Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Kleppen krom of een meevaller?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2010 om 13:53 #17223664
Beste mensen,
Ik reed gisteren in mn Corsa B GSi (X16XE) totdat ik opeens een raar schrapend geluid onder de motorkap hoorde. Motor bij het stoplicht gelijk afgezet en toen het groen werd weer gestart.
Geluid was even weg, totdat het ongeveer 500m verderop weer begon. Daarna was het over, motor wil niet meer aanslaan en ik hoorde erg ongezonde geluiden uit het blok komen.Wat blijkt; distributieriem bijna door en de nokkenassen zijn (denk ik) verschoven.
Foto’s:
http://xradio.nl/corsa/IMAG0183.jpg
http://xradio.nl/corsa/IMAG0184.jpg
http://xradio.nl/corsa/IMAG0185.jpg
http://xradio.nl/corsa/IMAG0187.jpgDistributie zoals het zou moeten:
http://i427.photobucket.com/albums/pp356/combolfw16v/Motoren%20opel/X14XE%20C16XE%20X16XE/DistriX14XEC16XEX16XEX16XEL.jpgDaar zie je dat de 2 inkepingen recht tegenover elkaar moeten liggen.
Kan iemand beoordelen of dit inderdaad zo is? En wat is vervolgens wijsheid?19 juli 2010 om 14:14 #17701048dat is 99% einde oefening.
1 tandje zou nog een keer geluk kunnen betekenen.
Maar dit is teveel.Ik zou het blok netjes uit elkaar halen en alles vernieuwen en controleren.
19 juli 2010 om 16:28 #17701049gecondoleerd …
19 juli 2010 om 17:22 #17701050dat is zonde man, gecondoleerd..
corsageak
19 juli 2010 om 17:30 #17701051Enkeltje richting sloop dus?
Foto van het karretje:19 juli 2010 om 17:31 #17701052nee dat niet.
motor is wel op te lappen
als je hem naar de sloop doet wil ik je er ook nog wel 250 euro voor geven…19 juli 2010 om 17:51 #17701053Damn, dat is horror:o
Ik zou eerst ff checken of je ‘n ander blokje kan vinden om te vervangen.
Zou ‘m niet laten slopen dat is te zonde voor die mooie B, maar laten maken.
Als je geldboompje daar te uit gedroogd voor is, zou ik hem zelf slopen en in onderdelen verkopen, krijg je meer dan op de sloop:PSucces:thumbup
19 juli 2010 om 17:52 #17701054gwn lekker houden en andere blokkie in douwen :D
tenzij het finan niet goed gaat.. dan verkopen..
19 juli 2010 om 17:58 #17701055gewoon ander blokkie kopen voor hondertje of 3
inbouwen en weer rijden
als je dit blok wilt maken kost je al gauw een kleine 1000 euro19 juli 2010 om 18:11 #17701056Ken je iemand die een goed blok heeft liggen dan? Op marktplaats staat er een met mantzel powerbox compleet voor 550 dacht ik. Is toch weer veel geld voor een karretje uit 1995.. buiten alle kosten die ik er al aan heb gehad.. snik :(
19 juli 2010 om 19:11 #17701057dat was mijn blok…..met die powerbox.
is helaas al verkocht.
is zun geld dubbel en dwars waard hoor trouwens
19 juli 2010 om 19:23 #17701058origineel gepost door sjoerdie
dat was mijn blok…..met die powerbox.is helaas al verkocht.
is zun geld dubbel en dwars waard hoor trouwens
Ah ok :) Ik zeg ook niet dat het veel geld is voor hetgeen wat je krijgt, maar ik heb het afgelopen jaar al zeker voor 2000 euro aan kosten gehad. (miskoop van het jaar geweest) ;)
19 juli 2010 om 20:08 #17701059ja je moet het zo zien voor 500 koop j e geen andere auto
dus je zult wel gedrowngen worden om weer een invesering te doen19 juli 2010 om 20:19 #17701060Ja, klopt wel… daar ben ik mij ook zeker van bewust.. En als er een ander blok in komt kan ie ook wel weer een tijd mee.. maar als je alles optelt is het gewoon shit.
Daarnaast stond er op de distrikap “103.930” flink vervaagd..
Ik dacht zelf bij een voorgaande reparatie aan t blok dat er “163.930” stond.. blijkbaar verkeerd gedacht. ik ben superzuinig op mn auto en rij zeker niet zomaar ruim 20k door met een distributieriem.KM stand is op dit moment overigens 186.302.
20 juli 2010 om 14:59 #17701061… gewoon maken dat ding.. andere kop erop.. distr riem waterpomp.. vloeistoffen..
en knallen met dat ding..
ps 2000 euro..:wtf bij wie is die in onderhoud dan.. een opel dealer..?
20 juli 2010 om 15:05 #17701062Of kijken voor een C20NE om die erin te bouwen.
http://www.corsa-novatuning.nl :angel20 juli 2010 om 15:09 #17701063Bij de volgende 2e hands auto die je koopt….. ;) ALTIJD meteen even de driem vervangen met waterpompje…
http://link.marktplaats.nl/362414069
Misschien kan je daar nog wat mee praten? Als ie goed krokant is helemaal! :D
Dan heb je een blok en een heleboel onderdelen om te verkopen of op je eigen te zetten.20 juli 2010 om 15:24 #17701064gewoon goed zoeken naar een fris blokje en idd gelijk ff nieuwe riem en waterpomp kaarsjes oliefiltertje enz enz
dan kan j er weer ff tegen aan
of idd je eigen kop weg brengen en laten maken
en dan het zelfde riedeltje zoals hierboven beschreven maar denk dat dat iets duurder uitvalt kopje weg brengen en fris maken kost algouw 250 euro (vlakken reinigen eventueel nieuwe kleppen klepseals)20 juli 2010 om 15:30 #17701065die wagen die kaneelschep door geeft is nautuurlijk wel ideaal.Haal het blok eruit, fris hem helemaal op, denk aan egr, gasklep schoonmaken, distri, pakkingen filters ed. De rest kun je eventueel nog wel kwijt aan liefhebbers op het forum. Als de casco echt slecht is kun je die nog wel kwijt bij een ijzerboer. Net wat er al gezegd wordt, voor dat geld heb je geen andere. Maar snap jou punt absoluut. Hadden we met onze vorige corsa ook, te veel in gestoken, en op een gegeven moment komt die ene druppel..
20 juli 2010 om 15:35 #17701066kunt er ook een 2liter inhangen natuurlijk.
Ik heb er binnekort weer een, compleet voor in corsa b.
20 juli 2010 om 15:36 #17701067ex dabok zeker:jerry:jerry
20 juli 2010 om 16:31 #17701068nope van mij totaal goed blok goed onderhouden en warm gereden. Zeker een optie waard
20 juli 2010 om 16:54 #17701069gewoon de kop eraf trekken en nieuwe kleppen erin doen. pas nog gedaan voor een klant en dat ding rijd weer als nieuw. mits je zelf zo technisch ben aangelegd natuurlijk.
verder idd zonde, wel goed de intervallen bijhouden 60.000 of 4 jaar en altijd alle rollen en waterpomp vervangen. kost miss iets meer maar dan zit je altijd goed.20 juli 2010 om 17:31 #17701070Toen ik de auto kocht knalde de motor onderweg al opeens in nood-loop.. Niemand kon er wat mee, dus toen maar naar Opel garage gebracht.. EGR klep stuk en een nokkenassensor (of krukassensor) stuk. 800E.
Niet veel later; alle filters en vloeistoffen vernieuwd, remmerij rondom vervangen , achter de lagers vervangen, nieuwe homokineten, nieuw schakelmechanisme, nieuwe dynamo, electrisch raam (aan passagierzijde) mechaniek vervangen. En weet ik al niet wat meer..
Ding rijdt echt lekker en daarom besloten om toch maar motor op te knappen, distributiekitje+waterpomp is al binnen ;)
Vanavond maar even het blokje open trekken, opzich ben ik technisch genoeg om dit te doen (samen met veel hulp).
Mocht het blok echt compleet ral blijken, dan is die rode gsi op marktplaats een goede optie! Bedankt! :D
20 juli 2010 om 19:57 #17701071dit spul haal ik altijd orgineel.
Niet bij de dealer maar bij duparts..Orgineel spul tegen hele goeie prijzen.
Ik wil nooit geen immitatie meer hebben…Maar dat is persoonlijk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.