Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Iemand 25 pk extra?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2010 om 14:25 #17222418
Wauw, kwam echt een geweldige aanbieding tegen op marktplaats..
een simpele ventilator op 2.2A.. en 14.4 V van een een lopende motor, ongeveer 30W leveren.
Volgens de advertentie levert het apparaat 25Pk meer, wat overeenkomt met 18 KW.. Er zit dus iets in het apparaat wat het vermogen met 600x verhoogd.. das nog eens een goede ventilator!
Wil je zelf ook zo’n machtig ding? Voila:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/toyota-onderdelen/348067154-powerbox-turbo-supercharger-15-pk-nieuwste-rage.htmlOok mooi..
Een powerbox (mengsel)
turbo (lucht)
en supercharger (krukas)in een! Die vent moet rijk worden..
13 juni 2010 om 14:32 #17687185hahaha ziet er dan nog goedkope brol uit ook :D
13 juni 2010 om 14:46 #17687186gelukkig post je het in het juiste sub topic
als ze eens komen met net zoiets maar dan met een metalen compressor huis en, waarbij je de stroomtoevoer moet versterken dmv meerdere acu`s en meerdere dynamo`s ben ik benieuwd en wil ik het eens gaan proberen:p
13 juni 2010 om 15:04 #17687187origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
gelukkig post je het in het juiste sub topicals ze eens komen met net zoiets maar dan met een metalen compressor huis en, waarbij je de stroomtoevoer moet versterken dmv meerdere acu`s en meerdere dynamo`s ben ik benieuwd en wil ik het eens gaan proberen:p
Dan krijg je het principe dat dat apparaat gaan fungeren als een soort extra hulpmotor.. en die zou zoveel stroom moeten trekken dat je dat allemaal weer verliest uit je gewone motor.
13 juni 2010 om 15:19 #17687188aha duidelijk :)
13 juni 2010 om 16:07 #17687189Bovendien zou je de plaats moeten hebben onder je motorkap, en je zou het luchtverbruik van je motor moeten berekenen, om er achter te komen wat het ding aan boost levert… wordt t een aardige formule,
luchtverbruik van je motor berekenen ging dacht ik zo,
1. – 4 cilinder, motorinhoud /2
(4/takt 4 cilinder, per 2 zuigers gekoppeld , 1 zuiger beweeg per omwenteling 1x op en 1x neer, verplaatsing, omdat dus 2 zuigers gekoppeld zijn is 2x 1/4 motorinhoud = 0,5 motorinhoud.)
(vb: 1600/2=800ml, is 0,8 liter)
2. -dan eerst het gewenste toerental (met hoogste koppel) per minuut omrekenen in toeren per seconde, 3500:60=58,33 omw/s.
dan berekenen wat er per seconde aan lucht uit wordt geperst, 0,8L X 58,33 = 46,664Liter per Seconde,
46,554 liter x 60 sec/min is 2799,84 Liter per minuut.
dat moet nog eens vermenigvuldig worden met verlies door restrictie van uitlaat en inlaat traject, dus daar gaat gemiddeld bijna 10% vanaf… 2799,84 x 0,9 = 2519,856In de advertentie praten ze over een maximale luchtopbrengst van 250cfm (cubic foot per minute) dat is ruwweg, 424749 L/h = 7079,15 Liter Per Minuut.
Dit zou betekenen dat die fan ongeveer bij 3500 motortoeren bijna 3x de hoeveelheid lucht die door je benzinemotor wordt verstouwd er in wordt geperst… of dat zo verstandig is weet ik dus echt niet…
t zou wel misschien verstandig zijn om er een PBM er tussen te zetten die een tachosignaal van je toerenteller omzet in een voltage voor die fan, zodat deze als een variabele toeren luchtpomp (supercharger) gaat functioneren…
volgens mij als je deze fan aanzet bij je stationair toerental blaas je je motor naar de klote, ecu dat niet aankan of de luchtmassa sensor iets gaat meten wat onrealistisch is voor je ECU???
ik vind dit gevaarlijk om klakkeloos over te nemen en te kopen van marktplaats13 juni 2010 om 16:09 #17687190wow vet man… en het mooie is, die dingen worden ook echt gekocht… :angel
13 juni 2010 om 16:14 #17687191en het mooie is, die dingen worden ook echt gekocht… :angel
Das juist goed! Daarmee kan je onder de kap meteen het verschil zien tussen iemand die er geen reet verstand van heeft en iemand die nog enigzins nadenkt.
Dat bedoelen ze met filter!13 juni 2010 om 16:17 #17687192zelf luchtfilter er op zetten?? ik hoor wel als iemand t probeerd, ik ga t niet proberen op mijn auto m.b.t. t risico van schade!!!
13 juni 2010 om 16:29 #17687193URL werkt niet.. en denk dat die krengen vooral aftrek vinden op de civic markt ;) :jerry
13 juni 2010 om 16:36 #17687194AnoniemLid sinds:
1 January 1970Sandert, ik ga bijna denken dat het je eigen advertentie is op MP
13 juni 2010 om 16:51 #17687195AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door 2e-c14nz
wow vet man… en het mooie is, die dingen worden ook echt gekocht… :angelklopt heb der ooit al eens 2 gekocht:o
maar dan wel waarvoor ze bedoeld zijn;)
deze dingen horen thuis in de motor ruimte van een
speedboot die een benzine motor heeftmet die ventilatoren ventileer je dus de motor ruimte VOOR dat je start;)
dit om brand / explosie,s te voorkomen
omdat in een speedboot de motor eigenlijk in een afgesloten
ruimte ligt;)maar had al eens eerder een advertentie gezien
van iemand die hem in z,n inlaat had geplaatstdie 15% vermogens toename is in iedergeval bullshit
denk dat je met 0,15 al heel erg blij moet zijnop t plaatje is die bovendien nog verkeerd gemonteerd ook
:o;):P:P:P13 juni 2010 om 17:08 #17687196Zijn er ook nog van die kaffers die dit echt monteren en dan verwachten dat er meer pk’s uit komen??
13 juni 2010 om 19:29 #17687197Alleen de naam al: Powerbox Turbo Supercharger………………..dat geloofd toch geen hond:hmmz
Kan je net zo goed een Remus-sticker op je auto plakken, er zijn er die geloven dat dat ook 25 pk extra oplevert:P
13 juni 2010 om 19:36 #17687198Als ik webers had zou ik er 4 opzetten…. + 100pk
Of kan zoiets niet op de webers13 juni 2010 om 20:20 #17687199Ha maar wacht ff, met webers dan maak je een soort van blow through carburateur….
een motor/electrisch gedreven luchtpomp die lucht door een carburateur perst en dus veel meer mengsel de cilinder in perst…
kijk even op google en zoek naar “steve morris blow through carbs” die gast haalt met prochargers en geblazen carburateurs tot 3500 pk uit V8 motoren!!!:thumbup dat kan dan dus weer wel…. moet je alleen zorgen dat alles goed afgesteld is… ;)
14 juni 2010 om 07:24 #17687200op t plaatje is die bovendien nog verkeerd gemonteerd ook
:o;):P:P:Pis tog een centrivugal ventilator?
14 juni 2010 om 09:07 #17687201ja het is een centrifugaal ventilator, maar meestal wordt het een radial fan genoemd (radiale ventilator)
14 juni 2010 om 19:52 #17687202Helemaal de nieuwste rage! Volgende week zit ie in de Lays zakken..
Of ie werkt of niet ga ik niet serieus nemen.
Sjupke`14 juni 2010 om 20:48 #17687203AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik ga er 20 achter elkaar zetten, 20x25pk is 500pk extra…
“kiek um goan………………”
14 juni 2010 om 21:22 #17687204ik gebruik wel de fufuzela die geeft minimaal 50 PK :jerry
14 juni 2010 om 21:38 #17687205Hahahaha :jerry
14 juni 2010 om 21:45 #17687206origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door 2e-c14nz
wow vet man… en het mooie is, die dingen worden ook echt gekocht… :angelklopt heb der ooit al eens 2 gekocht:o
maar dan wel waarvoor ze bedoeld zijn;)
deze dingen horen thuis in de motor ruimte van een
speedboot die een benzine motor heeftmet die ventilatoren ventileer je dus de motor ruimte VOOR dat je start;)
dit om brand / explosie,s te voorkomen
omdat in een speedboot de motor eigenlijk in een afgesloten
ruimte ligt;)maar had al eens eerder een advertentie gezien
van iemand die hem in z,n inlaat had geplaatstdie 15% vermogens toename is in iedergeval bullshit
denk dat je met 0,15 al heel erg blij moet zijnop t plaatje is die bovendien nog verkeerd gemonteerd ook
:o;):P:P:Pleuke wetenschap een boot ventilator :P
14 juni 2010 om 22:52 #17687207nu even een serieus berichtje
ik heb hem dus aangeschaft voor een opel kadett c 12s van 1977
ik was net als jullie ook erg skeptisch erover maar dacht voor dat geld wil ik het best proberen.
het was inderdaad zo gemonteerd en heb tevens een condensator ertussengezet zodat je een soort overboost krijgt.hij trekt vlotter op en als je de boostfunctie gebruikt is het niet normaal meer. de wegen werden smaller , alles flitste voorbij. ik voelde de spieren in me nek aanspannen om me hoofd rechtop te houden ( zitten geen hoofdsteunen in) alles ging te snel , het leek wel of ik in een raket zat. zo hard werd ik gelanceerd bij het indrukken van het knopje.
jullie denken nu vast en zeker wat een dom gelul …….
MAAAAAARRRRRRRRRRRR, ik heb bewijs!!!!!!!!
ik heb hem op een dynobank laten zetten zodat ik dus een plaatje bij t praatje kan hebben dus kijk en huiver!!!!
zo zie je maar, je hoeft geen duizenden euro`s uit te geven aan echte tuning. kijk gewoon op marktplaats!!! alles voor een prikkie
15 juni 2010 om 03:16 #17687208HUH? heb jij 800 pk in een kadett liggen? en dan alleen door een electrische fan??? :o:o:o:wtf:wtf
dat moet ik zien…. :jerry:hmmz:hmmz
ik geloof er eigenlijk niks van, zoals misschien wel meer mensen hier… dus….
VIDEO”S EN FOTO”S PLEASE!!!!!!:agent:D:ops: maar ik zie dat je standaard al iets van 700 pk er in zou hebben liggen volgens die grafiek? hoeveel haalt die fan dan uit???
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.