Ik ben nu bezig met het motor ombouw deel van mijn corsa a project. Voor dat ik de neus er weer op zet moet alles pas gemaakt zijn.
Ik heb: een C18NZ onderblok met een F13 in de auto gehangen met een 12mm spacer tussen baksteun en bak en links het originele motorsteun spul. De bout zit links ook aan de uiterst linkse kant in het sleufgat. De krukaspoulie loopt mooi vrij. Verder heb ik de motor exact vlak er in liggen en ook exact recht. Gecontroleerd door het meten vanaf het front en de bovenkant van de langsdragers.
Als ik de steun maak volgens de mal van corsa-nova tuning zit het rechter motorsteunblok 2 cm te hoog ten opzichte van de motor.
Ik las onlangs ook ergens dat met met een kadett motorsteun niet een spacer van 4 maar van 6 cm gebruiken moest.
Waar komt die 2cm weg? Ligt de motor standaard iets achterover gekanteld in de wagen soms?
Ik red me wel door de steun aan te passen maar wil wel weten wat er nou verschilt.