13:05 #17710707Ik denk dat je E85 bedoelt?
Lekker hoge octaan dus meer compressie!!
Of meteen door naar Methanol, 133 octaan, echter wel moelijker daar je veel meer branstof in moet spuiten (ongeveer 2X zoveel als benzine) en niet alles voor dat geschikt is (pomp, leidingen). Gaat met E85 beter.
17 augustus 2010 om 13:28 #17710708ja ik bedoel E85, dat kan ik hier in de buurt krijgen (nieuwendijk) Gewoon zorgen dat ik altijd een literje of 50 bij heb…
17 augustus 2010 om 14:05 #17710709Originally posted by pastry
Het heeft mij gemotiveerd om met mijn corsa op E85 te gaan rijden.en dan???
gewoon methanol inspuiten zoals max al zegt..
die van mij wordt gewoon op v-power 100 afgesteld..17 augustus 2010 om 14:11 #17710710wat en dan? Knallen natuurlijk.
Wat is er mis mee dan volgens jou?17 augustus 2010 om 14:37 #17710711verwacht er gewoon geen wonderen van op een atmo motor..
Bij geblazen motoren kun je een stukje verder gaan.Maar om daarvoor nou alles te gaan ombouwen en injectoren te gaan aanschaffen die nogmaals 50% meer opbrengst hebben.
Nee, niet mijn ding…17 augustus 2010 om 14:41 #17710712gelukkig is dat bij mij al gedaan ;) Het is alleen afstellen. :afro
18 augustus 2010 om 09:26 #17710713Idd super vette foto’s maar heb alleen 1 kleine opmerking, die vrachtwagen van indian pete, da ding met die straalmotors rijdt nie meer,
hebben ze aangestookt, de jerrycans stonden er nog onder :swear echt zonde. Maar da ding kwam wel van zn plek af met die motors, als ie de rem er maar af laat.18 augustus 2010 om 09:46 #17710714ok dan neem ik dat terug. Dat is wel jammer … want die wagen was zijn lust en zijn leven.
18 augustus 2010 om 12:38 #17710715 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.