Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › vreemd start probleempje monzaadje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2010 om 05:58 #17222630
monzaadje doet raar
koude motor: hele nacht geslapen = starten en prima lopen:thumbup
warme motor: kan rustig gaan tanken daarna sigaret roken = starten en prima lopen:thumbuplauwe motor: kom thuis geef de vrouw een b…., ff spelen met de kleine en ik laat de hond ff uit = niet starten zonder gas te geven en slecht (hobbelig) lopen:thumbdown
ik kon mij herinneren dat je bij een injectie toch geen gas mocht geven?anders:puke
iemand een idee?
19 juni 2010 om 10:40 #17689727Ach niks aan de hand hebben bijna alle 30E,s………
Waarom zou je bij een injectie geen gas mogen geven??????????????????????????????????
19 juni 2010 om 11:29 #17689728Door de acceleratie pomp die dan benzine naar binnen gaat pompen en de boel verzuipt?
Gokje
19 juni 2010 om 11:30 #17689729ik moet ook wat gas geven, om men monza mooi te laten starten, anders draait hij niet op 6 cilinders. Dus gas half in duwen, starten en de boel loopt ;D
19 juni 2010 om 11:31 #17689730ik moet ook wat gas geven, om men monza mooi te laten starten, anders draait hij niet op 6 cilinders. Dus gas half in duwen, starten en de boel loopt ;D
19 juni 2010 om 11:35 #17689731Al stamp je het gas vol in en start um dan zal zal ie nog niet verzuipen,je start toerental is maar rond de 300/350 toeren en als je start krijgt je computer een signaal van de startmotor dat der gestart word en spuit ie in wat geprogrameerd staat voor genoeg om te starten,als ie eenmaal loopt en de motor meer als …. toeren maakt dan neemt je gewone injectie systeem het over.
Teminste zoiets was het,verzuipen kan niet met starten.
19 juni 2010 om 12:26 #17689732Als ik start, loopt tie heel even rond de 2000 RPM, om daarna gelijk te zakken naar plm. 800 RPM. Ik geef nooit gas bij, dat is ook onzinnig (zoals Ben zegt) bij een injectiesysteem. Bij een carb ligt dat soms anders.
19 juni 2010 om 12:50 #17689733AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rinus de boer
Als ik start, loopt tie heel even rond de 2000 RPM, om daarna gelijk te zakken naar plm. 800 RPM. Ik geef nooit gas bij,Heb hier weinig aan toe te voegen :thumbup
20 juni 2010 om 10:51 #17689734dat het niet mocht werd mij volgens mij gezegd bij de rijlessen
maar je die lui hebben toch nergens verstand van:P
alles wat ze mij hebben geleerd heb ik toch weer afgeleerdking:dus kort gezegd maakt niets uit met een 30E blok ff mee leren leven
dank aan allen:wors
20 juni 2010 om 16:10 #17689735origineel gepost door Goossens Bjorn
ik moet ook wat gas geven, om men monza mooi te laten starten, anders draait hij niet op 6 cilinders. Dus gas half in duwen, starten en de boel loopt ;Dik denk dat ik een oplossing gevonden heb
gse bracht mij op een idee: auto op contact en dan 1x vol gas pompen daarna startenik moet dit eerst nog even aan kijken maar vanmiddag starte ie meteen:thumbup
20 juni 2010 om 19:21 #17689736Mmmm dit zal niks uitmaken:
Als zet je de auto op contact en stampt 50.0000x zal ie niks anders reageren met starten…..20 juni 2010 om 19:28 #17689737ik weet het ook niet gse maar hij had vanmiddag even geen last met starten
nadat ik hem voor een uurtje had uitgezet:oje weet het toch wel die 30E blokjes zijn raar:D
20 juni 2010 om 19:44 #17689738Niks raars aan die 30E blokjes (in dit opzicht), ligt er ook niet aan of jij nou gas geeft of niet.
dat is vaak alleen bij carburateur motoren. om mengsel te verrijken bij het starten zodat hij makkelijker aanslaat. of bij te vaak pompen gaat verzuipen :P
maar dat regelt de ‘computer’ bij jou 3.0e. daarvoor zit er er na mijn weten ook gewoon een koelvloeistof temperatuur sensor in.
20 juni 2010 om 19:47 #17689739Klopt maar bij al mijn 30E,s kan ik zeggen dat ze koud aanslaan als een bom,zijn ze warm en zet je ze uit voor 5/10 minuten slaan ze perfect aan,staan ze ongeveer een half uur + of langer met warm weer,springen ze iets moeilijker aan,maar lopen wel gelijk op 6 maar je moet langer starten.
De Motronic auto,s hebben hier geen last van teminste mijn broer zijn 24V spring gelijk aan en mijn A2 met C30NE ook.
20 juni 2010 om 21:53 #17689740Klopt die worden anders aangestuurd als je die op contact zet draait de benzinepomp al even en bij de oudere is dit nog niet, die gaat pas draaien als je start.
20 juni 2010 om 23:13 #17689741origineel gepost door noci
Klopt die worden anders aangestuurd als je die op contact zet draait de benzinepomp al even en bij de oudere is dit nog niet, die gaat pas draaien als je start.nu kan ik mij vergissen maar volgens mij draait mijn benzinepomp als ik de sleutel op het contact zet
laat ik het anders zeggen er komt lawaai uit de achterkant:o
21 juni 2010 om 06:04 #17689742origineel gepost door GSE
Klopt maar bij al mijn 30E,s kan ik zeggen dat ze koud aanslaan als een bom,zijn ze warm en zet je ze uit voor 5/10 minuten slaan ze perfect aan,staan ze ongeveer een half uur + of langer met warm weer,springen ze iets moeilijker aan,maar lopen wel gelijk op 6 maar je moet langer starten.Ik heb dezelfde ervaring, Ben. Koud slaat tie gelijk aan, hoeft tie nog geen eens te denken. Warm, en even later weer starten, meestal ook gelijk. Warm, en een uurtje of later, even doorstarten voordat tie aanslaat.
Wat ik wel doe, is dat ik pas echt start, als het benzinetanklampje uit is. Maar dat is meer een gewoonte van mij.
21 juni 2010 om 06:07 #17689743origineel gepost door Uniek
origineel gepost door noci
Klopt die worden anders aangestuurd als je die op contact zet draait de benzinepomp al even en bij de oudere is dit nog niet, die gaat pas draaien als je start.nu kan ik mij vergissen maar volgens mij draait mijn benzinepomp als ik de sleutel op het contact zet
laat ik het anders zeggen er komt lawaai uit de achterkant:o
Als je echt lawaai hoort, betekent dat meestal wel, dat je pomp aan het einde van z’n latijn is. Die hoort te zoemen, geen lawaai te maken.
21 juni 2010 om 06:45 #17689744origineel gepost door GSE
Al stamp je het gas vol in en start um dan zal zal ie nog niet verzuipen,je start toerental is maar rond de 300/350 toeren en als je start krijgt je computer een signaal van de startmotor dat der gestart word en spuit ie in wat geprogrameerd staat voor genoeg om te starten,als ie eenmaal loopt en de motor meer als …. toeren maakt dan neemt je gewone injectie systeem het over.Teminste zoiets was het,verzuipen kan niet met starten.
Als je tijdens het starten bij een injectiemotor gas geeft dan klapt de LMM op en neer. Als dit veelvuldig voorkomt zou die kunnen verlopen waardoor je mengsel niet meer klopt.
Daarbij komt nog dat de computer de inspuithoeveelheid bepaalt waardoor gas geven niet niet nodig is.21 juni 2010 om 09:36 #17689745 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.