Moeren van leh turbo

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Moeren van leh turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224308
    070kelvin
      Lid sinds:
      4 August 2010

      Hallo,

      Ik zou me even voorstellen ik ben kelvin ben 24 jaar oud.
      Ik rij in een prachtige Opel astra coupe turbo

      Ik heb onlangs een OPC H turbo erop gezet en injectoren van een H en ben even langs eds geweest super bedrijf.
      Ik heb een 270 pk en 420nm.

      Hebben jullie wel eens meegemaakt dat de moeren van het spruitstuk los gaan zitten??? volgens de opel gegevens moeten ze maar op 12nm vast….
      Maar toch zat er 1 iets losser(thermostaat kant)
      En hebben jullie een oplossing hiervoor???

      #17707719
      belgium turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2010

        Beetje harder aandraaien :hmmz

        #17707720
        070kelvin
          Lid sinds:
          4 August 2010

          niet echt een zinnig antwoord

          #17707721
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            heb het bij zo veel motoren gezien,

            trilt gewoon los, ik weet het niet,

            ik heb gewoon alle tap einden en moertjes vervangen voor nieuwe en nu is het weer een tijdje goed

            #17707722
            Baas J.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2008

              Die van mij kwamen en komen niet los hoor :D En heb toch zowel LET turbo als LEH turbo gemonteerd !

              #17707723
              070kelvin
                Lid sinds:
                4 August 2010

                Ja dit is niet de eerste keer dat ik het meemaak vandaar mijn vraag wat jullie doen omdat opel zegt 12nm dan 5 min wachten en weer herhalen…
                Maar op hoeveel NM zet jij ze vast Baas J???

                #17707724
                Baas J.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2008

                  Vast = vast, dat is mijn aanhaalmoment.

                  #17707725
                  tijgetje57
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2004

                    ja, gewoon weer vast draaien en klaar denk.

                    Al dat Nm gebeuren is leuk, maar voor de pro en met indrukpakkingen enzovoorts.

                    In jouw geval gewoon goed aandraaien en klaar. En onthoud VAST=VAST.

                    #17707726
                    jermir
                      Lid sinds:
                      20 January 2010

                      afbreken en dan tikkie terug……

                      nee je voelt vanzelf werl als t vast zit , niet overdrijven en niet een te grote ratel pakken want dan lijkt t soepel te gaan tot het krak zegt.

                      #17707727
                      DEEF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 May 2007

                        volgens mij kan spruitstuk gaan werken door hitte.koperen tapeinden heb ik ook vernieuwd maar niet aangetrokken als een gek.8Nm was het advies van Z20LET.UK.lijkt niks maar ze zitte goed vast.moet allemaal kunnen werken.aanhaalmomenten zijn er niet voor niks.trek je kleppendekselbouten maar eens flink aan.gaat ie geheid lekken.materiaal gaat anders reageren op uitzetten en krimpen.

                        #17707728
                        erwin78
                          Lid sinds:
                          23 May 2009

                          Dit gebeurd bij heel veel auto’s, ook niet opel.

                          Verder ook bij de 2.0 16v, is een kwestie van oprekken van de draadeindjes, vervang deze tijdig, voodat ze afbreken.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.