Forumindex › Forums › Modellen › Manta › na 5 jaar niet starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2010 om 18:14 #17224145
ik heb mijn blok 1900 s compleet gereviseerd
om na een jaar of 5 eindelijk een keer gestart te kunnen worden maar helaas :swear:swear
als ik hem start blaast ie erg veel benzine uit de carburateur omhoog :wtf
ontsteking, kleppen enz,enz alles staat goed wat kan dit zijn
o ja zit een solex 2 traps op
31 juli 2010 om 18:18 #17705957kan zijn dat de ontsteking lijkt goed te staan maar dat het het niet staat ik had gister mijn 2.0S na 2 jaar weer gestart en de ontsteking precies goed nee gooide de benz er ook uit.
Gewoon even iets anders gezet en ja hoor hij liep in notime en loopt nu zeer mooi
31 juli 2010 om 18:19 #17705958zeer netjes gemaakt trouwens
31 juli 2010 om 18:26 #17705959dank je.
oke zal hem es verdraaien kijken wat ie dan doet31 juli 2010 om 18:46 #17705960waarschijnlijk:cry m;n ketting niet goed staan dus maar weer sleutelen
31 juli 2010 om 19:15 #17705961lukte het niet met de ontsteking veranderen? heb je hem niet 180 graden verdraaid?
31 juli 2010 om 19:22 #17705962http://frontpage.mantacabrio.nl/cih%20ontsteking.htm dit even goed doorlezen je kan de ontsteking er op 2 manieren insteken
1 augustus 2010 om 01:09 #17705963origineel gepost door hum
waarschijnlijk:cry m;n ketting niet goed staan dus maar weer sleutelenAls je de distributie niet goed op tijd hebt staan, kun je nog veel meer ellende krijgen, dat zou je ook moeten merken aan het rondgaan van de motor tijdens het starten. Heb je je ontsteking echt niet 180 graden verkeerdom?
1 augustus 2010 om 17:47 #17705964Even de kleppendeksel eraf. ( en de tuimelaars controleren op eventuele scheuren).
Op het vliegwiel de kogel tegenover de pijl zetten.
Nu moet het merkteken op het nokkenastandwiek tegenover het streepje staan op het plaatje dat eronder zit. (kan zijn dat je de krukas nog een volledige omwenteling moet draaien.Als je de hydraulische spanner eruit draait, kun je de ketting tand voor tand opschuiven.
Als dit op merktekens staat, dan even de verdelerkap eraf halen.
De rotor dient nu naar de achterkant van de auto te wijzen.
In de rand van het verdelerhuis zit een streepje.
Hier moet de rotor naartoe wijzen.(je kan, als de ontsteking eruit is, eventueel de oliepomp verdraaien met een plat-geslepen draadeind M8 of een heeeeeele lange schroevendraaier).
De bougiekabel die boven deze positie zit (als de kap gemonteerd is), moet naar de eerste cilinder lopen.
De rotor draait rechs-om, dus de volgende kabel loopt naar de 3de cilinder. De volgende naar de 4de cilinder en de laatste naar de 2de cilinder.
Altijd eerst de kruk-as 2 slagen met de hand draaien (met een dopsleutel op een ratel), om te kijken of hij geheel vrij draait.
1 augustus 2010 om 17:53 #17705965euh 5 jaar stil gestaan zit er niet gewoon vuile brandstof in je cabarateurs?
1 augustus 2010 om 18:10 #17705966origineel gepost door svdk20
euh 5 jaar stil gestaan zit er niet gewoon vuile brandstof in je cabarateurs?Zo te zien heeft hij daar wel e.e.a. vernieuwd………..:P
1 augustus 2010 om 18:18 #17705967geen vacuum lek na al die jaren.
3 augustus 2010 om 00:24 #17705968zo nou ik had de onderste spie dus naar onder gehouden tydens het monteren van de ketting :agent:agentmaar kon de motor met de hand gewoon rond draaien pff geen schade dus
heb alles gewoon opnieuw nagelopen en wat denk je …..starten en mooi lopen ha wie had dat gedacht .
enne ja alles aan of in het blok carburateur ontsteking is nieuw zelfs de olievul dop…
tevens geld dit voor de 90%van de auto [assen remmen rubbers ]alleen het interieur niet en het hemeltje niet maar hier over later meer [maand of 2]
bedankt voor de reacties3 augustus 2010 om 21:50 #17705969mooi da je motertje weer loopt herman als je interrieur delen nodig bent meld je je maar heb nog heel wat bordeaux ligge :thumbup:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.