Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 3.0 E problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2010 om 16:04 #17223117
heb een 3.0 E en die wil met volgas niet in toeren komen maar als je half gas geeft dan loopt hij wel door in de toeren.
iemand een idee waar hij last van heeft??2 juli 2010 om 16:30 #17695357Luchthoeveelheidsmeter die niet goed beweegt of geen goed contact maakt.
Of brandstoffilter verstopt?
2 juli 2010 om 16:48 #17695358plotseling ontstaan ? en als het in 1 keer mis was, wat heb je daarvoor er aan gedaan
2 juli 2010 om 16:55 #17695359Eerste gedachtes, benzinefilter dicht, brandstofpomp slecht of drukregelaar bouwt te weinig druk op.
2 juli 2010 om 17:04 #17695360heb de auto zo gekocht.
volgens vorige eigenaar bij volgas in zijn 4 de versnelling in 1x geen vermogen meer en afgelopen.
heb compressie test gedaan en allemaal rond 13 bar.
luchtmassameter gaat mooi soepel heen en weer.
er zit injectie op met grijze injectoren en heb de voorschakel weerstanden beide vervangen voor goede en het relaiskastje ook vervangen.
boegies zijn zwart en lijkt alsof de motor verzuipt zodra je vol gas geeft en komt dan niet boven de 3000 a 3500 rpm, zodra je dan het gas naar halverwege laat zakken dan schiet hij wel door in toeren, ook staionaair loopt hij niet helemaal op 6 cilinders.
heb al 6 nieuwe bougies geplaats en aan de ontsteking draaien helpt niks.alvast bedankt voor de reacties.
groeten.
2 juli 2010 om 19:18 #17695361:hmmzzet eens een griptang op de benzine leiding bij de injectoeren. Dus de leiding een beetje nijpen en kijk eens hoe hij dan draaid.
2 juli 2010 om 23:15 #17695362Dus hij krijgt teveel brandstof……………..
Brandstofdruk meten.
Die kan te hoog zijn door een defecte bezinedrukregelaar.Er kan een slechte, lekkende injector tussen zitten.
Je gasklepschakelaar wellicht?
Je thermo-tijd-sensor in je thermostaathuis defect.
3 juli 2010 om 06:49 #17695363origineel gepost door postbusmanta
Dus hij krijgt teveel brandstof……………..Brandstofdruk meten.
Die kan te hoog zijn door een defecte bezinedrukregelaar.Er kan een slechte, lekkende injector tussen zitten.
Je gasklepschakelaar wellicht?
Je thermo-tijd-sensor in je thermostaathuis defect.
;)je motronic kan namelijk ook kapot zijn, ik heb dit eens gehad, hij verzoop.
3 juli 2010 om 16:29 #17695364vandaag even aan het prutsen geweest en heb er een ander drukregelaartje (dat potje wat onder de inlaat buis hangt en waar de brandstofleiding op zit) op gezet en probleem nog steeds het zelfde.
er zit ook nog iets van een drukregelaar vlak na de branstofpomp wat is dat voor ding??
3 juli 2010 om 17:22 #17695365als er 1 slechte lekkende injector is dan trekken de andere 5 cilinders hem volgensmij echt wel in de toeren.
als de gasklep schakelaar kapot is en op volgas staat dan moet hij hem toch gewoon bij volgas volle inspuit geven dus lijkt mij geen probleem.
als die termo-tijd-schakelaar kaopt is en hij op de choke staat dan moet hij met koude motor toch gewoon door trekken willen.
groeten theo.
3 juli 2010 om 20:34 #17695366Jip
Had vandaag soort van hetzelfde gekloot,maar bij mij was het een voorschakel weerstand cil 5 deed niet mee,dus eerst injector omgewisselt….vervolgens nog niks geen verandering,toen kwam ik er achter dat als ik aan de kabelboom friemelde bij het benzinepomp relais hij uitviel,dit kwam bij mij door kabelbreuk bij de weerstanden op 2 cil en omdat ie al vrij laag stationair liep,viel ie uit als ie op 4 cil moest gaan draaien.Maar bij mij was duidelijk te merken dat ie tussen 1000 en 4000 toeren op 4/5 cil liep maar ik kon um wel door trekken naar de 6000 zonder problemen.
Massa 100% goed????
En is je gasklep positie sensor wel in orde,die heeft nl 3 standen stationair deel last en volgas en als ie bij volgas geen signaal krijgt gaat ie minder inspuiten en heb geen vermogen.
Temp sensor verdenk ik niet 1/2/3 omdat als ie kapot zou zijn ie zo veel zou inspuiten dat de computer denkt dat het ergens -50 is en dan zou ie in 1 minuut verzuipen.
Heb je al gekeken boven de computer of daar geen gat zit waar vocht naar binnen kan komen en zodoende in je computer kan komen,als dat zo is heb je misschien interne corrosie in je computer door water schade en misschien komt het daar door…Ik gok maar wat.
4 juli 2010 om 16:12 #17695367ik heb een extra gasklep sensor en een extra temp sensor dus zal deze beide vervangen en dan weer kijken wat hij doet.
bedankt voor het meedenken tot zo ver :wors
jullie horen wel of het opgelost is of niet.
groeten.
4 juli 2010 om 18:21 #17695368net even de gasklep positiesensor verwisseld maar geen effect.
toen ik met de gasklep bezig was zag ik dat er teveel kit aan het deksel van de luchtmassameter zat aan 1 kant dus deze is los geweest, dus heb ik het dekseltje er af gehaald en alles zag er prima uit onder het deksel, ook kon ik makkelijk de klep heen en weer bewegen zonder zware punten ofzo dus lijkt mij prima.
toen heb ik de auto gestart en als ik volgas geef dan begint de auto flink te stotteren en komt niet boven de 3000 rpm uit maar als ik de lucht massameter boven bij het klepje een beetje tegen houd dan schiet hij wel door in de toeren en reageerd redelijk goed op het gas dus denk dat het dan toch de luchtmassameter is die kapot is hoewel er niets te zien of te voelen is aan de luchtmassameter.
het nummer van mijn luchtmassameter is: 0280 202 024
weet iemand of dit een luchtmassameter van een 3.0E is?? en heeft toevallig iemand zo’n ding liggen en wil die verkopen :vertaggroeten Theo.
4 juli 2010 om 20:11 #17695369024 is van een 2500 das zeker:
007=30E L-jetronic
034 (dacht ik)=LE-jetronicJe hebt de verkeerde luchtweger,maar ik heb ook eens ooit een 2500 luchtweger op een 3 liter gehad en deze liep goed,neem anders de juiste luchtweger:
007 is 7 polig en voor grijze injectore
034 of 032 is 5 polig voor gele injectoren4 juli 2010 om 21:35 #17695370Hoe lang zit je benzine al in je tank?
6 juli 2010 om 20:53 #17695371bedankt voor de reacties.
ik heb L-jetronic volgensmij (grijze injectoren) dus moet een luchtmassameter hebben met 007 op het eind en heb inderdaad 7 polige stekker.
heb toevallig een luchtmassameter van een ascona 2.0E liggen met code 006 maar met deze luchtmassameter er op word het alleen maar erger.weet niet zeker hoelang de benzine er in zit maar meende iets van 3a4 maanden.
wel heeft de vorige eigenaar gereden in duitsland vlak voor hij deze kwaal kreeg en kwam dus in duitsland stil te staan, zou hij daar dan euro 91 getankt hebben :o wel is de tank half leeg dus heeft dan wel een behoorlijke tijd op die benzine gereden.ik heb de veer van de luchtmassameter strakker gezet en nu wil hij wel op toeren komen maar heeft maar weinig power dus er is nog steeds iets behoorlijk mis.
groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.