Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › 2.8 turbo v6 vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2010 om 11:04 #17224175
de vragen zijn eigenlijk voor een saab maar das dezelfde motor als opel
het gaat om de 2.8 turbo v6 uit de 9-3 turbox maar dit blok komt ook voor bij opel in de Insignia n volgens mij ook in de Signum en vectra
de motor moet in een saab 900ng gaan komen
de auto die op de kar staathet is de bedoeling dat deze als 9-3 opgebouwd gaat worden alleen met een leuk torretje er in
ik kan een los blok overnemen en zit nog met de volgende dingen welke bakken gaan passen en hoe sluit ik dit ding aan op de bestaande kabelboom?
is er hier iemand die al met dit blok heeft lopen stoeien?
1 augustus 2010 om 11:14 #17706206kabelboom kan nog wel eens lastig worden ivm Can-Bus
denk het dan een Vrij programmeerbaar systeem word..
Bakken van de Vectra-C / Signum welke met deze motor geleverd is kan erachter
kijk anders eens op http://www.opel-infos.de
Willem
1 augustus 2010 om 11:30 #17706207en welk vrij programmeerbaar systeem zit je dan aan te denken?
1 augustus 2010 om 11:35 #17706208dat zou je moeten uitzoeken iedere motor heeft een andere manier van aasturen nodig, aangezien dit een V6 is en een turbo heeft moet je wel wat vinden dat dit kan ondersteunen.
nadeel van Can-Bus is dat je ook de electronica wat in de auto zelf zit nodig hebt om de motorcomputer te kunnen laten werken, en je dus ALLE electronica uit de auto moet hebben waar de motor uit komt.
Willem
1 augustus 2010 om 11:46 #17706209kijk hier was ik dus al een beetje bang voor dat heb je met die nieuwe meuk
je hebt me weer een stuk verder geholpen bedank daarvoor!:D
nu rest dus welk systeem gaat passen
als dit te ingewikkeld blijkt is er altijd nog optie 2 en das een 2.3 9000 turbo blok daar is ook 400pk uit te persen zonder blok aanpassingen maar die v6 turbo is net effe leuker
1 augustus 2010 om 11:47 #17706210B204L schijnt ook lekker te lopen
Willem
1 augustus 2010 om 12:00 #17706211die zit nu in beide auto’s de ongeblazen variant dan
bij de turbo versie kan je er wel veel pk uit halen maar dan blijft het koppel wat achter
ik heb laatst met een 2.0 turbo 9-3 gereden met 225pk maar die vond ik een beetje tegen vallen en een tijdje terug bij een 900ng in gezeten met 265pk dat ging al een stuk mooier
die 2.3 hebben veel meer kracht dan de 2.0 en er is veel makkelijker om daar wat meer uit te halen
1 augustus 2010 om 12:06 #17706212okeej
haha je bent in ieder geval GOED geinformeerd hoor ik alweer.
Willem
1 augustus 2010 om 12:14 #17706213tja gisteren wel me neus gestoten aan een oud type 9000 2.3 turbo blok die zijn helaas te lang en de saab f55 bak past er niet achter
die f55 bak is trouwens een hele lange turbo bak die zit ook in de trekkende auto op de foto
dat ding gaat als de brandweer tot 100km en dan is de vaart er uit een f astra gsi houd me amper bij om me vervolgens met 110 voorbij te komen
die rode is mijn dagelijkse auto en die moet niet veel sneller anders stromen de prenten weer binnen en das geen goede zaak
2 augustus 2010 om 21:43 #17706214de beslissing is gemaakt van de 2.8 v6 af te zien en met de 2.3 turbo optie verder te gaan
de v6 ging gewoon te ingewikkeld en te duur worden
voor de 2.3 turbo moet er alleen een trionic en bijbehorende kabelboom in en dan is het tunen maar op naar de 400pk en 700nm :D
5 augustus 2010 om 20:34 #17706215Zo`n 2.8 v6 is wel mogelijk hoor. Laatst nog met Rallyastra over gehad. Gewoon vrij programmeerbaar systeem erop en hij loopt. Dus wat willem ook al zei. Lopen trouwens wel lekker die V6jes.. Werk zelf bij Saab;)
6 augustus 2010 om 23:35 #17706216de 2.3 turbo ga ik morgen halen met een complete 9000 er om heen die gaan we slopen dus!:D
7 augustus 2010 om 05:33 #17706217Je zei dat de F55 bak zo sloom is na de 100.
Ik weet niet of het past, maar misschien is de F28/6 versnellingsbak van een C20LET een optie?
Misschien dat dat makkelijk over te bouwen is, als het beide Getrag F serie versnellingsbakken zijn.8 augustus 2010 om 11:08 #17706218Op de B2*4 past wel een F28 maar niet makkelijk… moet iets aan de motor geslepen worden meen ik me te herinneren.
Zoek maar eens op Migweb of andere Engelse sites, genoeg te vinden over de F28 aan de Saab motor.
Die 2.8 gebruikt niemand in de Saab, de 4 cilinder is zo veel sterker.. grote turbo en injectoren en ander programmatje in de trionic en hopla 400 pk…:agent ( naast de standaard aanpassingen natuurlijk).
Ik heb twee Saab blokken liggen die ik aan het inbouwen ben, eentje komt in een c-kadett en de ander in een Alfa Alfetta GTV. De Alfetta ben ik nu mee bezig, komt straks ook rond de 400-450 pk in.:cool:
8 augustus 2010 om 21:52 #17706219origineel gepost door McKaamos
Je zei dat de F55 bak zo sloom is na de 100.
Ik weet niet of het past, maar misschien is de F28/6 versnellingsbak van een C20LET een optie?
Misschien dat dat makkelijk over te bouwen is, als het beide Getrag F serie versnellingsbakken zijn.die rode trekkende auto zit ook maar een 130pk motortje in en zoals dat nu optrekt vind ik het wel best voor een dagelijkse auto dat scheelt weer in prenten
want ik vindt wat je krijgt hoef je niet te betalen maar daar denken die blauwe smurfen anders over:vertag
maar ik hang daar misschien t.z.t een 2.3 zonder turbo in dan heb je 150pk en 210nm koppel dan trekt die iets beter de kar
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.