Auto blijft koelvloeistof er uit gooien…

Forumindex Forums Modellen Ascona Auto blijft koelvloeistof er uit gooien…

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222765
    Kapitein Iglo
      Lid sinds:
      18 January 2010

      Afgelopen weekend hebben we de koppakking van de Ascona vervangen en wat andere delen (waterpomp, thermostaat, distri, etc.) maar de auto blijft steeds KVS er uit gooien. Als ik een eind gereden heb en de auto uit zet stijgt het KVS niveau en loopt het reservoir over. Daarna zakt ie terug en is er niks aan de hand.

      Ik heb de auto al ontlucht door het reservoir open te zetten en de auto een 10 minuten te laten draaien met de verwarming helemaal open en de aanjager op standje orkaan. Dat zou toch voldoende moeten zijn?

      – De auto word niet heet (metertje in het midden)
      – Slangen worden gewoon warm
      – Radiator word overal warm (zo ver ik kan voelen)
      – Auto loopt gewoon goed
      – Auto is van binnen droog
      – Verwarming word lekker heet

      #17691020
      mantaray
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 November 2004

        probeer eens een nieuwe radiator dop !

        of gaat het over een C ascona ? met overdruk tankje ?

        #17691021
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          laat de aanjager maar eens uit en laat m zonder dop lopen tot de vin inslaat.
          en Ray,het is een C Ascona idd (een 1.8S uit 87) mijn oude waggie nl.

          #17691022
          Kapitein Iglo
            Lid sinds:
            18 January 2010

            Ik heb hem al meerdere malen met en zonder dop en met en zonder kachel laten draaien.

            Na de behandeling van vanmiddag (goed knijpen in de leidingen) lijkt het niet meer terug te komen, maar ik heb alleen nog maar korte stukjes gereden in de stad. Morgen na het werk eens kijken hoe hij zich houd.

            Vanmorgen bleef het niveau gewoon stil staan toen ik op mijn werk aan kwam, maar vanmiddag toen ik dus thuis kwam liep ie wel weer over (ik rook het toevallig toen ik met iemand stond te kletsen naast de auto).

            Ik heb ook al gedacht aan de dop op het overdruk tankje, maar die lijkt goed te werken. Als ik hard met twee handen naast elkaar in de onderste slang knijp hoor ik lucht uit de dop sissen. Daarna lijkt de lucht er ook weer in te stromen. Dus die twee fentielen die in de dop zitten doen hun werk goed, denk ik?

            #17691023
            Kapitein Iglo
              Lid sinds:
              18 January 2010

              Argh! Dacht ik dat het probleem met de koelvloeistof weg was, is het gewoon weer terug :(

              Nu heb ik een filmpje gemaakt. Als je goed luistert hoor je de dop sissen en na een tijdje loopt het reservoir over. Als ik de dop er af draai zie je hem behoorlijk overlopen. Daarna hoor je de leidingen gorgelen (in het reservoir zie je hem ook spetteren en je hoort hem gorgelen bij de thermostaat).

              (filmpje word nog verwerkt door youtube, maar ik moet nu weg. zal zodadelijk wel werken)
              http://www.youtube.com/watch?v=LhPPGeuWNcw

              Ik baal hier wel echt van, want ik heb echt geen idee meer wat het is. En om nu lukraak wat onderdelen te gaan vervangen lijkt me ook niet zo’n goed idee.

              #17691024
              boyanka
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2005

                :agentgewoon een ander blok in flikkeren, deze zal wel ergens gescheurd zijn

                #17691025
                Kapitein Iglo
                  Lid sinds:
                  18 January 2010

                  Als het blok gescheurd is zou ie toch ook veel olie moeten verbruiken? Dat doet ie namelijk niet (nog niet sinds zaterdag iig)

                  #17691026
                  jojonopel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 September 2006

                    Als je deze motoren opvult met KVS moet je de temperatuurmeterzender eruit
                    halen, om het te ontluchten. Vullen tot de vloeistof eruit loopt, zendertje er terug in , en verder vullen !! Grtz, John

                    #17691027
                    asconahobbyist
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2008

                      geloof er niet in dat ie gescheurd is,gebeurt nooit met deze motoren,tenzij ze gruwelijk heet zijn gelopen.
                      Heb je de kop wel laten vlakken??
                      En ook nieuwe bouten gebruikt?
                      Overigens,jojonopel,heb ik nooit geweten dat je die sensor eruit moet draaien met ontluchten.
                      Hoogste punt natuurlijk.
                      Weer wat geleerd!

                      #17691028
                      Kapitein Iglo
                        Lid sinds:
                        18 January 2010

                        Kijk! Dat ga ik vanavond eens proberen! Nu nog effe zoeken waar dat ding zit, want ik herken de plek niet zo snel aan de foto. Ben nog niet zo thuis in dit motorblok :)

                        Ik heb de kop niet laten vlakken, wel nieuwe bouten gebruikt.

                        #17691029
                        Kapitein Iglo
                          Lid sinds:
                          18 January 2010

                          Kan het zijn dat die tempsensor bij mij op het thermostaathuis zit? Daar zit namelijk een sensor met een stekker. Als ik die stekker los trek valt de meter op het dashboard naar 0. Deze ziet er ook precies uit als op de foto.

                          #17691030
                          coot
                            Lid sinds:
                            26 December 2009

                            jup dat is hem ;)

                            ik heb het ook nooit geweten
                            laat hem altijd even zonder dop draaien en dan in de slangen knijpen

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.