Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Remmerij manta, wat te kiezen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2010 om 19:59 #17222773
Hallo,
Ik ben momenteel bezig met de inbouw van een 2.4 in mijn manta B1. Aangezien ik ook het circuit op zou willen t.z.t. wil ik de remmerij aanpakken.
Graag zou ik tips en het liefst ook hulp met de ombouw willen.
Mocht iemand ook de juiste materialen hebben liggen is een U2U ook zeker welkom.Met vriendelijke groet,
Pastra
22 juni 2010 om 20:50 #176911642.2 schijven met 16v klauwen
zet ik straks op mijn 2.422 juni 2010 om 20:51 #17691165Heb ook 2.2 eronder met 2.4 erin
22 juni 2010 om 20:56 #17691166Misschien heb je wat aan deze site: http://www.mantacabrio.nl
Staan veel mogelijkheden en how2do’s op!!:thumbup
22 juni 2010 om 21:02 #17691167origineel gepost door eddepet007
2.2 schijven met 16v klauwen
zet ik straks op mijn 2.4dan kun je denk ik beter die schijven nemen die sniksnak aanbied. Die heb ik hierzelf nu ook op de plank liggen, straks in combinatie met kadett E/calibra/Vectra/Omega A2.4 klauwen.
Schijven zijn 260×24, iets groter, dus remblokken zitten volledig op de schijf, en ze gaan ook niet zo snel krom:)
denk dat schijfremmen op de achteras ook geen overbodige luxe zijn, daar heb je ook nog wat keus in, ik ga zelf voor bmw 325 schijven met golf3 klauwen (girling 38)
23 juni 2010 om 05:27 #17691168Sniksnak?
Ik heb u2u’s gelezen enz.De meeste moeite zal ik hebben met de achteras ombouw. Vind mezelf nog te lomp om ook nog maar ergens de slijptol of weet ik niet wat in te zetten:jerry Daarom ook de vragen enz.
23 juni 2010 om 07:39 #17691169De remmen van een Senator 3.0 24v werken perfect en er is ook weinig werk voor nodig om ze passend te krijgen.
23 juni 2010 om 15:19 #17691170Ben bezig met Rekord E 2.2i remmerij te steken op m’n nieuw voorasje, alles samen besteld op http://www.autopartsonline.nl voor rond 350 – 360€ “can’t remember correctly…”
Greetz Red
23 juni 2010 om 16:21 #17691171origineel gepost door eddepet007
2.2 schijven met 16v klauwen
zet ik straks op mijn 2.4dit zou ik niet doen als je ermee het circuit opwil, althans niet de standaard set… Na 4 bochten nordschleife hebben ze er al geen zin meer in, voor op de weg zijn ze super mar op t circuit niet echt.
23 juni 2010 om 20:28 #17691172En de senator remmerij voldoet wel?
De achteras moet sowieso voorzien worden van schijven, want trommels kunnen met de remkrachten op bijvoorbeeld het circuit de hitte niet goed kwijt. Maar het ombouwen zie ik niet echt zitten…
23 juni 2010 om 21:07 #17691173ik heb binnenkort een set te koop,
3000km oude 2.2 schijven (geventileerd & geboord)
met 2pots BMW E21 klauwen.24 juni 2010 om 06:11 #17691174Maar ik begrijp dat de 2.2 niet geschikt is voor het circuit? Of zijn het de 16v klauwen die er niet voor geschikt zijn? De 2-pots zijn uiteraard wel beter dan de enkelpots klauwen.
Wat raden jullie aan voor de achteras want moet ook rekening houden dat de manta wellicht het circuit op gaat.
Even buiten dit topic om: wie heeft er koelslangen liggen om de 2.4 aan te sluiten op de radiateur? En 2 slangen voor naar de kachelradiateur?
Ik zou daar ZEER meer geholpen zijn:D:wors24 juni 2010 om 06:56 #17691175Atec Tuning in Ridderkerk kan remschijven laten maken die gelijk zijn aan de 2.2 schijven, maar wel de juiste diameter hebben voor de 16v klauwen…ietsje groter dus.
Met een bijpasend setje remblokken ben je dan wel rond de 400 euries kwijt, maar krijg je wel een setje remmen waar hun mee op het cicuit rijden met een Nissan 350.24 juni 2010 om 11:49 #17691176ik heb voor de achterzijde e30 325 schijven liggen,
met adapterplaten die ik op de as moet schroeven, en golf 2 klauwen.preciese beschrijving staat op http://www.mantacabrio.nl,
zoals enkelen al geschreven hebben in dit topic ;)24 juni 2010 om 12:52 #17691177Ik heb een setje aangepaste schijven gekocht via marktplaats (volgens mij is dat sniksnak) dus in de juiste maat om met 16v klauwen te rijden. Dat remt prima!
— John
24 juni 2010 om 15:54 #17691178ik heb zelf bij biesheuvel een setje wilwoods besteld, word op maat gemaakt en zorgt er zelfs voor dat de spoorbreedte groter word,voor zover dat gaat, zodat ik geen spacers meer hoef te monteren. Bij mij komt er ook bij dat er een iets zwaardere motor in ligt en de 2.2 schijven incl 16v klauwen ook voor op de straat niet meer voldeden kost wel iets van 800 euro maar dan ben ik daar voorlopig mee klaar, hoop ik.
24 juni 2010 om 16:17 #17691179ik zag in het ascona topic van Mats (Asconac20let) dat die een set van D2-racing heeft gekocht,
6pots klauwen met serieuze schijven.
gewoon leverbaar voor kadett/ascona/manta.
even gekopieerd uit zijn topic:
Full Car Tuning
Koperslager 29
3861SJ Nijkerk
Tel: +31 (0) 33-2466302
Gsm: +31 (0)6-41011911
E-mail: info@fullcartuning.com
Websites:24 juni 2010 om 20:29 #17691180origineel gepost door ShockWave
Ik heb een setje aangepaste schijven gekocht via marktplaats (volgens mij is dat sniksnak) dus in de juiste maat om met 16v klauwen te rijden. Dat remt prima!— John
ja klopt dat is sniksnak hier op het forum
ik ga dit ook op de turbo zetten
ik ben niet echt tevreden over het 2.2 systeem wat er nu op zit25 juni 2010 om 20:37 #17691181voor: Volvo 240 remklauwen en schijven van een sierra xr 4×4
achter: mercedes klauwen(w 123 of zoiets) schijven van een bmw 3 serie e21 van de voorremmen
27 juni 2010 om 08:40 #17691182@ jaccoooo
klopt, maar je kan ook honda accord uit 89 schijven gebruiken.
zijn nog leverbaar bij mijn grossier.nl ofzo.dan moet je alleen je naafgat laten uitboren en van steek 4×100 steek 4×92 maken.
mvg Mats
2 augustus 2010 om 13:16 #17691183origineel gepost door ShockWave
Ik heb een setje aangepaste schijven gekocht via marktplaats (volgens mij is dat sniksnak) dus in de juiste maat om met 16v klauwen te rijden. Dat remt prima!— John
Heb de schijven weer op voorraad, bij interesse even een u2u.
4 augustus 2010 om 17:44 #17691184en die 16v remtangen zijn dan van een….astra gsi?
past dit zomaar op het onderstel van de manta?
4 augustus 2010 om 18:01 #17691185Past idd. zomaar.
5 augustus 2010 om 06:36 #17691186ik zou ook voor de volvo 240 klauwen gaan.
dit is in mijn ogen de enigste knappe oplossing voor circuitgebruik. en zo veel werk is het niet. nou je er toch mee bezig bent!
5 augustus 2010 om 11:22 #17691187origineel gepost door larsjeG40
ik zou ook voor de volvo 240 klauwen gaan.dit is in mijn ogen de enigste knappe oplossing voor circuitgebruik. en zo veel werk is het niet. nou je er toch mee bezig bent!
en hoe bevallen jou wilwoods, heb je ze al getest?? Vind ze super remmen veeeel beter dan de 16v setup alleen piepen ze heel erg mar da neem ik voor lief
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.