Forumindex › Forums › Modellen › Manta › SR/GTE Tellerset aansluiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2010 om 14:21 #17224185
Kan iemand mij helpen hoe ik de set moet aansluiten waar welke op hoort?
1 augustus 2010 om 17:00 #17706357:hmmzis wel makkelijker als je even de voorkant op de foto zet
1 augustus 2010 om 17:38 #17706358links oliedruk rechts klokje midden ampere
1 augustus 2010 om 17:53 #17706359origineel gepost door babyblue
Kan iemand mij helpen hoe ik de set moet aansluiten waar welke op hoort?Licht + is allemaal juist (origineel via contact, maar aansluiten op de rest van je dashboardverlichting is mooier).
Licht – is (denk ik) ook alemaal juist.
Klokje heeft op aansluiting onbekend een constante voeding nodig.De + op de oliedrukmeter is een geschakelde plus.
De c of G aansluiting komt vanaf je speciale oliedruksensor (2 aansluitingen) op het motorblok.tussen je startmotor en je dynamo zit een redelijk dikke kabel. Deze moet er tussenuit.
Nu laat je een 6mm2 kabel lopen vanaf je dynamo naar je amperemeter. Ook laat je een 6mm2 kabel lopen vanaf je amperemeter naar je startmotor.
Als je je contact aanzet en de meter schiet naar +, dan weet je dat hij verkeerd-om zit aangesloten achterop je klokje.1 augustus 2010 om 17:59 #17706360Dankuuu De B+ weet ik gelukkig te vinden alleen ik vind dit een linke klus ivm kortsluiting maar dan zal ik dit komende dagen proberen en een speciale oliedrukmeter heb ik toevallig al met 2 aansluitingen alleen welke aansluiting moet op de meter?
1 augustus 2010 om 18:06 #17706361dan haal je de accupool los heb je ook geen kans op kortsluiting
oliedruksensor zitten 2 aansluitingen 1 is voor de meter en de andere voor het lampje als de meter niet werkt kun je die 2 draden nog om draaien1 augustus 2010 om 18:08 #17706362Als het goed is heb je nu 1 stekker-aansluiting op je oliedruksensor.
Bij de nieuwe sensor heb je 1 stekkeraansluiting en 1 schroef-aansluiting.
Schroef is voor de meter, stekker voor het lampje.
Anders eerst proberen met het lampje………..
Als hij zwak gaat branden, heb je de verkeerde.Je hoeft op zich niet bang te zijn voor sluiting, als je de accupool maar los haalt op het moment dat je gaat klooien met de ampere-meter. Deze is namelijk niet afgezekerd.
1 augustus 2010 om 18:17 #17706363Dat was ik ook wel van plan haha maar dan loopt de stroom wel altyd door de meter zo bedoel ik het meer ik zal wel wat klooien(met de accupool eraf)
1 augustus 2010 om 18:17 #17706364De GT al verkocht trouwens?
origineel gepost door opelgteetje
dan haal je de accupool los heb je ook geen kans op kortsluiting
oliedruksensor zitten 2 aansluitingen 1 is voor de meter en de andere voor het lampje als de meter niet werkt kun je die 2 draden nog om draaien1 augustus 2010 om 18:27 #17706365ja 2 maanden terug is naar panningen gegaan
1 augustus 2010 om 18:28 #17706366mooizo
1 augustus 2010 om 18:35 #17706367jazeker ben nog steeds met mijn andere project bezig heb helaas even wat weinig tijd en het was veel te warm om in de garage te gaan staan te schuren en plamuren
1 augustus 2010 om 18:37 #17706368Haha ach het staat je niet in de weg dus dan kan het geen kwaad
1 augustus 2010 om 18:40 #17706369daarom moet ook geen haastklus worden toch.
heb je de manta nou eindelijk goed aan het lopen op gas en bezine of nog niet1 augustus 2010 om 19:07 #17706370Jaa gelukkig wel haha vorige week allen motor vervangen voor een 2 liter oude had lagerschade de 2 liter loopt toch even net wat soepeler en had ik toch nog liggen
1 augustus 2010 om 19:15 #17706371ok dus dat ook weer opgelost.
heb de motor van de kadett ook uit elkaar gehad
zit nu weer in elkaar
had 2 zuigerveren stuk en geen krassen in de cilinder
nieuwe veren er in gezet en blok kleurtje gegeven
alleen nog afwachten wanneer ie er weer in kan
nu nog ff je tellersetje aansluiten en dan is de manta weer klaar zeker
of wil je dan nog meer doen1 augustus 2010 om 19:41 #17706372dan alleen de sierlijsten erop dan is hij weer orgineel en dan in de jaren even opnieuw in dezelfde kleur dan is hij helemaal klaar
2 augustus 2010 om 16:12 #17706373Heb hier nog een foto van toen ik de Sr uit elkaar heb gehaald. Misschien kun je via een vraagbak de kleurcodes van de meeste stroomdraden terug vinden..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.