Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Olie bij de koelvloeistof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2010 om 09:07 #17223605
Hey ik heb sinds een paar weken problemen met me auto.
Hij rateld sinds een paar weken en sommige verdenken de waterpomp ervan. Hij rookt ontzettend erg witte rook en heeft blijkbaar olie bij de koelvloeistof zitten als ik hem start dan rookt hij niet maar geef ik wat gas dan begint hij.Mvg Jeffrey
18 juli 2010 om 09:36 #17700578Waarschijnlijk koppakking ,heb ik nl ook gehad:cry
Het tikken was bij mij de klepstoters.
Ik was er net op tijd bij,anders was mijn motorblok kadduuk.
1 ste cilinder werd nog alleen gesmeerd door koelvloeistof.
Ik heb alles vervangen nl:koppakking,waterpomp,distributieriem,kopbouten en thermostaat.
Hierna liep ie weer als een zonnetje:cool:18 juli 2010 om 09:41 #17700579wat was je kwijt aan kosten?
18 juli 2010 om 09:59 #17700580origineel gepost door langerotzak
wat was je kwijt aan kosten?Welke motor type?
Koppakingset ongeveer 80,-
Kopbouten 25euro
Kop moet gevlakt worden 40euro. (eventueel afpersen)
Beste is ook de distrubutie riem te vervangen.Ligt er aan wat voor astra je heb. Motor type. Je kan op http://www.hbase.nl kijken. Kan je uitrekeken hoeveel je aan materiaal kwijt bent. Als je het bij een garage laat doen. Let wel op dat er een nieuwe pakking wordt gebruikt. en dat de kop gevlakt wordt. Vaak doen garage’s alleen de pakking met kit smeren. En dan durven ze nog 400euro te vragen.
18 juli 2010 om 10:02 #17700581Het is trouwens een opel corsa 1.4i 16v 1.4xe
Het roken is begonnen nadat ik er teveel olie bij gedaan had ongeveer 4 litr teveel.. dacht er niet bij na en het was donker toen dacht ik kut… ik moest afmeten..18 juli 2010 om 10:11 #17700582origineel gepost door langerotzak
Het is trouwens een opel corsa 1.4i 16v 1.4xe
Het roken is begonnen nadat ik er teveel olie bij gedaan had ongeveer 4 litr teveel.. dacht er niet bij na en het was donker toen dacht ik kut… ik moest afmeten..Door de druk in je blok zal de koppaking lek gegaan zijn. Zou er niet te lang mee wachten. Kijk op internet wat dit zou kosten. En wanneer heb je de distributie vervangen?
18 juli 2010 om 11:02 #17700583Koppakking is dan inderdaad lek.
De kosten als je het zelf doet, zal met distributie en waterpomp (tevens mee vervangen in verband met dat die even lang gelopen heeft, en zet je er een nieuwe riem op met meer spanning, dan heb je kans dat de waterpomp alsnog gaat lekken. Dan kom je weer de distributieriem te vervangen met spanrol. Dus 2 keer geld kwijt) dan zal je rond de 250-300 euro kwijt zijn.
Laat je het doen door iemand particulier of door een bedrijf, dan mag je er nog een leuk bedrag boven op tellen. Het zal ongeveer 1/1,5 dag werk zijn x het uurtarief.
18 juli 2010 om 11:24 #17700584Dealer kost ongeveer 500 dacht ik voor distri met wp en onderdelen. :hmmz
Bij koppakking komt er nog wat extra bij, koppakkingsset, olie, oliefilter, koelvloeistof etc etc.
Mag niet meer dan 1 dan werk zijn voor een geoefende monteur.
18 juli 2010 om 12:11 #17700585is dat roken niet gewoon het teveel aan olie die via je zuigerveren en carterventilatie, uiteindelijk in je uilaat is gekomen???? Zou niet meteen de kop eraf halen, koppakking gaat niet kapot van teveel olie hoor!! Kenmerken van kapotte koppakking zijn borrelen in je kachel, lopen op 3 cilinders koud en druk opbouw in je reservoir na korte tijd… En roken ook inderdaad, maar kan ook de olie zijn! Even koppakking lektest (laten) doen, en je weet t zeker…
18 juli 2010 om 12:37 #17700586witte rook is je koelvloeistof die in de cilinders komt en verbrand.
blauwe rook is olie die verbrand.
ik mag trouwens toch hopen dat je niet bent doorgereden met 4 liter olie teveel in je carter:thumbdown:thumbdown
zoja dan zou er zo maar eens veel meer stuk kunnen zijn!!!!!
18 juli 2010 om 13:19 #17700587had hem weer gelijk uitgezet.. het is heel erg veel witte rook. hoe test ik dan of de kop kapot is.
19 juli 2010 om 15:59 #17700588met een koppakkinglektester… Meeste garagebedrijven hebben zo’n ding wel…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.