gsi 8v + 40mm solex carbs.

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) gsi 8v + 40mm solex carbs.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224007
    jeangt
      Lid sinds:
      9 June 2010

      Ik ben voor de cross bezig om carburateurs op mijn
      8v motortje te zetten.

      Gisteravond een setje dubbele solexen op de kop getikt,
      incl. een inlaatspruitstukje.

      Nu rest mij de vraag, wat heb ik verder nog nodig om het
      blok draaiende te krijgen? Ik ben al zover dat ik weet dat
      ik een andere ontsteking nodig heb. Maar van welk type auto
      kan ik deze het beste gebruiken.

      En als iemand nog leuke tips heeft voor de benzinetoevoer, alle tips zijn welkom.

      Gr. Jan.

      #17704690
      jeangt
        Lid sinds:
        9 June 2010

        Niemand die hier wat vanaf weet? Ben er inmiddels zelf al achter
        hoe het één en ander inelkaar zit.

        Nu alleen nog een nokkenashuis met de goede verdeler, bobine en module.

        Inmiddels ook al een lagedrukpomp geregeld. Maar denk dat dit een winterprojectje wordt.

        Er staat ook nog steeds een gereviseerde fiat punto in gt uitvoering te wachten op de laatste loodjes. Moet zometeen zo’n 180 pk ophoesten met een koppel van ca. 300 nm.

        Dus kwestie van prioriteiten stellen. En de crosser gaat hard zat nu. Alleen ff de spaghetti klaarmaken.

        #17704691
        madmax1969
          Lid sinds:
          24 November 2007

          mocht je nog hulp nodig hebben laat het mij even weten, ik weet wel wat je het beste kan gebruiken.

          #17704692
          thomas-opel83
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2008

            nokkenas huis en onsteking van een 1800 of 1600 nemen,zijn verstelbaar.

            #17704693
            madmax1969
              Lid sinds:
              24 November 2007

              klopt en voor de ontsteking neem je een bosch ontsteking van een astra/kadett/escort. Dan een los kabelboompje van een Golf2 en ook de module en bobine van een golf, dan even de draadjes omsolderen op de stekker van de ontsteking en dat op de 1800/1600 big block en klaar heb je de ontsteking, en is ook verstelbaar, maar als je de kans hebt probeer een ontsteking te vinden met een vaciuum vervroeger werkt veel beter heb ik ook op een 1600 GSI motor zitten met Webers

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.