Forumindex › Forums › Modellen › Astra › nieuwe astra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2010 om 07:38 #17224404
Keb er gisteren eentje gekocht. keb al een astro, nu dus ook een astra.
moet alleen ff uitzoeken hoe wie wat waar.
this een 95 16 v met nog 3 maand apk.verder geen verstand van opels dus alle hulp is welcome..
7 augustus 2010 om 08:14 #17708751je wilt hulp? waarmee wil je hulp?
je hebt hem blijkbaar al gekocht
7 augustus 2010 om 08:18 #17708752Yeb. keb hem gekocht. ben niet bang voor een beetje werk,
algemeene vraag is, waar let je op? welke dingen hebben aandacht / onderhoud nodig.
een 16v zal toch 100 pk hebben? hij is een kwart kwijt.
de aankomende week zal ik hem ff goed na kijken.
dus waar let je speciaal op?7 augustus 2010 om 08:26 #1770875316v wat..
1600 ? die wel ja.
Je heb nl. ook 1.8 en 2 liter(s) Gezien een 95-iger kan het een XEV zijn maar ook nog een C20XE (1800 weet ik niet of de C18XE in 95 nog geleverd werd, volgens mij alleen X18XE).
Dus ja..7 augustus 2010 om 08:30 #17708754en waar kan deze leek dat vinden? kenteken? vin code?
7 augustus 2010 om 08:31 #17708755Staat op het kentekenbewijs
7 augustus 2010 om 08:34 #17708756Opel Astra tailgate sport X1.6XEL. thanks Jerremy
7 augustus 2010 om 08:40 #17708757graag gedaan, geen probleem. Een 1.6 dus idd.
Ja die is 74 kW, ofwel 100 pk.
Daar zijn er op dit forum veel topics over !
d.m.v. zoekfunctie kan je er denk veel over vinden.
Wellicht interessant dat eerst te doen, en daar de nodige info uit te halen die je zoekt, of waar je antwoord op wilt.
Bij verdere vragen staat het je natuurlijk altijd vrij dit te vragen.Voor de X16XEL kan je ook in het Vectra gedeelte zoeken en Corsa gedeelte, daar deze motoren ook in die modellen zijn geleverd.
7 augustus 2010 om 08:48 #17708758Hoe vinden van motorcodes en vin Codes:
NL:
Motorcode: op kenteken bewijs Deel 1 / Deel 1a (technisch bewijs) / Op de motor zelf
Vin nummer: op kenteken bewijs Deel 1 / Deel 1a (technisch bewijs of naast rechterstoel tussen dorpel en stoel of op type plaatje in de motorruimtemotorcode op een NL deel 1a kenteknbewijs
Merk: Opel
Type: Astra-F; X1.6XEL Tailgate Sporthierbij is X1.6XEL de motorcode, op de forum word deze zonder . ertussen opgeschreven als X16XEL dat is makkelijker
B:
Motorcode: Op de Motor
Vin nummer: op voertuig dokumentMotorcode op de Motor:
Willem
7 augustus 2010 om 08:56 #17708759Las net een in een ander topic dat ie niet lekker trok..
Houd er rekening mee dat deze motoren weinig pit onderin hebben..
deze moeten echt toeren maken om goed vooruit te komen..
Er zijn Velen verschillendem motoren, ook 16V motoren:
16V blocken op een rijtje:
– 1.4 16V X14XE 90pk
– 1.6 16V X16XEL 100pk
– 1.8 16V C18XEL X18XE 115pk
– 1.8 16V C18XE 125pk
– 2.0 16V X20XEV 136pk
– 2.0 16V C20XE 150pkWillem
7 augustus 2010 om 09:10 #17708760Thanks Wim. dat helpt me op weg.
jammer dat ze geen voldoende koppel onderin hebben.7 augustus 2010 om 09:12 #17708761klopt, zeker de 1600 niet (rijd zelf met de snellere zus van jouw motor (de 106pk X16XE), deze heeft haar koppel nog hoger liggen, en dan nog een kort inlaat erop, huppa weer hoger in toeren
Mijn 1.6 16Vgaat pas leven vanaf 4000 toeren..
Willem
7 augustus 2010 om 09:21 #17708762Hoe zit dat met type aanduiding? F G H modellen. bouwjaar afhankelijk?
dan zet ik dat ff bij mijn gegevens7 augustus 2010 om 10:12 #17708763Het is serie afhankelijk (en die zijn natuurlijk weer engizins jaar afhankelijk).
Jij hebt een F serie kijkend naar je bouwjaar. Vermoedelijk een F1, heb je gekleurd (oranje) knipperlicht glas?7 augustus 2010 om 10:45 #17708764hij heeft in ieder geval een F2 als het een X16XEL motor is.
Willem
7 augustus 2010 om 10:57 #17708765Dat betekent dus andere grill, koplampen, knippers, spiegels dan de Astra F1 voor het geval je de verschillen wil weten. Zijn er vast nog wel meer.
Heb je toevallig een 57 Chevy?
7 augustus 2010 om 11:59 #17708766en altijd een Zwart dashboard en smoke acherlampen.
standaard airbag, en stuurbekrachtiging
willem
7 augustus 2010 om 12:14 #17708767Ik heb anders al aantal keren F2’s gezien met licht grijze dashboarden. (en ook complete grijze interieuren).
7 augustus 2010 om 12:25 #17708768origineel gepost door Jerremy
Ik heb anders al aantal keren F2’s gezien met licht grijze dashboarden. (en ook complete grijze interieuren).Rectificatie
Op de GLS en CDX modellen is inderdaad een lichtgrijs interieur geleverd geweest.
Willem
7 augustus 2010 om 12:29 #17708769ja, idd ja dat was wel op de duurdere uitvoeringen alleen. (alleen niet op GSI & Sport)
Op basis modellen was dat niet.7 augustus 2010 om 14:23 #17708770Lang geleden had ik een `57 matt. loopt nu ergens rond bij Munchen..
Dan zal het de F2 zyn. getint glas, stuurbekrachteging, zwart dash, airbag,
Voorkant witte glazen, achterkant smoke.. en een dak spiolertje.7 augustus 2010 om 18:13 #17708771Als het een sport uitvoering is, en bj 95 is het ten alle tijde een F2 model.
Tentijde van het F1 model (MY 91-94) heette het sportieve model ‘GT’ of de top van sportiviteit; GSI.Trouwens, leuke site die link naar de Astro site !
Lekker bezig aan die wagen daar ! :thumbup7 augustus 2010 om 18:51 #17708772Yeb. en ben nog steeds bezig met de ASTRO. luchtbalgen rondom. enz enz. veel werk en nog lang niet klaar.
maar wil niet off topic gaan…
Keb de astra voordelig gekocht. maar hy ziet er netjes uit voor 500 euro. beetje roest. gladde banden voor, grill zit los. handrem te strak.schokbrekers achter gaar. raamslingers zonder knoppen, en al dat soort klein spul. motor loopt super rustig/ stil. geen rammel/ tikken.
zijn er nog punten waar je special naar moet kijken bij een astra??
MAW die speciaal voor dit soort auto`s geld.8 augustus 2010 om 08:51 #17708773Tja, je noemt het zelf eigenlijk al. Roest.
Een Astra F is een goede auto over het algemeen. Op electronica gebied relatief storingsvrij, en motorisch/technisch betrouwbaar en redelijk solide. (uiteraard verschilt het wel beetje per motor variant).Waar de wagens over het algemeen wel een beetje door geplaagd worden;
– ruitenwisser mechaniek voorzijde dat gaar wordt (ruimte, gaat nokkelen),
– achterwisser motor wil wel’s overlijden, (vaak)
– raamsnorren die veel vuil/zand vasthouden m.a.g. krassen op ramen (wellicht meer 1 voor de catogerie achterstallig onderhoud)
– krakende deuren tijdens rijden, als gevolg van deurpinnen,
– lamme handgrepen (meestal bestuurder portier, meest gebruikt uiteraard)
– hangende bestuurdersportieren,
– wagens met sportstoelen instapschade,
– ruitensproeier vloeistof slang die bij doorvoer achterklep breekt/losgaat
– glaasjes van knipperlichten voorzijde naast koplampen willen er nog wel is afvallen / los gaan zitten.
– contact sloten die zwaar gaan (vervuild/versleten/achterstallig onderhoud, te weinig smering)
– roest dorpels (veelal bijrijders kant voor LHD auto’s) en tankklep (ook de F2’s helaas)Veel bovenstaande zaken kunne veelal ook onstaan natuurlijk door achterstallig onderhoud. Maar ja, er zijn véél Astra’s F, en in een levencyclus veel eigenaren soms, en niet ieder mens is dezelfde dus niet ieder zal op dezelfde manier en met zelfde frequentie een voertuig onderhouden en bijhouden.
8 augustus 2010 om 09:02 #17708774Nou, hij gaat in iedergeval een grote beurt krijgen met alle filters die erop zitten, keb geen historie, maar hij heeft wel onderhoud gehad.
Verder loopt ie prima. niks geen rammellen en zooo.ff 4 gelijke banden erop. zijn niet allemaal lekker meer. zit compleet nieuwe uitlaat op.
maar ik zal die punten van jou goed nakijken. een beetje preventief onderhoud is nooit weg..
Thanks Jerremy, hier kan ik wat mee.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.