Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra f koelventilator constant aan?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2010 om 19:59 #17223979
Hallooo iedereen,
Ik heb als vakantiewerk kranten rond rijden, echter moet ik dus steeds optrekken en stoppen, waardoor de motor het soms (te) warm krijgt.
Dan schiet de ventilator in gang, valt dan weer uit enz..Ik heb gedacht een brugje te leggen zodat de ventilator constant draait.
Mijn vraag is nu mag die ventilator constant draaien, zonder hem kapot te maken??
Bedankt
26 juli 2010 om 20:01 #17704492Waarom zou je dat willen…
vin slaat aan bij 100 a 105 graden en weer uit bij +/-95graden, zoals het hoort..
Willem
26 juli 2010 om 20:17 #17704493Ik weet het,
ik had graag gehad dan hij blijf draaien.
26 juli 2010 om 20:18 #17704494Fan kan constant draaien zonder deze kapot te maken.
Draden bij je contactslot zullen alleen wel erg warm gaan worden
26 juli 2010 om 21:39 #17704495origineel gepost door Matt-GSi
Fan kan constant draaien zonder deze kapot te maken.Draden bij je contactslot zullen alleen wel erg warm gaan worden
ja en daar weet jij alles van he:D:D
26 juli 2010 om 23:55 #17704496origineel gepost door Matt-GSi
Fan kan constant draaien zonder deze kapot te maken.Draden bij je contactslot zullen alleen wel erg warm gaan worden
Hoort niet te gebeuren…. Contactslot hoort ‘t vermogen van die fan dikwijls aan te kunnen. Denk dat jij nog wel meer aangesloten had zitten dan een normale astra?
ontopic:
Je kan de schakelaar in de radiator gewoon parallel zetten met een schakelaar op ‘t dashboard. (wel effe zorgen dat je schakelaar 30a kan schakelen). En zorgen dat je dik genoeg draad gebruikt voor deze schakelaar te verbinden.En de FAN kan altijd kapot raken door meer draai-uren te maken dan nodig. In principe hoeft ‘t niet kapot te gaan, maar alles wat je doet is op eigen risico he.
27 juli 2010 om 06:28 #17704497origineel gepost door Aapje
origineel gepost door Matt-GSi
Fan kan constant draaien zonder deze kapot te maken.Draden bij je contactslot zullen alleen wel erg warm gaan worden
Hoort niet te gebeuren…. Contactslot hoort ‘t vermogen van die fan dikwijls aan te kunnen.
draden worden zeker wel warm als jij je ze continu belast
tijdens normaal gebruik draait hij nooit zo lang en merk je het niet
maar als je hem een uur laat draaien zullen ze echt wel warm worden door de stroom die er door vloeit28 juli 2010 om 14:02 #17704498ik heb een astar f turbo diesel gehad die ook steeds te warm werd en om alles gewoon vooor te zein heb ik een schakelaar er tussen gemaakt! dit was de meeste domme idee die ik ooit heb gehad! de motor had ik draaien voor bijna 2 uur in de ardenne! het was al erg warm en ik stond vast in een file. op eens rook ik verbrand plastic en zag ik rook uit mijn dasbord komen! ik had een grootte schakelaar gebruikt en echt dikke draden(zelfde als voor de versterker).
affijn alles verbrand draden weg schakelaar verbrand en in belgie sta je stil omdat hij wat van je draad boom mee heeft verbrand!mijn mening gewoon het systeem laten draaien zoals hij het nu doet! of 2 koelvins inbouwen.
28 juli 2010 om 14:42 #17704499kan wel, maar dan via een relais schakelen
dan pak je enkel de vin zelf en niet vanaf contact slot.
je kan zelf direct op de accu schakelen dan.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.