E85 Brandstof

Forumindex Forums Techniek Cih E85 Brandstof

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223209
    Ascona20E
      Lid sinds:
      30 September 2007

      Wij zijn voor de rally een Ascona aan het opbouwen.
      Nu is het gebruik van bio brandstoffen is in opkomst.
      En de prijs is ook nog redelijk laag.

      Nu mijn vraag:
      Kan dit ook gebruikt worden voor mijn opel ?
      wij gaan op dubbele webers rijden.
      of is dit totaal onmogelijk ??

      #17696124
      pastry
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 July 2004

        Ik ben ook van plan om met E85 te gaan rijden, forumlid Brieken rijd er al een tijdje mee. Ik geloof dat je je wagen/ comp moet laten afstellen voor E85 ik ben er van plan om met TB;s op te gaan rijden.

        Ik geloof dat je wel moet letten op je tank en leidingen, die mogen geloof ik niet van ijzer zijn.

        #17696125
        Ascona20E
          Lid sinds:
          30 September 2007

          Ik ben erg benieuwd of het kan.
          Bij injectie motoren zal het wel kunnen na veel aanpassen.
          Maar ben benieuwd of het met carburateur motoren ook kan !

          #17696126
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            :cool:je zal alleen wat vermogen missen

            #17696127
            sebastiaankadettcabriogsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 November 2005

              origineel gepost door boyanka
              :cool:je zal alleen wat vermogen missen

              niet mee eens

              denk alleen dat de winst van niet turbo/compressor motoren, nihil is.

              brieken rijd er idd op, maar E85 schijnt octaan 105 te hebben (hiermee kom je dus weg met hogere pingel grens (en het schijnt veel beter te koelen. wat wederom belangrijk is voor turbo motoren.

              je zult wel 25 tot 40% meer moeten injecteren anders kan je idd wel vermogen verliezen

              #17696128
              076 wokkel
                Lid sinds:
                23 December 2008

                Je kan er inderdaad meer vermogen mee behalen.

                Je moet alleen oplette met leidingen, liefst rvs en geen plastic leidingen.

                Ook moet je even uitzoeken of je brandstofpomp er tegen kan.

                verder moet je motor anders afgesteld worden dan met een benzine, maar dat spreekt voor zich lijkt me.

                Maar een groot voordeel de prijs is laag, zeker als je een contract kan regelen voor de rally ( zoals de 350z cup)

                #17696129
                Ascona20E
                  Lid sinds:
                  30 September 2007

                  De prijs is heel laag.
                  Als je reclame wilt maken ervoor kost het je 1 euro per liter.
                  Goedkoper als euro 98.

                  We gaan het proberen om op e85 te starten volgend jaar

                  #17696130
                  RacesconaB204
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 December 2009

                    E85 bied juist mogelijkheden om meer vermogen uit een bestaande motor (met hoge comprssie) te halen. Door de hoge zelfontbrandingstemperatuur kan je met een hoge compressie toch behoorlijk wat meer vervroeging toestaan. Moet wel heel wat meer brandstof in (ca. 40%), wat in veel gevallen andere/grotere injecteurs noodzakelijk maakt.

                    Nadeel is dat wanneer je de hele handel helemaal afgesteld hebt op de voordelen van E85, dat je dan niet even gewone benzine meer kunt gaan tanken (volgens mij is E85 nog lang niet overal verkrijgbaar).

                    #17696131
                    kiyamizio
                      Lid sinds:
                      5 February 2010

                      origineel gepost door Rik Ophuis
                      E85 bied juist mogelijkheden om meer vermogen uit een bestaande motor (met hoge comprssie) te halen. Door de hoge zelfontbrandingstemperatuur kan je met een hoge compressie toch behoorlijk wat meer vervroeging toestaan. Moet wel heel wat meer brandstof in (ca. 40%), wat in veel gevallen andere/grotere injecteurs noodzakelijk maakt.

                      Nadeel is dat wanneer je de hele handel helemaal afgesteld hebt op de voordelen van E85, dat je dan niet even gewone benzine meer kunt gaan tanken (volgens mij is E85 nog lang niet overal verkrijgbaar).

                      ontsteking kan toch later met meer octaan of heb ik het mis.

                      dan zou je al een compleet vrij programeerbare ecu moeten nemen ofzo niet echt een goed koop grapje

                      #17696132
                      sebastiaankadettcabriogsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 November 2005

                        nou ik was vandaag in een beetje lompe bui.

                        tank was schoon leeg ik er 10 liter E85 tanken,

                        (ik heb een filmpje gezien waarop ze een benziene auto 100.000 km op E85 hadden laten rijden en geen buitensporige slijtage hadden kunnen vinden na het compleet demonteren van de moter, sommige dingen waren zelfs beter (maar dit was bij een dikke v8 die van zich zelf al vrij onverwoestbaar waren.

                        ik zelfs merkte dat hij langzamer was en wou de boel toch maar niet stuk rijden, dus heb er 10 liter benziene bij gedaan zodat ik 50/50 reed (wat ook veel volvo rijders doen op het turbobrick forum.

                        toen de brandstof druk op 4,5 bar gezet en reed beter als alleen op benzine.

                        in dit topic heb ik een paar leuke links staan.

                        http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=130005

                        zo zijn er na wat lees werk 4 manieren om je auto om te bouwen naar E 85

                        1 instelbare brandstof regelaar
                        2 45% / 50% grotere injectoren
                        3 piggy bag systeem
                        4 complete remap van de computer/ vrij programmeerbaar systeem er op

                        jammer dat het topic van brieken er niet meer is, daar stond in dat het dikke onzin is dat je brandstofleidingen er van kapot gingen. en dat auto`s van vandaag de dag daar helemaal geen last meer van hadden.

                        #17696133
                        boyanka
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 June 2005

                          :agentik had toch al gezegd dat hij vermogen zou missen (uiteraard zonder eerst de boel te verbouwen)

                          #17696134
                          sebastiaankadettcabriogsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 November 2005

                            jup ik had het ook wel verwacht omdat je 25 tot 40% meer brandstof nodig hebt.

                            maja moest gewoon nog ff naar huis om de brandstof druk hoger te zetten dus ik d8 laat ik het eens proberen.

                            maar nu hij 50/50 rijdt en met hogere brandstof druk reageert hij beter op het gas dan voorheen.

                            wat me wel tegen viel is dat het 1.40 de liter kosten.

                            ik had juist verwacht dat het rond de 0.80 euro cent de liter zou zijn zoals je overal beetje op internet leest.

                            #17696135
                            boyanka
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 June 2005

                              :cool:er staan een heleboel broodje aap verhalen op

                              #17696136
                              mantaroel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 September 2005

                                In Duitsland onder de euro

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.