Forumindex › Forums › Modellen › Astra › auto valt uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2010 om 11:46 #17222505
ik stond vandaag voor de brug te wachten en opeens ging met toerental schommelen van de 500 naar de 900 toeren en, gelijk daarna viel die uit ,om hem weer aan te krijgen moest ik me sleutel eruit halen 10 seconden wachten er weer in doen en ,starten dan ging die weer aan maar ,na 1 km rijden ging die weer uit en, zo ben ik thuis gekomen met 6 keer uitvallen,ik hoor ook een zacht schuurend geluid net een lager die droog loopt.
hebben julie een idee wat het kan zijn ?
het gaat om een astra g 1.6 8v 1998
in het weekend ga ik em ook uitlezen misschien dat ik daar wat wijzer van word .
15 juni 2010 om 15:58 #17688407hallo,
word er een foutmelding gegeven dan? zo niet heeft uitlzen geen zin.
heb je de gangbare dingen al nagekeken zoals olie peil en dat soort dingen??
mvrg Rob
15 juni 2010 om 16:23 #17688408Toerental sensor, valse lucht, EGR gaar,
Schurend geluid zal een kapotte spanrol van de multisnaar of distri zijn, of eventueel de waterpomp.
Willem
15 juni 2010 om 22:29 #17688409waar zit de toerental sensor?
valse lucht kan je toch controleren door met een deo spuitbus langs de naden van het gasklephuis te spuiten?
als je valse lucht heb dan schommelt toch alleen het toerental dan valt die toch niet uit als je vol gas rijd?
ik denk dat de egr wel goed is die beweegt gewoon met gas geven,ik heb ook nog de stekker eraf gehaald van de egr maar dat hielp ook niks.
16 juni 2010 om 13:56 #17688410Kan zijn bij de Multirsnaar krukaspoelie, of aan de bakzijde in onderblok.
Willem
17 juni 2010 om 11:31 #17688411het schuurende geluid hoor ik alleen als ik naar links stuur ,dus denk dat het een wiellager is.
ik heb het gasklephuis eraf gehaald en , vloeibare pakking er tussen gesmeerd het toerental schommelt niet meer.
heb de krukassensor gevonden hij zat bij de krukaspoelie,ik denk dat ik die maar ga vervangen ik hoop dat het dan opgelost is .
17 juni 2010 om 13:07 #17688412ik heb em net uitgelezen kreeg deze codes 10,4,4,3 wat is dit?
en deze code 1,4,10,5 egr
ik heb een klein stukje gereden met egr stekker los daarna weer terug gezet ik denk dus dat deze melding daar door komt.als me krukassensor kapot was dan zou ik hier toch ook een melding van moeten zien tijdens het uitlezen of niet?
17 juni 2010 om 15:37 #17688413Waardeloos, Autodata ligt eruit.
10 4 4 3 is code p0443
Willem
17 juni 2010 om 18:12 #17688414Autodata 3.24 aan de pruttel
code p0443: Klep actief koolstofilter: storing in cirecuit: Klepje zelf, bedrading, computer
code p1405: positie klep uitlatgas recirculatie: storing in circuit
Willem
17 juni 2010 om 22:07 #17688415hoe kan ik die code 0443 oplossen?
ik heb net nog en stuk gereden en, het valt mij op dat die pas uitvalt als die boven de 90 graden komt ,als ik met de kachel voluit ga rijden op warme stand lijkt die te blijven rijden de temperatuur komt dan ook niet boven de 90 graden.
de motor loopt ook niet lekker stationair ,het lijkt ofdat 1 cilinder soms overslaat ,alsof die niet constant vonkt, toertal blijft wel gelijk.
ik heb een krukassensor besteld , ik neem aan dat ik die niet nodig heb?
18 juni 2010 om 16:38 #17688416Temperatuur sensor??
19 juni 2010 om 09:07 #17688417ik heb net die krukassensor erop gezet eerst bleef me mml de hele tijd branden maar toen ik ging rijden is die uit gegaan en ,ik heb em niet meer gezien ,me auto is niet meer uitgevallen ,bedank jongs:thumbup
was net nog bij de opel dealer voor een wielager zegd die verkoper dat ze die alleen met wielnaaf verkopen 320 euro,die lager moet je toch ook wel los kunnen kopen?
20 juni 2010 om 08:43 #17688418auto valt toch weer uit, heeft het even goed gedaan ,nou wil ik me brandstof relais gaan doorverbinden waar zit die precies ?
kan de auto ook uitvallen door een kapotte brandstoftank ontluchtingsklep
20 juni 2010 om 08:44 #17688419inde motorruimte in een kastje, meestal paarse relais..
Willem
20 juni 2010 om 08:51 #17688420oke maar hoe kan ik deze doorverbinden ,dat is toch gewoon de draden op elkaar aansluiten die op het relais zitten?
20 juni 2010 om 08:53 #17688421jup dikke rode met dikke roodblauwe doorverbinden
Willem
20 juni 2010 om 08:56 #17688422oke dan ga ik is proberen
20 juni 2010 om 09:20 #17688423ik heb net gekeken aan het paarse relais zit 1 rood/blauw draad ,
1 dunne zwarte draad ,
1 dikke zwarte draad en,
1 groen/bruin draad.
deze kabels zijn niet veel dikker dan een speaker draad.ik heb geen dikke rode of dikke roodblauwe gezien
ik zag wel 1 paarse zekering met een dik rood draad die zat in het andere zekeringen kasje maar ik denk dat ik die niet moet hebben.
20 juni 2010 om 09:24 #17688424Dikke Zwarte aan de roodblauwe
Zwart is Geschakelde +
Willem
20 juni 2010 om 09:27 #17688425oke als de motor afslaat hoor ik ook nog iets draaien wat langzaam in toeren zakt is dit me brandstof pomp ? dit geluid heb ik nog nooit eerder gehoord
20 juni 2010 om 09:29 #17688426okeej, vreemd verhaal, waar komt het geluid vandaan??
Willem
20 juni 2010 om 09:39 #17688427het lijkt ergens bij me gasklephuis vandaan te komen.
als ik die draden doorverbind kan ik de relais er gewoon inlaten zitten en, gewoon een extra draad leggen van het eene draad naar het andere draad tewel alle draden gewoon op hun plek blijfen zitten?
20 juni 2010 om 10:05 #17688428jupzz
ik heb nog een keer voor nood een paperclip op mijn Dikke aansluitingen moeten zetten om thuis te komen (vanuit Soltau Duitsland)
paperclip tussen (in mijn geval) dikke rode en dikke rood blauwe draad en daaroverheen het relais weer opzijn plek gedrukt.
bleek de dunne rode draad geen + meer te geven.
Deze toen aangesloten aan de dikke rode draad en nu geen problemen meer
Willem
20 juni 2010 om 12:24 #17688429ik heb de 2 draden doorverbonden en hij valt niet meer uit ,wel als ik het draadje er weer af haal dan valt die gelijk uit ,dus ik denk dat de relais niet meer goed is of dat er op 1 draad geen stroom meer staat moet ik nog even door meten.
ik heb nog wel last van bokken vanuit stilstand hoe meer gas ik geef hoe erger het is ,ik ga me gasklephuis pakking vervangen daar zit een scheur in en, me bougies ik denk dat dan ook dat probleem is opgelost.
20 juni 2010 om 14:17 #17688430Relais kapot, inderdaad, of draadje zonder stroom, meten is weten
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.