Forumindex › Forums › Modellen › Astra › problemen met uitlijnen na verlagen. NOOD!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2010 om 18:58 #17223723
hallo,
Afgelopen zaterdag is er een v-maxx schroefset onder mijn G gekomen. echt super, mooi gedaan, zeer tevreden over.
Ik was vandaag te uitlijnen. omdat mijn wielen er scheef onder staan. uitlijnen ging goed. alleen het probleem zat hem erin dat ze de wielen niet recht kregen. dat zit hem in de wielvlucht. iets wat door 3 professionele bedrijfen in mijn buurt (die gespecialiceert zijn in banden uitlijnen en balanceren) ongemogelijk af te stellen is met mijn auto.
conclusie. wielen om de 3 duizend KM omwisselen. want je banden slijten nu als een idioot voor.
dat betekent dat ik na 6000 km nieuwe banden moet….
Weet iemand of de wielvlucht af te stellen is? zodat mijn wielen weer recht onder de auto staan?
ben ten einde raad. er zit al genoeg tegen afgelopen tijd.
als het niet op te lossen is deze week, moet ik de auto omhoog gooien i.v.m. vakantie.
ik hoor graag wat.
Ik rij een astra G 1.6 8v (84pk) edition uit 2002.
mvg, robert
20 juli 2010 om 19:14 #17701702Setje Camberbouten regelen.
20 juli 2010 om 19:41 #17701703oke, heb ik idd al gelezen. toch vreemd dat niemand anders dit probleem heb, zo laag lig ik nou ook weer niet…..
20 juli 2010 om 19:52 #17701704Had hetzelfde probleem met de Tigra van mijn vriendin. Camberbouten erin en het is opgelost.
20 juli 2010 om 20:13 #17701705Ik heb een Astra F, de banden slijten ook als een idiooit aan de binnenzijde.
Niets aan te doen bij een F, want die hebben de veerpoot vast met het fusee, dus kun je niks met camberbouten o.i.d stellen:hmmz
heeft een Astra G dan geen vast fusee met veerpoot meer?
20 juli 2010 om 20:21 #17701706Nope, de G heeft weer losse fusees.
En dat probleem met de F heb ik zelf ook (17inch en 65mm verlaging). Ben zelf ook weer toe aan nieuwe banden. Er schijnen wel ook verstelbare toplagers te zijn. Nog niet echt in verdiept of ze voor de F te krijgen zijn.20 juli 2010 om 20:52 #17701707ff een vraag hoever is ie nu verlaagt.
de nu ingestelde verlaging ligt (ver)buiten het instelbereik van de wielvlucht,behalve de verlaging moet je eigelijk de geometrie van de ophanging ook wijzigen (kostbaar)om optimaal gebruik te kunnen maken van je verlaging, je hebt hier de zogenoemdecamberbouten voor maar dat is eigelijk een lapmiddel
-offtopic
altijd al afgevraagt het nut van een schroefset, hoge aanschafkosten, elke keer dat je heb versteld kun je weer opnieuw uitlijnen
als je alleen verlaagt en de geometrie van de overige ophangingsonderdelen niet aanpast totaal nuttelos
in mijn ogen alleen nuttig als er een extreme verlaging gewenst is, in 99% van de gevallen is de standaard verlaging meer dan voldoende (30/40/60)20 juli 2010 om 20:54 #17701708Had na mijn verlaging met een schroefset hetzelfde probleem.
Mijn schroefset heeft wel de mogelijkheid om de camer te stellen en de wielen staan er nu kaarsrecht onder.
Heb een G 1.6 16v uit 2002 (zelfde kleur als jij hebt)
Jos
21 juli 2010 om 21:23 #17701709ik rijdt ook met 17 inch op een fje maar heb geen abnormale bandenslijtage en ja is ook verlaagd.
rijdt met deze banden al twee seizoenen(‘s winters op winterbanden) en ong 30000 km per jaar en zijn nog niet scheef afgesleten.greetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.