Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › coscast kop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2010 om 13:18 #17223366
ben bezig een c20let op te bouwen. en wil echt alles knap hebben en flink vermogen eruitvandaan halen.
nu zit ik met de cilinderkop.
ik heb een gereviseerde coscast gekocht.alleen zitten er stalen klepgelijders in.
standaart klepveren.
en hydraulische klepstoters.maar als ik nou flink vermogen eruit wil halen.
is het dan nodig om vaste klepstoters te gebruiken of voldoen de hydraulische?
ik heb er hier namelijk nog nooit iemand over gehoort.ik heb ook wel eens iets gehoort over het gebruiken van de c20xe nokkenassen. deze zouden meer kleplift geven?
zijn ze dan zo uit te wisselen of komt er meer bij kijken?graag alleen reageren uit ervaring.
11 juli 2010 om 14:46 #17697783Bij mij is er alleen een XE inlaat nokkenas ingegaan. Die was 1 op 1 uit te wisselen. Zou niet weten waarom de uitlaat ook niet 1 op 1 uit te wisselen zou zijn want volgens mij kan het gewoon. De cilinderkoppen zijn het zelfde meende ik.
11 juli 2010 om 15:29 #17697784XE inlaat geeft vermogen, zet er wel een verstelbaar tandwiel op.
uitlaat XE kan ook, enkel een kkk16 schijnt hier niet al te fijn op te reageren.
12 juli 2010 om 16:47 #17697785Om veel vermogen te draaien ben je niet verplicht om met mechanische stoters te rijden hoor. Ligt er maar net aan wat voor nokkenassen je monteerd. Als je nokkenassen met mechanisch profiel moet je uiteraard wel vaste stoters monteren.
Heb volgens mij weleens ergens gelezen dat je een xe inlaat as 7 graden moet vervroegen maar dat weet ik niet helemaal zeker.
12 juli 2010 om 17:22 #17697786origineel gepost door youri_corsa_gsi
Om veel vermogen te draaien ben je niet verplicht om met mechanische stoters te rijden hoor. Ligt er maar net aan wat voor nokkenassen je monteerd. Als je nokkenassen met mechanisch profiel moet je uiteraard wel vaste stoters monteren.Heb volgens mij weleens ergens gelezen dat je een xe inlaat as 7 graden moet vervroegen maar dat weet ik niet helemaal zeker.
ja 7 graden is ongeveer een halve nokas tanwiel tand.
dit doe je om de klepoverlap te verkleinen12 juli 2010 om 18:25 #17697787ik rijdt met beide xe assen erin met k16 zonder probleem, 265pk 330nm met standaard timing en tandwielen.
Je moet ff dit documentje zoeken via google of hiero:
TOV76.tech_LPDF.pdf
Staat alles in wat je wilt weten over xe assen.En klepstoters blijven bij mijn nieuwe motor gewoon hydro en ga ook ruim over de 400pk heen is de bedoeling.
Owh definieer ff wat jij flink wat vermogen noemt. :vertag
12 juli 2010 om 22:31 #17697788zolang je de toerental niet extreem verhoogd is hydro prima!!
14 juli 2010 om 16:31 #17697789ik wil uiteindelijk wel rond de 350 pk gaan zitten.
22 juli 2010 om 17:28 #17697790Peanuts, gewoon hydra rijden met XE inlaatnokkenas met instelbaartandwiel.
31 juli 2010 om 08:18 #17697791waarom eigenlijk alleen de inlaat nokkenas en niet de uitlaat?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.