Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › sinds kort minder koppel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2010 om 18:57 #17223557
Hallo,
Ik heb me net aangemeld als nieuw lid.
Ik heb al wel een vraag,volgens mij is mijn opc gechipt.
Ik heb de auto nog maar heel kort, maar de eerste 3 weken had ik veel meer koppel.
Ik bedoel in de 3 door de bocht, 1500 toeren gas geven en hij trekt gemakkelijk op
Je voelde de turbo echt oppakken vanaf 1500 toeren.
Vorige wweek voelde je bij
het rijden tijdens normaal gasgeven dat de auto soms inhield,
alsof er iemand aan de handrem trekt.
Bij veel gas geven geen probleem
Nu heb ik minder koppel en de turbo komt vast veel later in.
Wat kan dit zijn?Mvg,
OPCer16 juli 2010 om 19:01 #17700135Misschien aan vacuum probleem… slangetje los ofzo… soms wil de aansturings klep van de Turbo ook weleens haperen (heb ik bij mijne al 2 maal vervangen) dan voel je hem inhouden met “stevig” optrekken.
Maar dit soort dingen is lastig te beoordelen op afstand.
16 juli 2010 om 19:22 #17700136Misschien een vacuum probleem, of de wastegate ? en kun je dat zelf testen of is dit uit te lezen bij de dealer?
Er gaat nml. geen storingslampje branden ofzo.OPCer
16 juli 2010 om 19:46 #17700137nee kan je alleen visueel nakijken of systeem onder druk zetten om te kijken waar die lekt mog je ergens een lek hebben.
17 juli 2010 om 10:36 #17700138origineel gepost door OPC Turbo
Misschien aan vacuum probleem… slangetje los ofzo… soms wil de aansturings klep van de Turbo ook weleens haperen (heb ik bij mijne al 2 maal vervangen) dan voel je hem inhouden met “stevig” optrekken.Maar dit soort dingen is lastig te beoordelen op afstand.
Dus als je “stevig” optrekt dat je dan echt voelt dat hij dan inkakt inplaats van dat je het vermogen stevig op voelt komen? Had hij bij jou toen wel zijn volle druk in de 4e versnelling?
17 juli 2010 om 13:10 #17700139origineel gepost door InjectTheVenom
origineel gepost door OPC Turbo
Misschien aan vacuum probleem… slangetje los ofzo… soms wil de aansturings klep van de Turbo ook weleens haperen (heb ik bij mijne al 2 maal vervangen) dan voel je hem inhouden met “stevig” optrekken.Maar dit soort dingen is lastig te beoordelen op afstand.
Dus als je “stevig” optrekt dat je dan echt voelt dat hij dan inkakt inplaats van dat je het vermogen stevig op voelt komen? Had hij bij jou toen wel zijn volle druk in de 4e versnelling?
Hij hield in alle versnellingen in… er was van Opel ook een TSB van dat dat klepje problemen kon geven (bepaalde nummers) de nieuwe was binnen een jaar ook weer slecht (bleek een productie foutje te hebben) nu is hij weer perfect in orde.
Hij hield bij stevig optrekken in vanaf 2500 TPM tot c.a. 3000 TPM (hij ging halen)
17 juli 2010 om 13:34 #17700140Bij mij ook in alle versnellingen en boven de 3000 toeren niet meer dezelfde power als voorheen.. in dat toerenbereik wat jij aangeeft schommelt de motor merkbaar meer bij stilstaande auto trouwens, en vanaf de 2500 waarin je normaal de schop onder je kont van de turbo zou moeten voelen valt ineens de druk weg en is het net een normale C20XE ipv LET.
18 juli 2010 om 09:36 #17700141origineel gepost door InjectTheVenom
Bij mij ook in alle versnellingen en boven de 3000 toeren niet meer dezelfde power als voorheen.. in dat toerenbereik wat jij aangeeft schommelt de motor merkbaar meer bij stilstaande auto trouwens, en vanaf de 2500 waarin je normaal de schop onder je kont van de turbo zou moeten voelen valt ineens de druk weg en is het net een normale C20XE ipv LET.Mijn probleem was anders (maar ik heb een Z20LET daar zit wel wat andere regeling op dan bij een C20LET)
Bij de mijne was er alleen een dip alsof het vermogen een fractie van een seconde wat inzakte niet wat jij beschrijft dat het een C20XE lijkt.
18 juli 2010 om 09:46 #17700142origineel gepost door OPC Turbo
origineel gepost door InjectTheVenom
Bij mij ook in alle versnellingen en boven de 3000 toeren niet meer dezelfde power als voorheen.. in dat toerenbereik wat jij aangeeft schommelt de motor merkbaar meer bij stilstaande auto trouwens, en vanaf de 2500 waarin je normaal de schop onder je kont van de turbo zou moeten voelen valt ineens de druk weg en is het net een normale C20XE ipv LET.Mijn probleem was anders (maar ik heb een Z20LET daar zit wel wat andere regeling op dan bij een C20LET)
Bij de mijne was er alleen een dip alsof het vermogen een fractie van een seconde wat inzakte niet wat jij beschrijft dat het een C20XE lijkt.
Mijn let heeft dat ook een dip rond de 2500t/pm tot 3000t/pm daarna gaat die goed .
Wat zou dit kunnen zijn ?18 juli 2010 om 15:33 #17700143Weet je toevallig ook door wie die gechipt is kan een softwarefoutje zijn.
18 juli 2010 om 18:20 #17700144Ja, hoe kom je er achter of en door wie een auto gechipt is?
Auto is in 2006 ingevoerd vanuit duitsland, volgens kenteken.
Mvg,
OPCer18 juli 2010 om 18:51 #17700145Mijn let is gechipt heb bewijs (testbankverslag) mee had van de vorige eigenaar 235pk 320nm.
De tuner komt me niet zo bekent voor ZIP Tuning.18 juli 2010 om 19:16 #17700146origineel gepost door OPCer
Ja, hoe kom je er achter of en door wie een auto gechipt is?
Auto is in 2006 ingevoerd vanuit duitsland, volgens kenteken.
Mvg,
OPCerAiii dan wordt het lastig als EDS hem gechipt heeft zit er een stikker op je ecu.
Maar als iemand anders het gedaan heeft is het idd lastig te achterhalen….
19 juli 2010 om 20:46 #17700147Ja maar hij beschrijft dat het niet meer zo is als voorheen… dat kan eigenlijk niet aan de chip liggen… die blijft hetzelfde… lijkt me logischer dat het in een aansturing zit…
Als het altijd al zo was kan het wel aan de chip liggen… een goede chiptuner kan het netjes afvlakken waardoor je het niet meer voelt…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.