Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › corsa b V6 met motor achterin
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2010 om 18:37 #17224008
ben momenteel bezig om een opel corsa B te maken voor de cross met een C25XE motor die ik achteraan geplaatst heb.
Tot nu toe is alles redelijk goed gegaan maar nu heb ik problemen om het schakelmechanisme aan te passen, iemand tips of fotos waarop te zien is hoe men dit doet?alvast bedankt groeten wim
27 juli 2010 om 18:50 #17704694Foto doet het niet helaas.
Lijkt me een mooi project :DIn Engeland hebben ze het vaker gedaan, de motor achterin. Kijk daarvoor eens op de forums zoals Migweb ;)
27 juli 2010 om 18:53 #17704695origineel gepost door Fearless
Foto doet het niet helaas.
Lijkt me een mooi project :DIn Engeland hebben ze het vaker gedaan, de motor achterin. Kijk daarvoor eens op de forums zoals Migweb ;)
bedankt ! foto’s zouden intussen wel moeten lukken :)
27 juli 2010 om 19:35 #17704696:o je woont precies nogal dicht in de buurt :P
28 juli 2010 om 16:48 #17704697kabel systeem
28 juli 2010 om 17:35 #17704698automaat ? :P
28 juli 2010 om 18:38 #17704699dat is een stukje buitenplaat van een corsa.
het idee is leuk, maar waarom de motor achterin?
welke klasse rij je dan.
als je nou de carosserie van een corsa pakt, slijpt er achter de bodem uit.
last er het subframe met voorpoten en motor terug in, heb je minder werk, en minder gewicht.
of denk ik nou te makkelijk.
dit was ons plan een paar jaar terug ook, maar dat mocht niet, net als twee motoren erin.
ben wel benieuwd hoe het loopt.groeten
30 juli 2010 om 10:44 #17704700we gebruiken 2x het subframe van een vectra a en daar is alles omheen gebouwd. omdat van een corsa het te licht is (reeds ervaring mee) en het niet standhoudt bij het crossen wegens de kracht van de motor en het vele springen en landen :P
de motor is achterin geplaatst om een betere gewichtsverdeling te hebben en om de aandrijfassen te sparen die bij Opel toch wel een zwakte punt zijn; die breken nogal snel als je op de gas trapt en de wielen te ver afgedraaid zijn dus bij een achtertractie geen problemen hopen we
we mogen volgende week schakelmechanisme van een vw corrado halen en zien wat we daarmee kunnen aanvangen30 juli 2010 om 14:06 #17704701‘Te ver afgedraaide wielen’ ?? :hmmz
Weet niet hoe jij met je spullen omgaat, maar aandrijfassen die snel breken bij een Opel komt bij niet echt bekend voor. Heb het zelf iig in die jaren met div. Opels nog nooit gehad, en bij velen Opel rijders om me heen ook niet gehoord.Wellicht als je hoge vermogens loslaat op standaard assen (motor ombouw, tuning, etc..) dat dat problemen geeft kan ik me inkomen..
Als ik heel eerlijk mag zijn, als je zo’n gewaagd project doet, waarom zoek je van te voren, essentiele zaken als schakelen dan niet eerst uit ? Dit komt op mij nogal als een impulsief project over.
Hoedan ook, succes met ‘t project ! :thumbup
grtz.
30 juli 2010 om 17:50 #17704702Is toch wel zo. vooral na een paar wedstrijden, als de carrosserie wat meer geleden heeft, gaan ze vrij snel kapot. wij namen altijd voldoende reserve mee en hadden ze vaak ook nodig..
O ja, mooi project. veel succes ermee.:thumbup
30 juli 2010 om 18:09 #17704703ah, ja wedstrijden.. cross dus. aftrap rally’s
Tja, welke drijfassen gaan wel lang mee dan, die van een Jeep, Hummer of vrachtwagen..
Maar dat is een Opel Corsa niet, ook niet de Opels met V6.30 juli 2010 om 19:28 #17704704impulsief, mss wel een beetje maar problemen zijn er voor op te lossen he en op internet vind je al veel terug en is hulp niet veraf, tzal wel allemaal in orde komen met beetje hulp van buitenaf en ja we rijden met originele aandrijfassen en ze gaan best een tijdje mee zolang de collega’s niet teveel op de wielen rijden:swear, aanpassen is mogelijk maar dan spreken we over een grapje van 1500 euro en gebruiken ze audi 200 homokineten en moet er nog een deel aangepast worden.
Het is de bedoeling om bij de specials te gaan rijden bij vacb en af en toe bij de superstandaard bij nvactgrtz wim
30 juli 2010 om 20:01 #17704705Ach boeie dat het impulsief is. Tis voor de cross!
31 juli 2010 om 07:27 #17704706Ja precies ja..
Dat had ik nu ook door.31 juli 2010 om 20:49 #1770470731 juli 2010 om 21:52 #17704708doet me denken aan leepu en bernie :jerry
29 augustus 2010 om 16:20 #17704709[img]
29 augustus 2010 om 16:36 #17704710leuk project, maar is die nu niet wat te licht een de voorkant? staat nu al achterover:hmmz
29 augustus 2010 om 17:18 #17704711is misschien iets voor autoblubbering!
29 augustus 2010 om 18:12 #17704712wow wat is die verbouw lijk niet eens meer op een corsa:cool:
29 augustus 2010 om 18:22 #17704713nee is niet om te blubberen :) is voor de autocross
staat vanvoor hoger omdat chassis van een vectra eronder is gebouwd daar dit steviger is en hoger is goed om niet met de snuit in de grond te stuiten bij het rijden
testcrossen binnenkort zullen uitwijzen of er in de winter nog aanpassingen moeten gebeuren voor het komende crossseizoen 201129 augustus 2010 om 18:28 #17704714oke, hard zal hij wel gaan in ieder geval.
ben benieuwd naar de test. ga je nog filmpjes ofzo maken tegen die tijd?groetjes
29 augustus 2010 om 20:19 #17704715dat hopen we toch he, heb vroeger al eens een corsa V6 gemaakt met de motor voorin en voorwielaangedreven en die ging ook hard maar was niet echt betrouwbaar maar met deze willen we natuurlijk nog harder gaan:P
ps filmpjes volgen zeker, als je graag filmpjes ziet, er staan er een heel deel op onze website van men vrouwtje in actie met de vectra V6 http://www.v6crossers.tk
30 augustus 2010 om 13:10 #17704716Geinig, heb je snel voorelkaar allemaal zo ! king:
Echter een Corsa B herken ik er nauwelijks maar in.
Het enige dat herkenbaar Opel/GM is, is de motor en het subframe idd.Nou maar hopen dat de V6 voldoende gekoeld wordt/blijft met de cross.
Succes, en veel plezier met testen straks !
grtz. Jeroen.
30 augustus 2010 om 16:33 #17704717zijkanten zijn toch nog van de corsa, voor de rest zijn het 2 subframes van een vectra a en idd nen hoop buizen, vandaag elektrische aansluitingen gedaan en de wielkasten beginnen te bekleden, deze week komt men neef zien om de gas en ambriagekabel te verlengen alsook de kabels van een corrado schakelmechanisme en van het weekend komt er iemand voor de remleidingen dus als alles meevalt zal ie volgende week zo goed als klaar moeten zijn
En voor de koeling gebruiken we een radiator uit een citroen c25 camionette dus daar hebben we nog nooit problemen met gehad -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.