Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › welke elektrische brandstofpomp? (E Kadett)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2010 om 15:57 #17222989
hallo mensen, graag vraag ik nog eens wat advies… naar aanleiding van het advies over de herriemakende brandstofpomp heb ik besloten er een andere in te laten zetten. heb er een besteld via onderdelenzoeker en kwam erachter dat de ‘houder’ het deel waar de pomp op vast zit, wat je op de benzinetank vastzet, niet overeenkomt met mijn auto. verder rondvragend vond ik nergens de juiste ‘houder’ (chassisdeel?). mijn vraag is nu of het pompje wel het goede pompje is voor mijn auto. anders haalt de garage hem straks voor niets uitelkaar. mijn Kadett is een 1988 driedeurs hatchback automaat met 1,6 moter (een zogenaamd ‘club’ model) en de pomp in mijn handjes heeft naast een AC logo en de woorden pos(itief) en neg(atief) nog twee cijfercodes: 6441376 en daaronder 2640-1. weet iemand of dit de goede pomp voor mijn auto is en zo niet welke ik dan wel moet hebben? in mijn vraagbaak staat NIETS over elektrische brandstofpompen dus daar heb ik effe niks aan! alvast bedankt!
Mike
29 juni 2010 om 15:58 #17693691Heb je er ook een foto van toevallig?
En de motor code?
29 juni 2010 om 16:13 #17693692foto van het pompje zelf of van de houder? en ik ben zoals je merkt echt een ontzettende beginner maar waar vind ik de motorcode?
Mike
29 juni 2010 om 16:38 #176936931600 automaat van 1988 zal wel een C16LZ zijn.
Zijn de eerste letters van het motornummer, vooraan rechts op de rand van het
motorblok, onder de bougie!
Grtz, John29 juni 2010 om 16:48 #17693694op het kenteken staat: Kadett hatchback E1,6NZ
automatic s629 juni 2010 om 16:57 #1769369529 juni 2010 om 18:07 #17693696Foto plaatsen kun je doen door een foto ergens te uploaden bijvoorbeeld HIER
Dan de foto link plaatsen als volgt:
(img)……link naar foto……(/img)
Maar dan met [ en ] in plaats van ( en )….
Een foto van de pomp bedoelde ik… Zit je pomp onder een deksel onder de achterbank, of buiten de tank op de chassisbalk?
29 juni 2010 om 19:23 #17693697de pomp zit aan de voorkant van de benzinetank. je moet dus onder de auto en in de staande kant van de tank zit een rond plaatje van 5 à 8 cm waaraan hij (denk ik) in de tank hangt
29 juni 2010 om 20:13 #17693698Maak eens een foto, dat plaatje waar jij het over hebt is denk ik toch alleen de flotter. Hier komen inderdaad de leidingen uit, maar waar gaan ze naar toe?
Je kan ook kijken waar je rood/blauwe draad heen gaat…
Had je zowieso al eens onder de achterbank gekeken? Zit daar een grote ronde ‘dop’ (ong. 10cm…)
29 juni 2010 om 20:29 #17693699ik ga morgen eens proberen een foto te maken maar nee er is geen klep onder de achterbank. er is gek genoeg wel een gaatje/Flapje in het tapijt gemaakt door Opel zodat je denkt:’hee daaronder zit de brandstofpomp’ maar daaronder is het gewoon net zo schitterend Cognacrood als de hele auto buitenom is…
door je vragen ga ik nu twijfelen maar ik denk toch echt dat ik naast de leidingen ook het stekkertje(stroom) van de pomp aan de voor/zijkant van de tank gezien heb! spannend zeg, ik ga morgen meteen kijken!
29 juni 2010 om 21:38 #17693700Er zitten op de tank ook twee draadjes die op de vlotter potmeter zitten om de inhoud van de tank te meten… Vergis je daar dus niet in… Die draden zitten samen met de leidingen dus op die deksel aan de voorkant van de tank.
De draad naar de pomp is meestal wat dikker en meestal rood met een blauwe bies.
Het ziet er naar uit dat je een externe pomp hebt en die zit ongeveer op dezelfde plek als de uitlaat demper, maar dan aan de bijrijders kant. Daar zou hij dan op de balk gemonteerd moeten zitten.
Helemaal zeker weet ik niet of dit ook zo is bij jouw Kadett, ik heb zelf net een C20XE blok ingebouwd en heb zelf een bevestiging gelast voor de pomp en benzinefilter.
Jij hebt namelijk een blok met “zentraleinspritsung” (de ‘Z’ in je motor code….) Dit staat voor enkele injectie, een systeem waarbij de benzine in de luchtinlaat centraal ingespoten wordt voor alle cylinders, voor dit systeem is volgens mij minder druk nodig dan een multi point injectie (een motor met ‘E’ in de code) Dus is de pomp mogelijk ook wat minder fors…
Lees dit maar eens:
http://www.ascona-info.de/Ascona_Motoren.htmlVraagje, had je dit allemaal nou gedaan omdat je pomp herrie maakte? Dan is hij toch ook makkelijk op te sporen?
29 juni 2010 om 22:47 #17693701het vervelende is dat de herrie er steeds is als ik al een tijdje rij…
soms is het er helemaal niet, soms denk ik dat ik het hoor maar is de andere herrie te hard en heel af en toe is het effe heel hard, het is me nog niet gelukt hier voor de deur het geluid te reproduceren!
het komt inderdaad van ergens achter de bijrijder.
ben zelf niet zo handig (onervaren, beetje bangig) met knutselen aan de auto
auto staat op straat midden in A’dam, geen parkeerplaatsen voor mijn huis…
dus ik praat met de garage en met ‘een mannetje’mijn probleem is geloof ik dat ik snap dat die het allebei niet helemaal weten
en dat ik geen zin heb om van het kasje naar de muur enzo…dus al je info is enorm welkom en als ik precies weet hoe het moet
laat ik het de garage doen denk ik….30 juni 2010 om 05:24 #17693702Ik woon in Hilversum, zát plek voor de deur, dus je mag een keer deze kant op komen…
Ik heb een 2.25 ton garage krik die 50cm hoog komt en assteunen, kun je zowat rechtop zitten onder je auto…
30 juni 2010 om 09:51 #17693703okee foto’s staan hier
http://imgur.com/a/77Q8Z/opel_kadett_club
de eerste is volgens mij de pomp
de tweede vind ik met zo weinig zicht geen stroomdraad dus is dat het filter?
drie is ‘luikje’ onder de achterbank
vier dat ‘filter’ vanaf de achterkant van de auto (voor zover ik bergrijp de plek die jij beschrijft voor jouw brandstofpomp)
en vijf is de tank die mij lijkt te zijn gekropmen door het vacuümprobleem waarvan de garage zegt (en een hoop forums…) dat ik gewoon een klein gaatje, 2mm, in de tankdop moet boren…hoop dat je dit wat zegt!
30 juni 2010 om 11:00 #17693704Zow, die is inderdaad lekker ingedeukt!
Op de eerste foto is echt je flotter, daar zit de pomp 100% zeker weten niet…
Op het tweede plaatje is inderdaad het filter. Normaal gesproken zit de pomp tussen de tank en dat filter wat leidingen betreft…
30 juni 2010 om 11:08 #17693705ik zou als ik jou was eerst dat vacum probleem oplossen.
dat kan natuurlijk de rede zijn dat je pomp herrie maakt.
die trekt gewoon ff je tank inelkaar en daar zal hij vast wel moeite mee hebben en maakt dan dus meer geluid30 juni 2010 om 11:10 #17693706wat een goede manier is om het testen.
zodra je hoort dat je pomp herrie maakt haal de de tank dop eraf met draaiende motor als je pomp dan ineens geen lawaai meer maakt weet je wat het is30 juni 2010 om 13:50 #17693707ja dat laatste heb ik gedaan en dat helpt inderdaad, vandaar de suggestie een gaatje in de tankdop te boren. is dat een goed idee? de retourleiding/slang komt van de tank terug in de achterwielkast en zit daar op een tuutje dat op de vulpijp(?) van de tank zit. in feite ‘achter’ de tankdop. dus als de tankdop luchtdicht afsluit, hoe haalt dan de tank adem? ik amateurberedeneer dus dat er een ventiel/gaatje/klepje ergens moet zitten dat zorgt dat de onderdruk in de tank niet te groot wordt. kan het zo simpel zijn als een gaatje in de tankdop boren en is dat niet gevaarlijk? kwa benzinedampen ontsnappen ofzo?
@Vinci: het is op straat voor mij inderdaad onmogelijk (ik ben al niet zo klein) om meer te zien dan dit… ik ga nog eens proberen te kijken tussen het filter en de tank maar da’s ongeveer achter het wiel en dus donker.hep nog es geken en gevoeld (jaja) en slang van het filter naar de tank loopt een gebogen buisje in… en dan wordt het krap en donker. het zou met niets verbazen als de pomp gewoon boven op de tank zit maar dat het luikje onder de bank nog niet gemaakt is…
kortom: ik denk nu: gaatje (2mm) in tankdop (van plastic) boren en kijken of de herrie nog terugkomt zo ja, dan zie ik wel weer wat ik dan ga doen. mijn enige vraag dus: kan ik dat gewoon zonder problemen en gevaar doen zo’n gaatje?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.