Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Micro schakelaar gasklep le-jetronic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2010 om 09:06 #17224243
Hallo,
Wie kan mij vertellen wat het kastje op de gasklepas aanstuurd als ik hem aangesloten heb loopt de motor bij 2000 toeren alsof er iemand elke keer gas geeft als ik de stekker er af haal loopt hij normaal.
Gr JB
3 augustus 2010 om 10:54 #17707013even opnieuw afstellen, als je hem los haalt met die 2 schroefjes kun je hem zo draaien dat zodra je gas geeft hij direct een klikje geeft.
dan zou die goed moeten staan.de sensor geeft aan je pc door hoever jij je gas in getrapt heb.
4 augustus 2010 om 10:51 #17707014Die sensor heeft 3 standen:
stationair deellast en volgas,meer doet ie niet..
Is niet veel aan af te stellen,ik zet ze gewoon erop in het midden van het sluifgaatje en dan is het meestal goed.4 augustus 2010 om 14:34 #17707015volgens mij is dat de L jettronic GSE, die klikt namelijk niet. die van een LE klikt wel.
die moet je zo zetten dat als je het gas intrapt hij direct een klikje geeft, dan weet ie dat hij niet meer stationair is.die van een L kun je verder volgens mij idd ook niet afstellen zitten geen slopgaatjes in.
4 augustus 2010 om 16:14 #17707016Ik heb der hier 1 voor me liggen langs de PC en die is van L jetronic en die klikt ook,en heeft 3 standen
Op de stekker uitgang staat 3 18 2
Het kapje is deraf en zo kan ik precies zien wat der gebeurt:
Bij ongeveer half gas maken 3 en 18 geen contact meer en dan een heletijd word der geen contact gemaakt maar de laatste 1/5de van de gasklep beweging worden 18 en 2 verbonden…Haal het kapje maar voorzichtig los dan kun je zien hoe simpel die schakelaar werkelijk in ellkaar zit.
5 augustus 2010 om 14:17 #17707017Iedereen bedankt voor de reactie ik zet hem in de middelste
stand vast dan loopt de motor normaal en kan er mee gereden worden.5 augustus 2010 om 14:20 #17707018origineel gepost door GSE
Ik heb der hier 1 voor me liggen langs de PC en die is van L jetronic en die klikt ook,en heeft 3 standen
Op de stekker uitgang staat 3 18 2
Het kapje is deraf en zo kan ik precies zien wat der gebeurt:
Bij ongeveer half gas maken 3 en 18 geen contact meer en dan een heletijd word der geen contact gemaakt maar de laatste 1/5de van de gasklep beweging worden 18 en 2 verbonden…Haal het kapje maar voorzichtig los dan kun je zien hoe simpel die schakelaar werkelijk in ellkaar zit.
ik heb die van mijn L en LE los gehad, maar die van mijn L kan echt niet klikken, maar lijkt verder wel op jou beschrijving…
vreemd, maarja, binnen de L en LE zijn ook weer verschillen.. blijven rare dingen…maar ik zou hem niet vast zetten, hij moet wel weten wanneer je nullast hebt, en vollast, anders krijgt hij onderin te veel, en bovenin te weinig (heb ik ookal gehad omdat het mechanisme niet lekker zat) bovenin te weinig is niet echt goed voor je motor…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.