Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › andere chip voor c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2010 om 14:38 #17222467AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik had een vraag over de chip van een c20ne motor
bij de verkoop van mijn kadett cabrio 2.0 8V uit 1990 werd gezegd dat er scherpe nokkenassen en een andere chip gemonteerd zaten.
nokkenassen zijn moeilijk te controleren zonder de deksel ervanaf te halen, de computer is wat makkelijker los te halen.
ik heb een foto gemaakt van de chip, misschien dat iemand eraan kan zien of het een originele is of een bewerkte?
hij zou bij ddv zijn gechipt….tevens, bij aanschaf van een andere computer (omdat daar bijv al een chip in is gemonteerd), waar op te letten?
zowiezo 2- of 3 rijige computer, maar ook op GM nummer of lettercode (GC in mijn geval)?
14 juni 2010 om 14:54 #17688034Was ECU al eerder open geweest ?
14 juni 2010 om 14:55 #17688035AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik kon eigenlijk niet zo snel beschadigingen zien aan het omhulsel of de klemmetjes die omgebogen worden van het omhulsel….
14 juni 2010 om 14:59 #17688036De chip lijkt mij wel origineel te zijn.
14 juni 2010 om 15:27 #17688037AnoniemLid sinds:
1 January 1970daar was ik al bang voor.
heb je wel nog informatie voor me mbt een andere computer, waar naar te kijken of hij overeenstemt met mijn huidige?
14 juni 2010 om 16:52 #17688038Er is verschil in 2 en 3 rijen.
Er is verschil in Lucht Massa Weger en een Lucht Massa Meter.Maar dat wist je waarschijnlijk al wel ;)
Verder weet ik niets van de code’s die erop staan.
14 juni 2010 om 18:27 #17688039AnoniemLid sinds:
1 January 1970en natuurlijk hoort een bepaalde computer weer bij een weger danwel een meter…
weet iemand hoe men dit aan de codes kan zien?
zijn de chips overigens wel om te wisselen tussen de 2- en 3 rijige computers of luchtmassameterweger?
15 juni 2010 om 07:51 #17688040Vaak kun je de chip van een 2-rijige computer niet in een 3 rijige zetten. Heb zelf al veel zitten proberen voor een vriend van mij die een cross auto heeft.
Maar ik zie wel dat je een voetje onder de chip hebt zitten, dus je kunt de chip zo vervangen, als je dit niet had zou je hem van de printplaat moeten solderen en dat is geen pretje :P
Aan de buitenkant van de chip zie je vaak niets, ze pakken een originele chip en herprogrameren deze ;)De codes zeggen mij ook niet zo veel, misschien een keer kijken op opel-infos.de of daar iets op staat.
Als je wil kan ik je wel het nummer geven van iemand bij ons uit de buurt die je voor 75-100 euro een andere chip maakt naar eigen smaak.
15 juni 2010 om 17:08 #17688041AnoniemLid sinds:
1 January 1970solderen is niet zon probleem, hebben hako-bouten bij ons op het werk speciaal voor dit soort werk. beschadigen de soldeereilandjes er rond omheen niet.
ik ben momenteel al bezig met een chiptuner, dus ik denk dat dat al geregeld is.
28 juli 2010 om 10:14 #17688042origineel gepost door Stoffels
Vaak kun je de chip van een 2-rijige computer niet in een 3 rijige zetten. Heb zelf al veel zitten proberen voor een vriend van mij die een cross auto heeft.Maar ik zie wel dat je een voetje onder de chip hebt zitten, dus je kunt de chip zo vervangen, als je dit niet had zou je hem van de printplaat moeten solderen en dat is geen pretje :P
Aan de buitenkant van de chip zie je vaak niets, ze pakken een originele chip en herprogrameren deze ;)De codes zeggen mij ook niet zo veel, misschien een keer kijken op opel-infos.de of daar iets op staat.
Als je wil kan ik je wel het nummer geven van iemand bij ons uit de buurt die je voor 75-100 euro een andere chip maakt naar eigen smaak.
wat zou dan het verschil zijn tussen een 2 rijige computer chip en eentje met 3 rijen?
een kennis van mij kan ze zelf schrijven voor een computer met 3 rijen en ik zelf heb 2 rijen vandaar.
28 juli 2010 om 16:18 #17688043AnoniemLid sinds:
1 January 1970bijna elke computer heeft een andere geschreven chip nodig, afhankelijk van de lettercombinatie op de computer.
kan zijn dat hij anders niet loopt of het motormanagementlampje blijft branden.
maar proberen=weten
28 juli 2010 om 19:09 #17688044Kijk ff of het stikkertje bovenop de chip is los geweest.
Je moet eerst de chip met UV licht wissen voordat je hem opnieuw kan programmeren.
Dus eerst moet het stikkertje voor een gedeelte worden opgelicht voordat je
bij het UV-venster komt.
Kun je er niks aan zien dan is ie orgineel.12 augustus 2010 om 17:54 #17688045Originally posted by Big Sexy
ik had een vraag over de chip van een c20ne motorbij de verkoop van mijn kadett cabrio 2.0 8V uit 1990 werd gezegd dat er scherpe nokkenassen en een andere chip gemonteerd zaten.
nokkenassen zijn moeilijk te controleren zonder de deksel ervanaf te halen, de computer is wat makkelijker los te halen.
Zowieso eigenaardag dat er in een 2.0 8V nokkenassen zitten….. Volgens mij is het nog altijd een SOHC motor.
:jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.