Forumindex › Forums › Modellen › Omega › omega trekt slecht door
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2010 om 15:09 #17224077
Hey mijn omega trekt slecht, blijft hangen tussen de 2/3000 toeren en trekt dan weer als een gek door. Luchtmassameter al schoongemaakt, maakt geen verschil.
Vacuumslang losgehad en die zuigt geen vacuum, iemand een idee waar dat aan kan liggen.Opel omega 2.5 v6 1997 (b1) 131000 km
29 juli 2010 om 15:11 #17705271brand er ook een lichtje op t dash?.
mss de krukas sensor aan t overlijden29 juli 2010 om 15:15 #17705272Welke vacuumslang heb je los gehad?????
Gr Jack
29 juli 2010 om 15:23 #17705273nee brand geen lampje oid. heb voor bij de radiator de vacuumslang losgehaalt, die het bijregelen regelt
29 juli 2010 om 16:13 #17705274Boven de groene cirkel Zie je een wartel moer met een slang. Als je deze volgt kom je bij de rem bekrachtiger uit.
Net voor de verdikking in de slang zitten aan de onderkant twee aftakkingen.
Haal deze eens los en voel of er daar een vacuum voelt???
Zo niet kun je het inlaat plenum loshalen en een goed schoonmaken. Dan zit deze ergens verstopt.Gr Jack
29 juli 2010 om 17:02 #17705275wat is een inlaat plenum?
29 juli 2010 om 17:10 #17705276die andere (bij groene cirkel hebben wel vacuum. van het punt wat ik bedoel ( naast de rode cirkel) loopt de slang naar een soort van klepje(denk ik) die aan de rest van het vacuum zit aangesloten. misschien die stuk? en waarvoor is dat ding
29 juli 2010 om 20:16 #17705277De inlaat plenum is dat grijze ding met het zwarte kader met ecotec.
Deze zorgt voor de lucht verdeling naar alle zes de cilinders.
Tevens komen hier diverse vacuumslangen en carter ventilatie op aan.
De lucht komt via het luchtfilter – lucht temperatuur meter – lucht massa meter – dualram systeem via de dubbele buis in het plenum.Net voor de dubbele buis zit een gegoten aluminium stuk waar een klep in zit. Dit is het dual ram systeem.
Boven een bepaald toerental gaat deze klep open zodat de motor het maximale aan lucht krijgt.
Heb je hier geen vacuum dan gaat de klep niet open en krijgt de motor een beperkt deel lucht.
Er zit een t-stuk bij die klep en gaat daarna door naar een vacuumbox helemaal onderin.
Deze kan ook lek zijn of een slangetje kapot.
Den kdat je het beste van bovenaf kunt beginnen met het volgen van de slangetjes en dan kom je vanzelf wel bij het lek uit.
Bij de “How too” staat een hele lay-out van het vacuum systeem van een omega.
Gr Jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.