Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Moeren van leh turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2010 om 17:58 #17224308
Hallo,
Ik zou me even voorstellen ik ben kelvin ben 24 jaar oud.
Ik rij in een prachtige Opel astra coupe turboIk heb onlangs een OPC H turbo erop gezet en injectoren van een H en ben even langs eds geweest super bedrijf.
Ik heb een 270 pk en 420nm.Hebben jullie wel eens meegemaakt dat de moeren van het spruitstuk los gaan zitten??? volgens de opel gegevens moeten ze maar op 12nm vast….
Maar toch zat er 1 iets losser(thermostaat kant)
En hebben jullie een oplossing hiervoor???4 augustus 2010 om 18:24 #17707719Beetje harder aandraaien :hmmz
4 augustus 2010 om 19:48 #17707720niet echt een zinnig antwoord
4 augustus 2010 om 19:51 #17707721heb het bij zo veel motoren gezien,
trilt gewoon los, ik weet het niet,
ik heb gewoon alle tap einden en moertjes vervangen voor nieuwe en nu is het weer een tijdje goed
4 augustus 2010 om 20:00 #17707722Die van mij kwamen en komen niet los hoor :D En heb toch zowel LET turbo als LEH turbo gemonteerd !
4 augustus 2010 om 20:04 #17707723Ja dit is niet de eerste keer dat ik het meemaak vandaar mijn vraag wat jullie doen omdat opel zegt 12nm dan 5 min wachten en weer herhalen…
Maar op hoeveel NM zet jij ze vast Baas J???4 augustus 2010 om 20:35 #17707724Vast = vast, dat is mijn aanhaalmoment.
5 augustus 2010 om 10:14 #17707725ja, gewoon weer vast draaien en klaar denk.
Al dat Nm gebeuren is leuk, maar voor de pro en met indrukpakkingen enzovoorts.
In jouw geval gewoon goed aandraaien en klaar. En onthoud VAST=VAST.
7 augustus 2010 om 22:20 #17707726afbreken en dan tikkie terug……
nee je voelt vanzelf werl als t vast zit , niet overdrijven en niet een te grote ratel pakken want dan lijkt t soepel te gaan tot het krak zegt.
10 augustus 2010 om 17:03 #17707727volgens mij kan spruitstuk gaan werken door hitte.koperen tapeinden heb ik ook vernieuwd maar niet aangetrokken als een gek.8Nm was het advies van Z20LET.UK.lijkt niks maar ze zitte goed vast.moet allemaal kunnen werken.aanhaalmomenten zijn er niet voor niks.trek je kleppendekselbouten maar eens flink aan.gaat ie geheid lekken.materiaal gaat anders reageren op uitzetten en krimpen.
12 augustus 2010 om 19:06 #17707728Dit gebeurd bij heel veel auto’s, ook niet opel.
Verder ook bij de 2.0 16v, is een kwestie van oprekken van de draadeindjes, vervang deze tijdig, voodat ze afbreken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.