Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa eco flex
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2010 om 15:13 #17224554
zijn er al mensen die in de corsa eco flex gereden hebben ?
ik ben wel benieuwt hoe die rijd,ik zit namelijk te twijfelen om er een te kopen en, me astra g te verkopen.de reden dat ik er een wil is dat ze vrijgesteld zijn van bpm en ,wegen belasting, dan is het opeens heel goedkoop rijden met een 1.3 diesel die 1op28 rijd en ,95 pk heeft :)
10 augustus 2010 om 15:15 #17710670Voor mij is het nog maar de vraag hoelang ze wegenbelasting vrij blijven…
Heb er nog niet in gereden trouwens
10 augustus 2010 om 15:41 #17710671ja ik vermoed ook wel een beetje dat ze in de politiek weer iets doms gaan bedenken dat je toch weer belasting moet gaan betalen of zoiets zou wel asociaal zijn.
10 augustus 2010 om 16:24 #17710672merkte je toendertijd ook met het afschaffen van het grijs kenteken voor particulieren. Kwam ook plots van de 1 op de andere dag
10 augustus 2010 om 16:53 #17710673origineel gepost door b07
ja ik vermoed ook wel een beetje dat ze in de politiek weer iets doms gaan bedenken dat je toch weer belasting moet gaan betalen of zoiets zou wel asociaal zijn.Op zich is dat juist helemaal niet asociaal. Het heikele punt is de communicatie er om heen.
Het gonst al langer dat vrijstelling van wegenbelasting en bpm wordt afgeschaft. Waarom daar niet duidelijk over gecommuniceerd kan worden ontgaat mij een beetje. Natuurlijk, de verkoop van deze auto’s zal instorten als het financiële voordeel verdwijnt maar nu worden de kopers voor de gek gehouden.
11 augustus 2010 om 06:14 #17710674Als het niet betalen van wegenbelasting weg valt, heb je toch nog altijd een paar duizend euro BPM bespaard bij aanschaf.
Mijn corsa Ecoflex komt in November, heb helaas niet kunnen proefrijden in de 1.3CDTI. Heb proef gereden in de 100PK benzine variant.11 augustus 2010 om 11:52 #17710675zit er bij jou ook zoon start/stop systeem op ?
het lijkt mij dat je best wel moet wennen aan een systeem die je auto uitzet als je voor het stoplicht staat.11 augustus 2010 om 14:15 #17710676Ja dat zit er op, alleen deze werkt pas als je voor het stoplicht de auto in zijn vrij zet en de koppeling los laat. Als je dan weer koppelt start de auto weer.
28 oktober 2010 om 11:53 #17710677origineel gepost door Marcotigra
Ja dat zit er op, alleen deze werkt pas als je voor het stoplicht de auto in zijn vrij zet en de koppeling los laat. Als je dan weer koppelt start de auto weer.Misschien leuk een POLL op te zetten (wie heeft er een Ecoflex 1.3 CDTI besteld) en zo zicht te krijgen wie er op dit forum een Ecoflex 1.3 CDTI hebben na november. Gaat hier natuurlijk om het type wat nu nog in productie is en waarvan half november 2010 de eerste worden geleverd. Als onderdeel is het aangeven van het type (Selection, “111”Edtion, Cosmo) en de kleur dan ook wel leuk misschien.
28 oktober 2010 om 14:18 #17710678Heb een Corsa Cosmo 1.3 CDTI Ecoflex in de kleur Pepperdust besteld. Wordt ook in november geleverd.
Wij hebben wel kunnen proefrijden met een 1.3 CDTI Ecoflex, maar zonder start/stop systeem. Vind zelf dat deze een korte eerste versnelling heeft. Wel lekker veel benutbaar koppel in de volgende versnellingen…28 oktober 2010 om 14:50 #1771067995 PK is zeker genoeg om gewoon goed met het verkeer mee te kunnen rijden. Het start stop werkt alleen als de auto in zijn vrij wordt gezet en dit is overigens ook volledig uit te schakelen. Zo ver ik weet zal de auto minimaal tot 2012 wegenbelasting vrij blijven. Opel heeft nu ook een leuke actie waardoor je €500,- korting krijgt boven op de gewone korting die op zo’n auto gegeven kan worden.
28 oktober 2010 om 14:52 #17710680trouwens,
de eerste ecoflexen zijn al geleverd. Dus tot half november hoeft er niet gewacht te worden. Er rijden ook al verschillende Demo’s
28 oktober 2010 om 16:28 #17710681Zijn dat niet de types zonder stop&go. Voor zover ik heb begrepen koop je nu de Corsa 1.3 CDTI Ecoflex met stop&go welke vanaf half november in Nederland verdeeld worden onder de dealers en geleverd.
28 oktober 2010 om 17:12 #17710682Hallo.
Ga naar de POLL “Welke Corsa EcoFlex” (niet Welke Ecoflex) om aan te geven in welk type Corsa 1.3 CDTI EcoFlex je straks rijdt.
1 november 2010 om 18:49 #17710683Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum, mijn naam is Tim. Wilde gelijk maar 2 vragen stellen.
Ik heb een zwarte Opel Corsa EcoFlex “111 edition” aangeschaft (zie poll ;)).
Ik vroeg me 2 dingen af.
1. Ik wil graag nog een achterspoiler aanschaffen. Deze is nieuw incl montage 550,-. Vind ik erg veel geld. Is het mogelijk om een spoiler van een ouder model over te zetten, als ik die bijv bij de sloop vandaan kan halen?
2. Ik weet dat deze auto gericht is op zuinig rijden en zo min mogelijk uitstoot. Ondanks dit zou ik graag willen weten hoe zich dit verhoud tot chiptuning. Men zegt dat het verbruik omlaag gaat en de pk’s omhoog. Wat doet dit met de uitstoot? Als deze omhoog gaat heeft het natuurlijk geen zin om dit toe te passen, aangezien het hele doel van de auto dan teniet gedaan wordt.
1 november 2010 om 19:01 #17710684Ik heb van t weekend met de demo van het werk gereden..een ecoflexx cosmo
k moet wel zegge dat het motortje ‘rauw’klinkt..maar verder wel lekker rijd..
ik heb netjes gereden overal 80 en 120 waar het mocht en op cruisecontrole..
k heb een hele tank verreden en ongeveer 1op21.2 gereden.dat wel met 4personen in de auto airco aan en radio aan..
het start en stopsysteem werkt perfect vind ik zelf..aleen ik einglijk niet standaart bij een stoplicht de versnelling in de vrijstand zet..(nu dus wel gedaan om het te proberen)
wel een lekker autootje om mee te rijden vind ik zelf
(zelf rij ik dagelijks een een vectra-b station v6 en corsa a tr 1.2)1 november 2010 om 20:04 #17710685Ik rij ook al weer bijna een week tevreden in mijn Corsa Ecoflex. Hij was gelukkig al vrij snel binnen waardoor ik niet tot half november heb hoeven wachten op mijn auto. Het diesel geluid is wel erg wennen, maar voor de rest een pittige motor die goed mee kan met het verkeer.
6 november 2010 om 14:42 #17710686Hallo allemaal!
Zojuist de corsa ecoflex besteld en wel de 5 deurs versie cosmo in de kleur pepper-dust.
Eerst een offerte laten maken voor de ‘111’ editie met het ‘111’ pakket maar het bleek dat je voor 200 eur meer CC had ipv airco.
Ook komt daar dan een licht en regensesor bij als ook een zelfdimmende binnenspiegel .Ik heb 3 eco-diesels proef gereden; de ibiza, de punto-evo en uiteraard de corsa.
De ibiza viel al snel af, motor komt veel te kort in kracht maar maakt dat weer ‘goed’ in decibels.
De punto vind ik nog steeds een heel fijn autootje en het heeft ook niet veel gescheeld of ik had ervoor gekozen.
Maar met dezelfde opties werd die zo’n 800 eur duurder.
Let wel! ESP is niet standaard bij de punto, wel bij de corsa.
Ook had ik bij Opel een betere indruk van de dealer op zich
Misschien had ik met de offerte van de corsa in de hand naar de fiat-dealer moeten stappen om te kijken of er nog wat af kon maar ik had om de scherpste prijs gevraagd en als die afhankelijk van de concurent dan klopt er iets niet.Nu is het dan wachten geblazen tot begin december en dan maar hopen dat ik de juiste keuze heb gemaakt, ook gezien het feit dat de stimuleringsmaatregel op de tocht staat.
Maar ja het PBM bedrag pakken ze me niet meer af, ook een goede reden om voor een duurdere uitvoering te gaan, de inruilwaarde zal dan minder terugvallen.6 november 2010 om 16:20 #17710687origineel gepost door janwa
Hallo allemaal!Zojuist de corsa ecoflex besteld en wel de 5 deurs versie cosmo in de kleur pepper-dust.
Eerst een offerte laten maken voor de ‘111’ editie met het ‘111’ pakket maar het bleek dat je voor 200 eur meer CC had ipv airco.
Ook komt daar dan een licht en regensesor bij als ook een zelfdimmende binnenspiegel .Ik heb 3 eco-diesels proef gereden; de ibiza, de punto-evo en uiteraard de corsa.
De ibiza viel al snel af, motor komt veel te kort in kracht maar maakt dat weer ‘goed’ in decibels.
De punto vind ik nog steeds een heel fijn autootje en het heeft ook niet veel gescheeld of ik had ervoor gekozen.
Maar met dezelfde opties werd die zo’n 800 eur duurder.
Let wel! ESP is niet standaard bij de punto, wel bij de corsa.
Ook had ik bij Opel een betere indruk van de dealer op zich
Misschien had ik met de offerte van de corsa in de hand naar de fiat-dealer moeten stappen om te kijken of er nog wat af kon maar ik had om de scherpste prijs gevraagd en als die afhankelijk van de concurent dan klopt er iets niet.Nu is het dan wachten geblazen tot begin december en dan maar hopen dat ik de juiste keuze heb gemaakt, ook gezien het feit dat de stimuleringsmaatregel op de tocht staat.
Maar ja het PBM bedrag pakken ze me niet meer af, ook een goede reden om voor een duurdere uitvoering te gaan, de inruilwaarde zal dan minder terugvallen.Hallo janwa.
Wij hebben 29-09-2010 een Corsa 1.3. CDTI EcoFlex ‘111’Edtion 5drs. met een extra 111 pakket gekocht. Deze week nog even in een showmodel gereden. Daarvoor hadden ze er nog geen een staan omdat ze afgelopen week pas zijn begonnen met het leveren vanuit de fabriek.V.w.b. de BPM-korting dat kan volgens mij wel oplopen tot € 3000,- Want de vorige versie zonder stop & go was zo’n € 3000,- duurder. Precies de zelfde auto maar niet zuinig genoeg om de BPM korting te krijgen. Met de stop & go is dat wel het geval. V.w.b. de houderschapsbelasting-korting, so-wie-so tot 2012. Mocht de regering alsnog besluiten dit b.v. volgend jaar in te trekken dan betaalt Opel de korting nog voor heel 2011. Mocht de korting er niet meer zijn dan valt het toch nog wel mee. Als je b.v. 1500 km per maand rijdt kom je toch nog enkele tientjes per maand voordeliger uit als je het vergelijkt met een benzineauto die ongeveer 1:13.5 rijdt. Ik ga er dan vanuit dat de Corsa 1:21 rijdt, kan dus ook voordeliger uitpakken. En dan is de BPM-korting nog niet meegerekend. Dat zou je ook nog kunnen rekenen (verdelen over een aantal jaar).
Wat voor auto heb je ingeruild, was dit ook een (turbo)diesel of is dit ook je eerste (turbo)diesel.
Heb trouwens ook een POLL opgezet om te kijken hoeveel er op dit forum een EcoFlex hebben gekocht.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=1359527 november 2010 om 04:14 #17710688Begin februari waarschijnlijk een mat zwarte eco flex 111 edition.
alleen de kleur is nog niet heel zeker, daar wordt nog over na gevraagt of dit te realiseren is zou wel mooi zijn! want dan ben ik de eerste wie hem mat zwart heeft :P7 november 2010 om 10:26 #17710689Ik heb niets in te ruilen, het prive rijden in mijn lease caddy was gewoon niet praktisch meer.
Het maakte alles lekker overzichtelijk.
Wat voor een kleur heb je eigenlijk gekozen?
Ik vond het nogal lastig om een juiste te kiezen, star silver te licht, technical grey weer zo erg donker en somber.
Het parelmoer effect zag ik er niet echt af maar het hoeft ook geen kermisattractie te worden.
In de showroom zag het er in ieder geval goed uit.7 november 2010 om 13:18 #17710690origineel gepost door janwa
@ToniMacaroni ,Ik heb niets in te ruilen, het prive rijden in mijn lease caddy was gewoon niet praktisch meer.
Het maakte alles lekker overzichtelijk.
Wat voor een kleur heb je eigenlijk gekozen?
Ik vond het nogal lastig om een juiste te kiezen, star silver te licht, technical grey weer zo erg donker en somber.
Het parelmoer effect zag ik er niet echt af maar het hoeft ook geen kermisattractie te worden.
In de showroom zag het er in ieder geval goed uit.Hallo janwa.
Wij hebben gekozen voor de Oriental Blue. Wij proberen meestal te kiezen voor een aparte of frisse kleur. Je bent natuurlijk altijd afhankelijk van wat voor kleuren er te bestellen zijn. Ieder merk (en soms ook type gerelateerd) heeft zo zijn eigen kleuren en of kleurencombinaties.
10 november 2010 om 16:57 #17710691origineel gepost door ToniMacaroni
origineel gepost door janwa
Hallo allemaal!Zojuist de corsa ecoflex besteld en wel de 5 deurs versie cosmo in de kleur pepper-dust.
Eerst een offerte laten maken voor de ‘111’ editie met het ‘111’ pakket maar het bleek dat je voor 200 eur meer CC had ipv airco.
Ook komt daar dan een licht en regensesor bij als ook een zelfdimmende binnenspiegel .Ik heb 3 eco-diesels proef gereden; de ibiza, de punto-evo en uiteraard de corsa.
De ibiza viel al snel af, motor komt veel te kort in kracht maar maakt dat weer ‘goed’ in decibels.
De punto vind ik nog steeds een heel fijn autootje en het heeft ook niet veel gescheeld of ik had ervoor gekozen.
Maar met dezelfde opties werd die zo’n 800 eur duurder.
Let wel! ESP is niet standaard bij de punto, wel bij de corsa.
Ook had ik bij Opel een betere indruk van de dealer op zich
Misschien had ik met de offerte van de corsa in de hand naar de fiat-dealer moeten stappen om te kijken of er nog wat af kon maar ik had om de scherpste prijs gevraagd en als die afhankelijk van de concurent dan klopt er iets niet.Nu is het dan wachten geblazen tot begin december en dan maar hopen dat ik de juiste keuze heb gemaakt, ook gezien het feit dat de stimuleringsmaatregel op de tocht staat.
Maar ja het PBM bedrag pakken ze me niet meer af, ook een goede reden om voor een duurdere uitvoering te gaan, de inruilwaarde zal dan minder terugvallen.Hallo janwa.
Wij hebben 29-09-2010 een Corsa 1.3. CDTI EcoFlex ‘111’Edtion 5drs. met een extra 111 pakket gekocht. Deze week nog even in een showmodel gereden. Daarvoor hadden ze er nog geen een staan omdat ze afgelopen week pas zijn begonnen met het leveren vanuit de fabriek.V.w.b. de BPM-korting dat kan volgens mij wel oplopen tot € 3000,- Want de vorige versie zonder stop & go was zo’n € 3000,- duurder. Precies de zelfde auto maar niet zuinig genoeg om de BPM korting te krijgen. Met de stop & go is dat wel het geval. V.w.b. de houderschapsbelasting-korting, so-wie-so tot 2012. Mocht de regering alsnog besluiten dit b.v. volgend jaar in te trekken dan betaalt Opel de korting nog voor heel 2011. Mocht de korting er niet meer zijn dan valt het toch nog wel mee. Als je b.v. 1500 km per maand rijdt kom je toch nog enkele tientjes per maand voordeliger uit als je het vergelijkt met een benzineauto die ongeveer 1:13.5 rijdt. Ik ga er dan vanuit dat de Corsa 1:21 rijdt, kan dus ook voordeliger uitpakken. En dan is de BPM-korting nog niet meegerekend. Dat zou je ook nog kunnen rekenen (verdelen over een aantal jaar).
Wat voor auto heb je ingeruild, was dit ook een (turbo)diesel of is dit ook je eerste (turbo)diesel.
Heb trouwens ook een POLL opgezet om te kijken hoeveel er op dit forum een EcoFlex hebben gekocht.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=135952Je geeft aan dat het 200,- scheelde met cc.
Maar dan ga je uit van de prijs van de onderdelen als 111 pakket . Maar normaal gesproken kosten de onderdelen los ruim zo’n 1000,-. Dus dan scheelt het zo’n eigenlijk nog zo’n 700,-…Ik krijg mn zwarte EcoFlex + 111 pakket half december :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.