Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Afslaan wanneer senator warm is..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2010 om 16:59 #17223066
Hallo allemaal
Ik heb nog een probleem met mijn senator.
Het is een 3.0 12 v uit 91.
Als de auto koud is dan kan ik zonder problemen starten.
Rij ik 5 km dan valt ie ineens uit en kan ik hem niet meer aan de praat krijgen.
Startmotor draaid wel gewoon maar ik krijg geen vonk van de bougies.
Moet ik een half uur wachten en dan start ie weer en loopt ie zonder problemen.
Nu heb ik al een aantal dingen vervangen zoals
Bougies
Bougiekabels
Bobine
Krukassensor ( van de AD geen orgineel opel )
Brandstofpomp relais
Kabels na gemeten alles ok.
Computer onder de voorruit bekeken en geen oxidatie in de stekker of inwendig in de computer.
Heeft iemand nog een id voor mij??2 juli 2010 om 08:29 #17694919Zit er niet bij de bobine in de buurt een zwart klein kastje ( module ) ?
Die gaan wel vaker bij andere merken stuk .
Snel genoeg te controleren als die erop zit !
Motor starten en met een verfstripper de module verwarmen dan slaat die waarschijnlijk snel af !2 juli 2010 om 10:32 #17694920Nope Sennie B hebben een ander systeem als Monza/Senator en hebben niet dat zwart blokje op de aluplaat bij de bobine zitten.
Kijk de volgende dingen eens na:
Temp sensor
Massa
Brandstof druk/hoeveelheid.2 juli 2010 om 10:44 #17694921ok maar hij vonkt niet als ie warm is he.
Zou dat aan een temp sensor liggen??
Massa zou kunnen2 juli 2010 om 11:10 #17694922Nope vonk heeft niks met temp sensor te maken,mijn broer zijn oude 30E had ook soort gelijk probleem,als de motor warm werd stopte die ook,toen een massa kabel bij gehangen en toen was het probleem voorbij,we hadden alles geprobeert:computers luchtwegers bobines alles en niks hielp todat we een keer in het donker starte en de massa kabel zagen oplichten…
2 juli 2010 om 11:20 #17694923Zit volgens het onderdelen programma waar ik op heb gekeken wel een module op een sennie B 3.0-12v
Een bosch ?
Wel raar als het er niet op zit dat ze het dan wel aan geven !2 juli 2010 om 16:53 #17694924Sennie B C30NE en C30SE hebben beide Motronic en die hebben gewoon een bobine met 2 draadjes eraan groen en zwart of zwart/geel kan het me zo ff niet meer herinneren de 30NE zou nog een jetronic kunnen hebben die zou nog die Monza/Senator achtige bobine kunnen hebben.
Maar je bent toch zelf mans zat om te kijken welke bobine je hebt.
2 juli 2010 om 21:30 #17694925ok gse waar heb je toen die massa gelegd??
Gewoon ergens van blok naar casco??
Ga ik dat morgen nog eens proberen.
Hoop dat het zoiets is.
Alvast bedankt he5 juli 2010 om 07:39 #17694926nieuwe massa eraan maar heeft geen zin…
Hij blijft afslaan als ie warm is en dan niet meer lopen…
Nog meer ideeen5 juli 2010 om 11:15 #17694927AnoniemLid sinds:
1 January 1970misschien iemand bij jou in buurt met een gelijkwaardige computer :hmmz
6 juli 2010 om 09:51 #17694928jij misschien??
Kom uit delden6 juli 2010 om 09:59 #17694929origineel gepost door MonzaRon
misschien iemand bij jou in buurt met een gelijkwaardige computer :hmmzik weet niet wat ik heb maar ik ben iig wel in de buurt:P
6 juli 2010 om 10:53 #17694930AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door bartuz
jij misschien??
Kom uit deldenIs in de buurt, moet er nog zijn deze week,
maar heb denk ik een andere comp in de Monza A1 3.0E :hmmz14 juli 2010 om 08:07 #17694931Doet je Senny het ondetussen alweer?
Ben benieuwd wat het probleem nu was/is!
Succes
27 juli 2010 om 19:43 #17694932nou ik heb vakantie gehad en er ff niet mee bezig geweest.
Maar ik heb nog steeds het probleem.
Ik heb hem nu wel uit kunnen lezen trouwens.
Hij geeft aan dat ie problemen heeft met de toerentalsensor.
Geen of niet logisch signaal.
En te lage startsnelheid toerental.
Maar hier word toch gewoon de krukas sensor mee bedoeld.
Die is al vervangen.
Wel door gemeten.
Moest tussen de 40 en 80 ohm weerstand hebben en had 60 dus dat lijkt me goed.
Als ie warm is heb ik het niet kunnen meten.
Maar misschien is die nieuwe sensor wel niet goed als ie warm is.
Iemand nog een id??10 augustus 2010 om 16:47 #17694933was dus de nieuwe krukas sensor..
Als ie warm werd had ik oneindige weerstand.
Dus voor garantie vv en nu goed10 augustus 2010 om 17:09 #17694934:Pnieuwkoop is dus ook niet altijd goedkoop:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.