stationair doet raar

Forumindex Forums Modellen Corsa stationair doet raar

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222718
    nova07
      Lid sinds:
      31 January 2010

      hey ,

      Ik heb een corsa A gsi uit 92
      maar het stationair doet een beetje raar ,
      hij loopt heel erg laag stationair en hapert af en toe en nijgt dan soms bijna uit te vallen en pakt hem dan weer op.
      ik heb de stappen motor gereinigd met remreiniger maar dit heeft weinig effect gehad.
      voor zover ik weet is de gasklep en dergelijk ook nog netjes schoon van binnen. heb deze namelijk goed schoongemaakt paar maanden terug.

      Oja er was een bougie kabel kapot deze heb ik vervangen met een andere bougie kabel , wel eentje uit een corsa b kan dit kwaad. ?

      laatste update :

      okee heel vreemd is het probleem nu .
      het gaat om een c16SEI, en het probleem is nu als volgt :

      als ik rijd begint dan zie ik op een gegeven moment de olie druk meter helemaal uitslaan, veel verder dan normaal. dan hapert is valt ie weg gewoon een seconde dood ofzo en dan pakt ie weer op en dan weer 1 sec wegvallen etc. als ik dan de koppeling in trap om te kijken of hij nog stationair loopt valt hij helemaal naar beneden naar 100 toeren schiet even omhoog naar 400 toeren en dan weer naar 100 toeren. dan prutelt hij , doet egt zijn best om aan te blijven en valt dan uiteidelijk tog uit.

      als ik hem dan opnieuw start , schiet hij even in de toeren 700 toeren en zakt dan weer naar 100 schiet eventjes terug naar 300 toeren ofzo en dan valt hij weer uit. trek ik me 3e bougie dop los (van rechts geteld) dan blijf hij wel stationair lopen wel prutelend maar hij blijft aan. dan doe ik me bougie dop er weer op en dan lopt hij gewoon weer als een naaimachine alsof er niks was

      soms is het ook als hij wel aan blijft en ik de 3e bougie dop lostrek dat je dan geen verschil merkt.

      ik heb een nieuwe bougie kabel gekocht
      ik heb me bougie schoongemaakt heeft geholpen voor 3 kilometer toen begon hij weer moeilijk te doen
      nieuwe kabel van me bobine naar verdelerkap
      verdelerkap open gedraaid en contact puntjes schoongemaakt

      wat kan dit nog meer zijn ? het is echt raar
      want het lijkt mij dat als er iets mis is met e bobine of verdeler dat dan alle vier de cilinders de dupe zijn.

      heeft iemand een antwoord ? of suggestie ?
      alvast bedankt

      #17690632
      nova07
        Lid sinds:
        31 January 2010

        niemand ?

        #17690633
        corsageak
          Lid sinds:
          28 October 2009

          over die bougie kabel zou ik het niet weten.. miss je toerental sensor??
          zit op je bak als t goed is..
          probeer deze is te vervangen en kijk of tie dan nog raar doet..

          suc6 ermee

          corsageak

          #17690634
          nova07
            Lid sinds:
            31 January 2010

            Thx zal deze is na kijken ,zijn er nog meer suggesties ?

            oja en ik wil me hele inlaat gaan schoonmaken en polijsten , hoe kan ik dit het beste aanpakkken.
            gewoon een polijs borstel kopen en aan de slag gaan?
            Op sommige punten moet je best diep gaan ? is hier ook een oplossing voor

            #17690635
            nova07
              Lid sinds:
              31 January 2010

              ? iemand

              #17690636
              jermir
                Lid sinds:
                20 January 2010

                misschien een vaccumslang doorgeschuurd ergens???

                #17690637
                CommoCruiser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2007

                  Kan inderdaad valse lucht zijn.
                  Goed alle kleine slangetjes controleren.

                  Maar een maat van me heeft zoiets ook eens gehad.
                  We hebben toen de carterventilatie losgetrokken, toen liep-ie weer redelijk.
                  Alleen deed de slang van de carterventilatie een stoomlocomotief na :(, oftewel was het blokje botergaar :(:(

                  #17690638
                  nova07
                    Lid sinds:
                    31 January 2010

                    ja ik heb die carterventilatie al los :D , zit zo een breather op , maar hij rookt niet egt.
                    dus ik neem aan dat dat een goed teken is :P

                    Sinds vandaag is het niet alleen stationair maar ook tijdens het rijden , lijk het net of hij even overslaat , heel raar.
                    na en tijdje is het weg:P
                    Oja ook heb ik als ik rijd en moet stoppen en de koppeling intrap , dat hij helemaal zakt naar 100 toeren en dan weer terug op pakt naar 500 , egt raar

                    #17690639
                    nova07
                      Lid sinds:
                      31 January 2010

                      oke , de auto valt zelfs uit , zodra ik de koppeling intrap tijdens rijden en hij zak naar stationair valt het wijzertje gewoon door naar 0 toeren haha :P

                      het vreemde is , als ik me 3e cilinder van rechts geteld loshaal ( bougie dop eraf trek ) loop hij wel stationair en zelfs beter natuurlijk hapert die dan als de ziekte , maar dan blijft hij wel stationair lopen. Ik heb er nu een nieuwe bougie in gedraaid en het probleem lijkt verholpen te zijn , zou dit allemaal door die bougie kunnen komen ?

                      greetz:agent

                      #17690640
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Stappenmotorvast, valse lucht..

                        om welke motor gaat het???

                        E16SE
                        C16SEI
                        C16SE

                        Willem

                        #17690641
                        nova07
                          Lid sinds:
                          31 January 2010

                          okee heel vreemd is het probleem nu :P.
                          het gaat om een c16SEI, en het probleem is nu als volgt :

                          als ik rijd begint dan zie ik op een gegeven moment de olie druk meter helemaal uitslaan, veel verder dan normaal. dan hapert is valt ie weg gewoon een seconde dood ofzo en dan pakt ie weer op en dan weer 1 sec wegvallen etc. als ik dan de koppeling in trap om te kijken of hij nog stationair loopt valt hij helemaal naar beneden naar 100 toeren schiet even omhoog naar 400 toeren en dan weer naar 100 toeren. dan prutelt hij , doet egt zijn best om aan te blijven en valt dan uiteidelijk tog uit.

                          als ik hem dan opnieuw start , schiet hij even in de toeren 700 toeren en zakt dan weer naar 100 schiet eventjes terug naar 300 toeren ofzo en dan valt hij weer uit. trek ik me 3e bougie dop los (van rechts geteld) dan blijf hij wel stationair lopen :hmmz wel prutelend maar hij blijft aan. dan doe ik me bougie dop er weer op en dan lopt hij gewoon weer als een naaimachine alsof er niks was :wtf

                          soms is het ook als hij wel aan blijft en ik de 3e bougie dop lostrek dat je dan geen verschil merkt.

                          ik heb een nieuwe bougie kabel gekocht
                          ik heb me bougie schoongemaakt heeft geholpen voor 3 kilometer toen begon hij weer moeilijk te doen
                          nieuwe kabel van me bobine naar verdelerkap
                          verdelerkap open gedraaid en contact puntjes schoongemaakt

                          wat kan dit nog meer zijn ? het is echt raar
                          want het lijkt mij dat als er iets mis is met e bobine of verdeler dat dan alle vier de cilinders de dupe zijn.

                          heeft iemand een antwoord ? of suggestie ?
                          alvast bedankt

                          #17690642
                          nova07
                            Lid sinds:
                            31 January 2010

                            iemand een idee ?

                            #17690643
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              compressie meten..

                              willem

                              #17690644
                              nova07
                                Lid sinds:
                                31 January 2010

                                ik heb nog geen compressie meter kunnen regelen ,
                                maar de auto schokt ook tijdens het rijden,
                                en als ik me stappen motor lostrek merk ik geen verschil , kan dit het ook zijn ?

                                alvast bedankt

                                #17690645
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  kan, kan ook schokken veroorzaken..

                                  deze kan je op de sloop goed vinden trouwens, deze zit op:

                                  – Ascona-C 20SEH – C20NE – 20NE
                                  – Astra-F C20NE – C20XE
                                  – Corsa-A C16SE
                                  – Kadett-E C20NE 20NE 20SEH C20XE
                                  – Omega-A C20NE

                                  – Peugeot 205 GTi
                                  – Peugeot 309 GTi / 309GTi16
                                  – Peugeot 405 1.9 Multipoint / MI-16

                                  – Citroen BX 19 Multipoint
                                  – Citroen BX 16S (1.9-16V 155pk / 160pk)
                                  – Citroen ZX 1.9 16V

                                  – Audi 80 – 90 – 100 – coupe 2.3 5E NG

                                  – BMW E36 320i 325i (ook VANOS motor)

                                  Willem

                                  #17690646
                                  corsawubbe
                                    Lid sinds:
                                    15 June 2008

                                    ik heb ook een raar probleem gehad met mijn c12nz.

                                    e.e.a. lijkt wel overeen te komen met mijn probleem

                                    ik heb mijn computer vernieuwt en toen was het probleem weg.

                                    misschien heb je iemand in de buurt om even te ruilen en te testen.

                                    computer kostte mij 25 euries

                                    dit wil overigens niet zeggen dat dit hetzelfde probleem is.

                                    succes iig

                                    #17690647
                                    nova07
                                      Lid sinds:
                                      31 January 2010

                                      haha , heb het probleem gevonden , er zat een scheur in de lucht slang van de massa meter naar de gas klep
                                      heb deze vervangen en rijd weer goed :P

                                      hoop dat dit het was ,

                                      inieder geval bedankt voor het meedenken

                                      #17690648
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        heb ik ook gehad bij mijn E16SE Phase-II

                                        Willem

                                        #17690649
                                        nova07
                                          Lid sinds:
                                          31 January 2010

                                          alleen me stationair is nog wel zwakjes, maar misschien komt het door het warme weer :P
                                          en af en toe doe de olie druk meter nog raar dat hij stottert of dat hij heel erg schommelt
                                          heeft dit een betekenis of ligt dit gewoon aan het metertje ?

                                          #17690650
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            E16SE kan je stastionair afstellen op gasklephuis.

                                            willem

                                            #17690651
                                            Famempeters
                                              Lid sinds:
                                              8 March 2008

                                              wat Wim al aangeeft stel het toerental even hogen zo rond de 850 trp min

                                              ik zou als dit inderdaad nog een punten ontasteking is de puntjes ,rotor en het verdeel kapje vernieuwen en dan lekker afstellen (lees van puntjes schoongemaakt ????)werd in die oertijd elke 10.000 km vernieuwd de puntjes dan he en met de stroboskoop lamp wie kent ze nog even op tijd gezet ,wie doet dat nog .IKZIJ DE GEK !!!:hmmz

                                              ben je voor ?????€25 klaar.en is de boel weer fris .

                                              Bert

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.