Olie bij de koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Corsa Olie bij de koelvloeistof

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223605
    langerotzak
      Lid sinds:
      16 May 2010

      Hey ik heb sinds een paar weken problemen met me auto.
      Hij rateld sinds een paar weken en sommige verdenken de waterpomp ervan. Hij rookt ontzettend erg witte rook en heeft blijkbaar olie bij de koelvloeistof zitten als ik hem start dan rookt hij niet maar geef ik wat gas dan begint hij.

      Mvg Jeffrey

      #17700578
      Edje13
        Lid sinds:
        14 June 2010

        Waarschijnlijk koppakking ,heb ik nl ook gehad:cry
        Het tikken was bij mij de klepstoters.
        Ik was er net op tijd bij,anders was mijn motorblok kadduuk.
        1 ste cilinder werd nog alleen gesmeerd door koelvloeistof.
        Ik heb alles vervangen nl:koppakking,waterpomp,distributieriem,kopbouten en thermostaat.
        Hierna liep ie weer als een zonnetje:cool:

        #17700579
        langerotzak
          Lid sinds:
          16 May 2010

          wat was je kwijt aan kosten?

          #17700580
          kenny_whitlau
            Lid sinds:
            26 June 2009

            origineel gepost door langerotzak
            wat was je kwijt aan kosten?

            Welke motor type?

            Koppakingset ongeveer 80,-
            Kopbouten 25euro
            Kop moet gevlakt worden 40euro. (eventueel afpersen)
            Beste is ook de distrubutie riem te vervangen.

            Ligt er aan wat voor astra je heb. Motor type. Je kan op http://www.hbase.nl kijken. Kan je uitrekeken hoeveel je aan materiaal kwijt bent. Als je het bij een garage laat doen. Let wel op dat er een nieuwe pakking wordt gebruikt. en dat de kop gevlakt wordt. Vaak doen garage’s alleen de pakking met kit smeren. En dan durven ze nog 400euro te vragen.

            #17700581
            langerotzak
              Lid sinds:
              16 May 2010

              Het is trouwens een opel corsa 1.4i 16v 1.4xe
              Het roken is begonnen nadat ik er teveel olie bij gedaan had ongeveer 4 litr teveel.. dacht er niet bij na en het was donker toen dacht ik kut… ik moest afmeten..

              #17700582
              kenny_whitlau
                Lid sinds:
                26 June 2009

                origineel gepost door langerotzak
                Het is trouwens een opel corsa 1.4i 16v 1.4xe
                Het roken is begonnen nadat ik er teveel olie bij gedaan had ongeveer 4 litr teveel.. dacht er niet bij na en het was donker toen dacht ik kut… ik moest afmeten..

                Door de druk in je blok zal de koppaking lek gegaan zijn. Zou er niet te lang mee wachten. Kijk op internet wat dit zou kosten. En wanneer heb je de distributie vervangen?

                #17700583
                UniqueCorsa
                  Lid sinds:
                  23 September 2009

                  Koppakking is dan inderdaad lek.

                  De kosten als je het zelf doet, zal met distributie en waterpomp (tevens mee vervangen in verband met dat die even lang gelopen heeft, en zet je er een nieuwe riem op met meer spanning, dan heb je kans dat de waterpomp alsnog gaat lekken. Dan kom je weer de distributieriem te vervangen met spanrol. Dus 2 keer geld kwijt) dan zal je rond de 250-300 euro kwijt zijn.

                  Laat je het doen door iemand particulier of door een bedrijf, dan mag je er nog een leuk bedrag boven op tellen. Het zal ongeveer 1/1,5 dag werk zijn x het uurtarief.

                  #17700584
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Dealer kost ongeveer 500 dacht ik voor distri met wp en onderdelen. :hmmz

                    Bij koppakking komt er nog wat extra bij, koppakkingsset, olie, oliefilter, koelvloeistof etc etc.

                    Mag niet meer dan 1 dan werk zijn voor een geoefende monteur.

                    #17700585
                    OrangeArrow
                      Lid sinds:
                      18 February 2007

                      is dat roken niet gewoon het teveel aan olie die via je zuigerveren en carterventilatie, uiteindelijk in je uilaat is gekomen???? Zou niet meteen de kop eraf halen, koppakking gaat niet kapot van teveel olie hoor!! Kenmerken van kapotte koppakking zijn borrelen in je kachel, lopen op 3 cilinders koud en druk opbouw in je reservoir na korte tijd… En roken ook inderdaad, maar kan ook de olie zijn! Even koppakking lektest (laten) doen, en je weet t zeker…

                      #17700586
                      corsaracer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 January 2005

                        witte rook is je koelvloeistof die in de cilinders komt en verbrand.

                        blauwe rook is olie die verbrand.

                        ik mag trouwens toch hopen dat je niet bent doorgereden met 4 liter olie teveel in je carter:thumbdown:thumbdown

                        zoja dan zou er zo maar eens veel meer stuk kunnen zijn!!!!!

                        #17700587
                        langerotzak
                          Lid sinds:
                          16 May 2010

                          had hem weer gelijk uitgezet.. het is heel erg veel witte rook. hoe test ik dan of de kop kapot is.

                          #17700588
                          OrangeArrow
                            Lid sinds:
                            18 February 2007

                            met een koppakkinglektester… Meeste garagebedrijven hebben zo’n ding wel…

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.