Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta B vooras onder Manta A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2010 om 21:38 #17223780
wie heeft weleens een Manta/Ascona B draagarmen op een Manta/Ascona A voortrein gemaakt?
Bij het passen bleek de L balk [die bevestigd is aan de chassisbalk] +/- 13mm langer te zijn.
Ook zit er zijdelings speling tussen de L balkbevestingspunt en de chassisbalk.
Oplossing?
22 juli 2010 om 06:52 #17702487Ja heb ik ooit ook eens gedaan..
Oplossing vwb langsarm-chassisbalk, dikke metalen bus draaien en in de langsarm lassen..
Ik heb toen complete b as omgebouwd, en dus niet alleen de draagarmen over gezet.
Toen ie kant en klaar was, heb ik hem nooit meer gebruikt. :(22 juli 2010 om 09:52 #17702488origineel gepost door mr-turbo
Ja heb ik ooit ook eens gedaan..
Oplossing vwb langsarm-chassisbalk, dikke metalen bus draaien en in de langsarm lassen..
Ik heb toen complete b as omgebouwd, en dus niet alleen de draagarmen over gezet.
Toen ie kant en klaar was, heb ik hem nooit meer gebruikt. :(Bus draaien voor de breedte leek mij ook beste oplossing, maar dan heb ik nog geen oplossing voor de lengte.
Had je de dwarsbalk ook ingekort van B dan?4 augustus 2010 om 21:53 #17702489ja
4 augustus 2010 om 22:12 #17702490en kennis van mij heeft een komplete vooras van manta b in gebouwd in een manta a 16v turbo en komt uitden helder
hij heeft ook de schokbrekers steun in de binnenscherm gebouwd
kan alleen ff niet op de naam komengr kabouter
4 augustus 2010 om 22:41 #17702491Waarom gebruik je niet 1 van een A?
5 augustus 2010 om 08:21 #17702492origineel gepost door kabouter
en kennis van mij heeft een komplete vooras van manta b in gebouwd in een manta a 16v turbo en komt uitden helder
hij heeft ook de schokbrekers steun in de binnenscherm gebouwd
kan alleen ff niet op de naam komengr kabouter
die auto bestaat al een jaar of 7 niet meer…
5 augustus 2010 om 10:57 #17702493origineel gepost door babyblue
Waarom gebruik je niet 1 van een A?Bij een A kan je voortrein kantelen. Bij B word dat opgevangen door 3hoeksverhouding.
Ik heb de originele L balken al aangepast.
5 augustus 2010 om 11:33 #17702494dan wil je je auto helemaal orig en dan ga je hiermee lopen knoeien ZONDE:puke
5 augustus 2010 om 11:43 #17702495Ik had nog wel een voorterein alleen niet geheel compleet
6 augustus 2010 om 08:06 #17702496origineel gepost door Kermitkiller
dan wil je je auto helemaal orig en dan ga je hiermee lopen knoeien ZONDE:pukeMijn Manta word verre van origineel. Enkel de carrosserie is origineel.
Laten we het maar niet over knoeien hebben :P6 augustus 2010 om 09:39 #17702497:jerry
6 augustus 2010 om 19:20 #17702498:P
7 augustus 2010 om 15:22 #17702499:jerry:jerry:jerry
7 augustus 2010 om 17:19 #17702500:hmmz:hmmz:hmmz:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
4 januari 2011 om 19:13 #17702501[rquote=1715128&tid=129991&author=hanzzz]wie heeft weleens een Manta/Ascona B draagarmen op een Manta/Ascona A voortrein gemaakt?
Bij het passen bleek de L balk [die bevestigd is aan de chassisbalk] +/- 13mm langer te zijn.
Ook zit er zijdelings speling tussen de L balkbevestingspunt en de chassisbalk.
[/rquote]
Zou die 13mm dan zo een grote rol spelen?
Als ik het goed heb dan zou de totale vooras een grote centimeter naar voren komen of kantelen dan?
Het zijn toch de L-en zelf die langer zijn? En heb je dit gepast op een Manta A voorasbrug?Greetz
4 januari 2011 om 21:54 #17702502[rquote=1831760&tid=129991&author=red_maniac]Zou die 13mm dan zo een grote rol spelen?[/rquote]
Als jij een strak passende bout met stugge rubbers met 13mm verschil van hart tot hart in het gat kan krijgen ben je een stoere vent.
Het is ooit iemand gelukt om de L-en van B as te gebruiken maar die had originele rubbers en waarschijnlijk een flinke moker.
het is me gelukt, maar is erg veel werk om een as goed aan te passen.
4 januari 2011 om 22:09 #17702503‘k Heb het niet geprobeerd, ‘k vroeg het me gewoon af. Enfin…
5 januari 2011 om 19:48 #17702504Vandaag es alles bekeken en afgemeten.
En ik kom op het volgende uit…
Als je het gat 13mm verplaatst waarmee de vooras bovenaan vast zit ( zie rode cirkel) ben je toch al redelijk klaar?
Enkel nog nog een bevestiging voorzien voor de schokbrekers.In mijn geval moet ik geen rekening houden met:
– Versnellingsbak bevestiging onderaan, aangezien ik een 240Getrag ga gebruiken moet die toch aangepast worden.
– Tussenas moet ook aangepast worden (ombouw c2.0xe)
– Uitlaat…Verder zie ik niet echt problemen in om dat gat een 13mm naar voor te brengen??
Greetz
5 januari 2011 om 19:52 #17702505in dat gat zit een bus, stevigheid dus. Kan je ook wel weer wat op verzinnen.
L-en van B zijn op een A balk smaller, daar zou je dan opvullingen o.i.d. voor moeten gebruiken. scheelt 0,8mm per kant dacht ik.5 januari 2011 om 21:17 #17702506[rquote=1833152&tid=129991&author=hanzzz]in dat gat zit een bus, stevigheid dus. Kan je ook wel weer wat op verzinnen.
L-en van B zijn op een A balk smaller, daar zou je dan opvullingen o.i.d. voor moeten gebruiken. scheelt 0,8mm per kant dacht ik.[/rquote]‘k Dacht al zoiets ivm met het busje maar dat valt nog mee…
Opvulling is ook makkelijk door middel van vloten te lassen op de balk kan je de speling wel opvangen denk ik.
Dus zo veel hoef je feitelijk niet aan te passen. ‘k Denk dat ik me er aan ga riskeren.
Beetje zonde van m’n werk voorheen omdat ik ondertussen heel m’n vooras al vernieuwd heb,
maar dan ben ik wel van m’n stabilisatie stang verlost ivm de uitlaat.Alvast bedankt voor de uitleg.
Greetz
6 januari 2011 om 09:45 #17702507als je het alleen doet voor de stabi stang voor een 16v, zijn er handigere oplossingen denkbaar :P
6 januari 2011 om 11:45 #17702508idd en je voorwielen komen ook 1,3 cm naar voren te staan,
is nog maar de vraag of dat wel staat of zelfs mogelijk is.
Stuurstang zal denk ik ook aangepast moeten worden
alleen zal dat wel het minste werk zijn.Er moet wel een uilaat langs te maken zijn met de ruimte die je hebt
Ik heb ook wel een keer gezien dat ze de stabilisatiestang een
aantal cm lager hadden bevestigd om zo extra ruimte te creëren,
misschien ook een idee.6 januari 2011 om 17:10 #177025096 januari 2011 om 21:20 #17702510Haal je wiel eens van je naaf af en zet hem zoals die normaal zou staan maar dan 13mm en ga op een afstandje kijken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.