Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › 6-bak ipv 5-bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2010 om 14:47 #17223707
Hoeveel werk is het om van je 5-bak zafira een 6-bak te maken?
Wat heb je dan nodig een F-28 of een M-32.
F-28 is makkelijker te krijgen maar ouder en gaat tot 280Nm koppel. Geen idee wat beter is….
Het is een idee. Niet dat ik het meteen ter uitvoering ga brengen.
Hoor het graag.
20 juli 2010 om 15:39 #17701555F28 tot 280Nm koppel?:hmmz Volgens mij had een C20LET standaard al 290 Nm.:hmmz
20 juli 2010 om 15:41 #17701556Volgens mij leverd m-tech daar ombouw setjes voor, met zo’n set zou het “plug&play” moeten zijn
20 juli 2010 om 15:42 #17701557Er zijn er geloof ik al een paar die een m32 bak eronder hebben gedaan
Ik had gehoord dat het zo past……
Maar dan moet je wel een ombouwsetje kopen bij bv Mathijssen
F28 is zo 2005 ;)
20 juli 2010 om 15:43 #17701558origineel gepost door giuliettaevo
F28 tot 280Nm koppel?:hmmz Volgens mij had een C20LET standaard al 290 Nm.:hmmzMaar de let heeft 1e versnellings herkenning waardoor de bak het minder zwaar krijgt, de zafira heeft dat niet?
20 juli 2010 om 15:57 #17701559Volgens mij past een m32 niet 1 op1 want m-tech heeft een setje te koop
om het passend te makenhttp://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=630001&hid=&lhid=&lvid=&mid=103
Je gaat hier op leeglopen denk ik
Waarom zou je het doen?(je kan toch niet veel sneller dan 250 met je Zafira, of je moet heeel veel vermogen hebben)
20 juli 2010 om 17:18 #17701560M32;
Complete schakelmechaniek met pook en kabels
Aandrijfas(sen) van Z20LER of Z20LEL
M32 bak zelf
1 baksteun is anders d8 ik20 juli 2010 om 17:57 #17701561En als je met een F28 erachter meer vermogen wilt hebben, bestaat er een oplossing om deze daar beter bestand tegen te maken? Op school was er ooit eens een versnellingsbakkenspecialist langs geweest die er goed verstand van had maar ben alleen vergeten voor welk bedrijf hij werkte :mad:
20 juli 2010 om 18:43 #17701562origineel gepost door Baas J.
M32;Complete schakelmechaniek met pook en kabels
Aandrijfas(sen) van Z20LER of Z20LEL
M32 bak zelf
1 baksteun is anders d8 ikZou de aandrijf assen van de leh pakken net zoals vliegwiel en koppelingplaat+drukgroep
21 juli 2010 om 08:23 #17701563Je kunt de aandrijfassen niet gebruiken van een LEH omdat de Astra H wiellagers met ABS niet functioneren op een Astra G ivm het Can-Bus systeem. Die van de LEL & LER kun je gewoon in je bestaande wiellagers drukken zodat het probleem van de ABS ook is opgelost… :thumbup
Ik kan het weten ik rij namelijk met een Z20LEH motor en M32 versnellingsbak in mijn Astra G. :vertag
Gr,
Steven
21 juli 2010 om 10:07 #17701564Is die M32 een pluspunt of maakt het weinig verschil met de standaard bak?
21 juli 2010 om 10:31 #17701565Ik vind het een enorme pluspunt de bak schakelt namelijk soepeler en voelt ook “vertrouwder & stevig” aan ook tijdens sprinten is hij erg snel en betrouwbaar met schakelen (pakt goed op tussen de versnellingen)
Alleen als de Z20LEH motor straks van mij zo’n 500pk gaat produceren gooi ik er denk ik toch een Diesel M32 versnellingbak achter dit ivm het langere doortrekken in de versnellingen en een hogere topsnelheid (door een andere tandwiel verhouding binnenin de bak).
Gr,
Steven
22 juli 2010 om 14:39 #17701566Gewoon een duur geintje dus….
Kreeg gisteren te horen dat mijn remmen voor en achter gaar zijn dus dat moet ik gaan vervangen. Dacht iets over te hebben voor iets leuks maar het gaat dus in de remmen zitten.
Wat adviseren jullie qua remmenwerk in de standaard maatvoering?
22 juli 2010 om 15:46 #17701567origineel gepost door giuliettaevo
F28 tot 280Nm koppel?:hmmz Volgens mij had een C20LET standaard al 290 Nm.:hmmzde mooie vergissing… het is GM, en die rekenen met footpounds of torque.
alle opel bakken (in ieder geval de F serie) staan de cijfers voor lb/FT
1 lb/FT is iets van 1.35nm. f28 is dus gegarandeerd tot 379.2nm
22 juli 2010 om 16:37 #17701568Ik dacht ook dat het altijd zo was bij Opel
Dat vertelde zelfs een van de curus leiders bij Opel Nederland nadat ik mijn X20DTH had laten chippen die was erg bang dat dat mis zou gaan.
Ik dacht dus ook dat het getal voor het koppel in NM stond maal 10
13 = 130 NM
18 = 180 NM
23 = 230 NMEn ga zo maar door.
23 juli 2010 om 06:58 #17701569ja, zo werd het mij ook uitgelegd. Maar dan zal diegene bij de dealer het wel verkeerd hebben. Maar je mag er toch vanuit gaan dat die mensen toch wel weten waar ze over praten lijkt mij.
Maar mocht het ooit zover komen dan wordt het een M-32 denk ik.
23 juli 2010 om 16:21 #17701570maar dat kan dus niet, want op een 2.0 DTH vectra b diesel zit een f18.. en die motoren zitten standaard al op 230nm
c20xe, 196nm, zouden ze daar een bak achter zetten die niet meer als 200nm aankan?
25 juli 2010 om 09:06 #17701571origineel gepost door mayhem
maar dat kan dus niet, want op een 2.0 DTH vectra b diesel zit een f18.. en die motoren zitten standaard al op 230nmc20xe, 196nm, zouden ze daar een bak achter zetten die niet meer als 200nm aankan?
Ja klopt, maar er was ook nog een F18+ die hebben ze speciaal voor de X20DTH verzwaard en later (bij de facelift) vervangen voor een F23.
Maar wat jij zegt van de amerikaanse aanduiding klink opzich ook wel logisch want Opel zal niet zomaar veel te zwakke bakken monteren waarvan ze weten dat er problemen mee komen… en opzich lopen de bakken bij Opel niet extreem vaak kapot (ff afgezien van die Renault zooi dan)
26 juli 2010 om 11:40 #17701572origineel gepost door OPC Turbo
origineel gepost door mayhem
maar dat kan dus niet, want op een 2.0 DTH vectra b diesel zit een f18.. en die motoren zitten standaard al op 230nmc20xe, 196nm, zouden ze daar een bak achter zetten die niet meer als 200nm aankan?
Ja klopt, maar er was ook nog een F18+ die hebben ze speciaal voor de X20DTH verzwaard en later (bij de facelift) vervangen voor een F23.
Maar wat jij zegt van de amerikaanse aanduiding klink opzich ook wel logisch want Opel zal niet zomaar veel te zwakke bakken monteren waarvan ze weten dat er problemen mee komen… en opzich lopen de bakken bij Opel niet extreem vaak kapot (ff afgezien van die Renault zooi dan)
Over Renault zooi gesproken, maatje van mij die had een Volvo met een Renault bak. Wat een dramatisch klereding.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.