Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › verlagen ascona b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2010 om 12:49 #17224296
Hallo iedereen, ik heb onlangs een ascona b gekocht en ik wil deze verlagen, ik heb verlagingsveren gekocht en wou er meteen aan beginnen maar vooraan is dat niet zo eenvoudig. Heeft er iemand tips? Alvast bedankt.
4 augustus 2010 om 12:55 #17707535voor de voorkant heb je als goed is veren klem nodig.en die kan je ook huren bij een materialen zaak zoals boels ofzo. een hoop mensen zie ik ook wel eens klote met spanbanden enzo.correct me if i wrong.ene foto,s plaatsen,zijn gek op foto,s hier.suc6
4 augustus 2010 om 13:12 #17707536Kga straks nog wat foto’s maken, we hebben net een nieuwe camera dus dat moet lukken..hoe zet je die foto’s er eigenlijk op:hmmz
4 augustus 2010 om 18:21 #17707537nergens voor nodig verenklemmen
al dat bange gedoe gewoon de fusee losmeppen gebeurt niks
dan de veer er weer in en met een schaar(of pomp)krik de boel weer rustig omhoog brengen de schroef der weer op klaar4 augustus 2010 om 19:54 #17707538AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door corres
nergens voor nodig verenklemmen
al dat bange gedoe gewoon de fusee losmeppen gebeurt niks
dan de veer er weer in en met een schaar(of pomp)krik de boel weer rustig omhoog brengen de schroef der weer op klaarhmmm zal wel
maar zelf pak ik ook lieve ff een paar veren klemmen
werkt wel mooierheeft met bangigheid niets te maken
ik ben voor de duvel zelf nog niet bang;)4 augustus 2010 om 20:14 #17707539origineel gepost door corres
nergens voor nodig verenklemmen
al dat bange gedoe gewoon de fusee losmeppen gebeurt niks
dan de veer er weer in en met een schaar(of pomp)krik de boel weer rustig omhoog brengen de schroef der weer op klaarIk heb ze afgelopen week zelf vervangen (standaard veren) maar ik was toch blij dat ik spanners had. Had een speciaal ding om de fusee los te halen (draaien) maar dan nog.
Als je geen spanners hebt > krik onder de draagarm met half open ventiel, dan vangt die de klap op.
4 augustus 2010 om 20:59 #17707540Klinkt niet al te ingewikkeld… ik had laatst nog de stabistang losgemaakt en een grote moer (24) van de onderste draagarm losgemaakt maar alles zat nog gewoon muurvast. Heb daarstraks wat foto’s gemaakt. Hoe zet ik die erop?
4 augustus 2010 om 21:09 #17707541AnoniemLid sinds:
1 January 19704 augustus 2010 om 21:34 #17707542ben gaan kijken maar snap nog steeds niet hoe ik mijn foto’s hier op het forum krijg:( en hoe plaats je zo’n avatar?
4 augustus 2010 om 22:57 #17707543Uploaded with ImageShack.us Uiteindelijk dan toch een manier gevonden om foto’s erop te zetten. Maar hoe zet je er een foto rechtstreeks op, niet een link?
4 augustus 2010 om 22:58 #17707544aha..gelukt:P
4 augustus 2010 om 23:05 #177075454 augustus 2010 om 23:10 #177075464 augustus 2010 om 23:12 #177075475 augustus 2010 om 06:12 #17707548Kijk die grijns! :D
5 augustus 2010 om 08:37 #177075495 augustus 2010 om 08:46 #17707550nu nog proberen of ik een avatar kan regelen
5 augustus 2010 om 14:24 #17707551ziet er nog mooi uit:thumbup wat voor motor ligt erin?
5 augustus 2010 om 14:45 #177075521.6N..
5 augustus 2010 om 14:50 #17707553Uploaded with ImageShack.us. Radiator nieuw want de oude lekte..weer prima nu:P
5 augustus 2010 om 14:53 #17707554ik zoek nog wel zo’n bovenste radiatorslang want de mijne is stuk en heb moeten improviseren…werkt wel maar ziet er niet uit.
5 augustus 2010 om 17:04 #17707555Hier is een betere foto van het interieur.
Uploaded with ImageShack.us
7 augustus 2010 om 08:23 #17707556origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door corres
nergens voor nodig verenklemmen
al dat bange gedoe gewoon de fusee losmeppen gebeurt niks
dan de veer er weer in en met een schaar(of pomp)krik de boel weer rustig omhoog brengen de schroef der weer op klaarhmmm zal wel
maar zelf pak ik ook lieve ff een paar veren klemmen
werkt wel mooierheeft met bangigheid niets te maken
ik ben voor de duvel zelf nog niet bang;)hahahah is moeilijk kijken en praten hoor als zo,n veer weg schiet lekker tegen je muil an.ik heb ooit eens met de ex van mn noeder een ascona gedemonteerd tot op het onderstel toe.en op de manier die corres zeg fusee los slaan wel op afstand met een stellingpijp.en toen was het woesjjjjjj schoot de veer los zo door het dak van onze hobby schuur.nou dan ben ik maar een voorzichtioge persoontje maar werk liever veilig met veren klem hoor.
7 augustus 2010 om 08:43 #17707557hebben we het dan over de fusee van de onderste draagarm? En moet je daar dan boven op gaan kloppen? Gaat de schroefdraad niet stuk dan?? Kheb het n keer los gehad, moer maat 24 eraf, stabilatorbar los en alles zat nog vast…. Harder kloppen??? Een how to do met foto’s zou verlichting brengen.
7 augustus 2010 om 08:57 #17707558origineel gepost door kadettje-89
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door corres
nergens voor nodig verenklemmen
al dat bange gedoe gewoon de fusee losmeppen gebeurt niks
dan de veer er weer in en met een schaar(of pomp)krik de boel weer rustig omhoog brengen de schroef der weer op klaarhmmm zal wel
maar zelf pak ik ook lieve ff een paar veren klemmen
werkt wel mooierheeft met bangigheid niets te maken
ik ben voor de duvel zelf nog niet bang;)hahahah is moeilijk kijken en praten hoor als zo,n veer weg schiet lekker tegen je muil an.ik heb ooit eens met de ex van mn noeder een ascona gedemonteerd tot op het onderstel toe.en op de manier die corres zeg fusee los slaan wel op afstand met een stellingpijp.en toen was het woesjjjjjj schoot de veer los zo door het dak van onze hobby schuur.nou dan ben ik maar een voorzichtioge persoontje maar werk liever veilig met veren klem hoor.
ach welnee man
heb al tig zo verlaagd werd nog net geen routine je zal wel het 1 en ander los gehad hebben
de klap valt reuze mee als de auto al opgekrikt is
de spanning is gelijk al weg
maar goed ik wil niet dat die man GEEN klemmen gebruikt!!!!
MET is beter dat zowiezo en het beste advies moet ie gebruiken.
persoonlijk vin ik het een klusje van niks waar men veel te eng over doet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.