Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Vraagje benzinesysteem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2010 om 17:38 #17224000
Bij de Rekord (en ook de Kadett) zie ik tegen de vulbuis van de benzinetank een soort halve maanachtig vaatje geklemd, waar slangetjes aan zitten. Die slangetjes zijn verteerd, en wil ik gaan vervangen. Maar, waar dient dit vaatje voor?
28 juli 2010 om 19:56 #17704646Dit is een soort lucht/vacuumkamer om brandstofverlies of overlopen van de tank te regelen. Bij het vullen loopt de lucht makkelijker uit de tank weg. Bij het leegrijden van de tank onstaat geen vacuum.
Aan de bovenkant lopen de kleine slangetjes naar de bovenzijde van de vulbuis en de onderkant lopen naar de slangetjes naar de bovenkant van de tank.29 juli 2010 om 06:34 #17704647Bij de Rekord heb ik op de tank voor de rest geen aansluitingen of nippels meer gevonden, behalve die van de hoofdontluchting (aan de achterkant van de tank). Ik heb de twee onderste aansluitingen op de vacuum kamer verbonden door een stukje benzine slang van dezelfde lengte als de oude, met nieuwe klemmetjes. Zo zat het volgens mij ook. Die oude slang was was ook niet echt een benzineslang, maar meer een soort plastic slangetje. Ik ben nu ook de benzinelucht kwijt, die ik vaak rook bij de tank. Dat was al sinds ik de auto in bezit heb, dus de slang was al verteerd toen.
Bij de Kadett zit er naast de hoofdontluchtingsslang wel 1 extra aansluitnippel. De tweede dunne slang lijkt me loos. Maar omdat ik er niet goed bij kan, moet de auto op de brug om de slangen te vervangen. Dus gaat tie volgende week even naar de garage. Daar zeiden ze al, dat ze die kleine ontluchtingsslangen vaak door koppelen naar de hoofdontluchtingsslang. Maakt mij niet uit hoe ze het doen, als het maar werkt.
31 juli 2010 om 04:43 #17704648best de tank er onderuit halen om de slangetjes te vervangen.
die slangetjes zijn altijd slecht na de vele jaren, heb ze bij al mijn rekords al moeten vervangen.de aansluitbuisjes boven aan de vulleiding kunnen er eenvoudig afgeroest zijn…..
zijn er normaalgezien twee, ééntje met een lange slang die tot achter je tank loopt en ééntje waar de leidinkjes die van dat half maantje komen naartoe gaan (met onderweg wel een T tussen)31 juli 2010 om 10:10 #17704649ze zijn bij de mijne al vervangen door flexibele metalen slangetjes:agent
zie topic
31 juli 2010 om 16:16 #17704650origineel gepost door Uniek
ze zijn bij de mijne al vervangen door flexibele metalen slangetjes:agentzie topic
vind er niets van in dat topic…….
1 augustus 2010 om 09:57 #17704651nee de reden dat ze vervangen moesten worden staat er wel in:P
1 augustus 2010 om 11:08 #17704652Zo was ik aan het tanken van boven en de bezine kwam van onderen er weer eruit:o
Toen benzine tank eronderuit gehaald en alles vervangen met rubberen slangen.
Weer een probleem opgelost.
Alleen met het tanken, blijft het probleem met de ontluchting.
Misschien een sennie kwaal:(1 augustus 2010 om 20:04 #17704653wij hadden met jou senator nooit problemen met tanken:hmmz
ik heb alleen een keer de motor moeten vervangen van die senator:D
4 augustus 2010 om 06:55 #17704654Nou, ik heb eindelijk de aansluitnippels op de tank gevonden (ik had ze totaal over het hoofd gezien), en dus gelijk maar een aanvang gemaakt met het vervangen van die oude zooi. Nieuwe slang plus klemmen gehaald, kan het er weer jaren tegen.
10 oktober 2010 om 18:09 #17704655Heb vorige week de tank gedemonteerd en de slangen allemaal vernieuwd en gecontroleerd of de slang niet ergens dubbel zit maar ik kan nu ( na het vervangen van de ontluchtingslangen ) niet gewoon tanken na 25 liter spuugt die alles weer eruit en moet ik het erin druppelen !!!:puke
heeft er iemand hier een oplossing voor :hmmz :hmmz
10 oktober 2010 om 18:11 #17704656volgens mij je ontluchting verkeerd aangesloten, ofwel zit er ergens een ontluchtingsslang geklemt waardoor je slechte ontluchting hebt
10 oktober 2010 om 18:18 #17704657slangen los gemaakt en de nieuwe op maat terug geplaatst ?
Wat kan hier nu verkeerd aan gaan, heb de tank al weer gedemonteerd gehad en de slangen zitten niet klem ook de grote ontluchtings slang niet !Het lijkt wel of er een pijpje verstopt zit maar voor die tijd had ik er geen problemen mee :hmmz
10 oktober 2010 om 18:21 #17704658zou ik idd dat pijpje eens proberen uit te blazen met perslucht
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.