Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › wegvallen oliedruk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2010 om 10:04 #17223609
Hallo
Nadat mijn olielampje zo nu en dan ging branden en de klepstoters begonnen te tikken heb ik besloten om de oliedruk te meten. Eerst had ik 0,0 bar bij stationair toeren. Toen ik de motor voor de tweede keer starte had ik 2,5 bar bij stationair toeren, maar zodra ik de gas intrapte zakte de oliedruk tot minder dan 0,5 bar.
Zelf zat ik te denken aan de oliepomp of een lager, maar wat is het meest waarschijnlijke en wie heeft hier zelf ook problemen mee gehad???
19 juli 2010 om 17:23 #17700618Heb het vorige week ook gehad.
Olielampje ging na het starten niet meer uit, en de stoters begonnen te tikken
oliedruk ook 0.0 bar.
het kan zijn dat er een plunjer vast zit in de oliepomp.
Ik heb bij mij een compleet nieuwe pomp op gezet, van een Z20LET motor. Deze heeft een veel grotere aanzuigopening.
Je kunt de plunjer weer proberen gangbaar te maken, maar ik meen gelezen te hebben dat dat weinig zin heeft en hij binnen de kortse keren weer vast zit.
Hoeveel heeft je motor gelopen?
19 juli 2010 om 17:55 #17700619plunjer ff goed polijsten met fijn schuurpapier en het huis waar deze inzit ff met remmenreiniger doorspuiten.
Daarna is het bij mij, nooit meer voorgekomen dat deze vast zat.Ik was ff in duitsland volgas gegaan toen ik bij de grens kwam en rustig ging rijden ging lampje branden, gelukkig was ik net bij afslag van tankstation. Motor uitgezet en terug gesleept. toen wat ik hierboven heb beschreven gedaan en daarna nooit meer problemen gehad gelukkig.
Dit zou ik eerst proberen voordat je de pomp vervangt, inversteren in een oliedruk meter is ook geen overbodige luxe, lampje branden is eigenlijk al te laat want dan is de druk 0.0
20 juli 2010 om 07:16 #17700620hoeveel moet de druk zijn stationair met warme motor?
20 juli 2010 om 10:27 #17700621Gewoon de pomp vervangen…..
Polijsten heeft geen zin is een lapmiddel.
Als het weer gebeurd kost het je veel meer als een nieuwe pomp;)
Daar komt bij dat de nieuwe z20let pomp een hogere druk en opbrengst heeft waardoor de kans op lagerschade bijna nihil is.20 juli 2010 om 17:05 #17700622Dat bedoel ik maar even:thumbup
Bij mij brand het oliedruk lampje nog geen sec. na het starten.
Dat was met die rotte C20XE pomp wel ff anders:P
4 augustus 2010 om 20:50 #17700623Motor uit de auto gehaald.
Lagers beschadigt, maar krukas is nog goed. Zo te zien hebben de lagers gewoon geen olie gehad.
Aanzuigbuis lijkt goed. Oliepomp uitelkaar gehaald en dat ziet er allemaal ook nog goed uit.
Iemand een idee wat het probleem kam zijn?
5 augustus 2010 om 16:14 #17700624zoals in bovengaande reacties gezegt.
het kan zijn dat de plunjer van de oliepomp vast zit. of heb je dit gecheck en was deze gangbaar?
Wel balen man dat je nu een hoop schade hebt:thumbdown
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.