Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe slaat niet meer aan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2010 om 16:08 #17224113
sinds gister zit ik met een probleem!
Mijn kadett D met c20xe viel soms al wel is uit bijv bij wachten voor stoplicht. Maar dit keer reed ik net weg van me huis en ong 5 min daarna viel die onder het rijden uit, starten toen wel weer meteen en reed door. Vervolgens na een km valt die weer uit waarna ik hem niet meer gestart kreeg. yorn het hok van de weg af geduwt en later nog eens gestart, starte meteen maar na een paar meter rijden bam weer uit en kreeg hem toen ook niet meer aan!
20 min later sleepservice kwam eraan ik starte hem weer en na paar sec was het weer gedaan. Toen naar loods gesleept om verder te kijken. Daar starte die helemaal niet meer. Later bleek dus dat ik geen vonk had waarop ik de bobine en verdelerkap en nokkenaspositiesensor had vervangen( had nog een hele unit liggen dus gewoon erop gezet). Daarna had ik wel een vonk. Maar het probleem is dus dat die nu nog steeds niet start!
Wat ik heb vervangen al:
Bougie’s
Brandstofrelais
Bobine
Verdelerkap
NokkenaspositiesensorWat denken jullie wat er nog mis mee kan zijn? Krukaspositiesensor miss?
Mvg Roald
30 juli 2010 om 17:26 #17705650Er zijn meen ik twee sensoren die bij defect er voor zorgen dat hij helemaal niet meer loopt en dat is de hall sensor (nokkenas positie sensor) op de ontsteking en de krukas positie sensor…:hmmz Eén heb je al vervangen….
Maar de oorzaak kan net zo goed bedrading zijn, of de ECU of weet niet wat nog meer….
Waren er knippercodes opgeslagen?
30 juli 2010 om 20:38 #17705651Krijgt die wel brandstof? En zo ja, wel genoeg, :hmmz???
30 juli 2010 om 23:13 #17705652origineel gepost door Vinci
Er zijn meen ik twee sensoren die bij defect er voor zorgen dat hij helemaal niet meer loopt en dat is de hall sensor (nokkenas positie sensor) op de ontsteking en de krukas positie sensor…:hmmz Eén heb je al vervangen….Maar de oorzaak kan net zo goed bedrading zijn, of de ECU of weet niet wat nog meer….
Waren er knippercodes opgeslagen?
krukaspositiesensor blijkt ook in onder te zijn. En nee hij geeft geen foutcodes als je dat bedoelt.:mad:
30 juli 2010 om 23:14 #17705653origineel gepost door Mr. Bone
Krijgt die wel brandstof? En zo ja, wel genoeg, :hmmz???ja brandstof is gewoon dik in orde:hmmz
31 juli 2010 om 10:00 #17705654Heb mn bek nog vol gekregen met peut terwijl Roald probeerde te starten zonder bougie erin :D (Peut is er wel)
We gaan nu zo weer verder kijken naar de Kadett.
En als ik me niet vergis wordt de bobine aangestuurd door de ECU en heeft deze niets van doen met de relais.We gaan zo eerst maar eens alle sensoren doormeten met de multimeter.
31 juli 2010 om 14:06 #17705655hoop niet dat de Benzine uit het bougiegat kwam, dan heb je een serieus probleem namelijk.
Willem
31 juli 2010 om 22:55 #17705656Haha jawel :P
Hoezo een serieus probleem?Rest van de cilinders zaten bougies wel in en hij wou aanslaan. :D
Inmiddels na de hele dag bezig te zijn toch nog het probleem gevonden!
Zal morgen even posten wat het nou exact was. (Komt iig neer op een gebeunde kabelboom)1 augustus 2010 om 08:22 #17705657ja maar zoveel uit een Bougiegat is niet goed zeg maar, dan verzuipt de motor namelijk..
Willem
1 augustus 2010 om 11:24 #17705658Dat was ook het geval :cool:
Naar uiteindelijk bijna alles geprobeerd te hebben en een beetje ten einde raad te zijn hebben we besloten tijdelijk even een andere motor kabelboom aan te sluiten.
Op deze verknipte kabelboom miste nogal wat aansluitingen t.b.v. sensoren waaronder Lambda, Knocksensor en Stappenmotor.
Met deze kabelboom wou de motor vanzelfsprekend niet goed lopen maar hij had wel een normale en sterke vonk! Wat we de hele dag nog nog niet gezien hadden!Vervolgens de boom van Roald weer ingebouwd en de stekker welke de auto aan de motorboom verbind niet aangesloten.
Handmatig spanning gezet op de brandstofpomp, continue + en geschakelde + van ECU. (Vervolgens liep de auto als een zonnetje) :DUiteindelijk naar een hoop gestruin bleek het tacho (toerental) signaal vanaf dashboard sluiting te veroorzaken met de geschakelde + van de ECU. (Werd op een of andere manier aan massa gelegd, nog niet nagekeken verder)
Al met al een raar verhaal helemaal gezien het probleem zich van de een op andere dag voordeed.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.