Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Motor ombouwen naar injectie 2.0N
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2010 om 19:35 #17224518
Hallo,
Ik heb een A manta met een Cih 2.0N motor en een solex carburateur. Ik heb een injectie systeem gekocht wat ik er op ga bouwen. Moet ik verder nog ergens op letten tijdens het ombouwen?
Alleen zijn voor mij nog een aantal dingen onduidelijk:Is mijn gaskabel wel lang genoeg,
Waar de bdp sensor moet komen op een 4 bak
Of het vliegwiel wel hetzelfde is als van een carburateur versie ivm bdp sensor
En moet ik nog verder ergens op letten?
Verder zat ik te denken om een open luchtfilter te monteren ivm de ruimte, maar is dat wel te doen ivm de luchtmassa meter?
Alvast bedankt!
9 augustus 2010 om 20:34 #17710225Als je naar het CIH deel van het forum zoekt zal je alles vinden,
succes!10 augustus 2010 om 07:18 #17710226bdp sensor op een 2.0 CIH motor :wtf
10 augustus 2010 om 07:24 #17710227Wat zie je als voordeel met de injectie? loopt je carb zo slecht?
als je vermogenswinst wil kan je beter een turbo opbouwen :cool:10 augustus 2010 om 07:39 #17710228misschien een domme vraag, maar wat voor injectie systeem heb je erbij gekocht???
10 augustus 2010 om 09:30 #17710229je kunt het er op bouwen.
maar je hebt weinig tot geen vermogens winst.
en dat ie zuiniger word licht toch echt aan je rechter voet.
maar als dat de carburateur van je gaar is en niet meer fatsoenlijk werkt moet je iets he.
en wat hanzzz zegt een turbo doet wonderen:jerry
18 augustus 2010 om 17:26 #17710230nou vermogen en zuinig rijden neemt wel degelijk toe bij een goed afgestelde auto.
Injectie erop bouwen stelt eigenlijk niet zoveel voor wanneer je een goed werkend totaal systeem koopt en de juiste schema’s hebt ( die heb ik nog wel liggen voor de L-Jetronic) Als je vragen hebt, laat het maar weten.
groetjes peter
19 augustus 2010 om 10:06 #17710231Indien goed afgesteld idd. zal injectie wel wat zuiniger zijn denk ik. Mits je wel een injectiesysteem heb die van een wat latere Gsi afkomt, waarbij de brandstof toevoer wordt afgesloten bij het loslaten van het gaspendaal. De oudere hebben dat volgens mij niet. Vermogens winst zal er niet echt te halen zijn…wel zal de motor met injectie wat sneller reageren.
Open luchtfilter is ook geen probleem….er zijn setjes verkrijgbaar met adaptorplaatjes die zo op de luchtmassameter passen.
19 augustus 2010 om 12:09 #17710232weet niet wat voor carb er normaal op een 2.0N zit? Maar bij 2traps zal dat verschil minder zijn, maar anders merk je het wel.
K&N luchtfilter is zo te bestellen bij de plaatselijke K&N leverancier. moet je die hebben van een 2.0E .. complete set met adapter past zo op je LMM
Groetjes en succes
20 augustus 2010 om 06:08 #17710233origineel gepost door peerke1987
weet niet wat voor carb er normaal op een 2.0N zit? Maar bij 2traps zal dat verschil minder zijn, maar anders merk je het wel.K&N luchtfilter is zo te bestellen bij de plaatselijke K&N leverancier. moet je die hebben van een 2.0E .. complete set met adapter past zo op je LMM
Groetjes en succes
20n heeft ook een varajetII net als de 20s ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.