Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › kleur bougies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2010 om 10:44 #17222407
Ik heb een opelcorsa b x1.4sz swing 8klepper uit 1997.
Bij koude motor houd hij in.
Als hij eenmaal warm is loopt ie goed.
Ik heb 2maanden terug distributieriem, waterpomp, thermostaat en koelvloeistof laten vernieuwen.
Daarna heb ik nog een beurt zelf gedaan.
Olie+filter, luchtfilter, bougies en bougiekabels venieuwd.
Toen zag ik dat 2 bougies er niet goed uitzagen.
Heb hem laten uitlezen in garage, en gaf niets aan.
Misschien lekt het inlaatspruitstuk zeiden ze in garage.
Heb ik ook getest met remmenreiniger, en was goed.
Ik heb ook gezocht naar de temperatuursensor met blauwe stekker, maar kan hem niet vinden.
Misschien is die niet goed. Waar kan ik die vinden.
Op foto zie je de bougies, in die volgorde heb ik ze eruitgedraaid.
13 juni 2010 om 13:38 #17687102Temp sensor blauwe stekker, helemaal achterop het motorblok (inlaat) tegen schutbord, aan dynamo zijde.
Deze zou wel de oorzaak zijn, bougies zijn aardig donker.
Willem
13 juni 2010 om 15:03 #17687103Ok zal hem deze week eens vernieuwen.
Maar kan ik hem er zo uitdraaien, of loopt er dan koelvloeistof uit.13 juni 2010 om 15:51 #17687104gewoon snel zijn, en je vinger voor het gat houden;)
13 juni 2010 om 15:53 #17687105ik wou net zeggen, ik vind ze geen van alle echt je juiste kleur hebben.
13 juni 2010 om 16:29 #17687106Ik dacht dat de 2 eerste er wel normaal uitzien volgens deze site.
http://fcapri.homelinux.com/off/pics/sparkplugs.jpg
Hoe moeten ze er dan uitzien, heeft misschien iemand een foto.
En wat zou het probleem dan kunnen zijn dat ze niet goed zijn.13 juni 2010 om 19:33 #17687107Ik heb laatst ook bougies met die kleur uit een x12sz getrokken. Die start nu met een koude motor een stuk beter, en loopt ook veel regelmatiger.
Echter was bij mij nog iets anders aan de hand. Ik stop normaliter de bougies erin die EPC van Opel mij voorschrijft. Kortom, voor de x12sz moesten er enkel elektrode bougies in.
De bougies die uit de x12sz kwamen waren net zoals de TS z’n bougies 2 elektrodes, volgens mij maakt het verder geen bal uit welk type bougie erin zit als ‘t maar vonkt op de juiste tijd toch?
13 juni 2010 om 20:12 #17687108origineel gepost door bandido
Ik dacht dat de 2 eerste er wel normaal uitzien volgens deze site.
http://fcapri.homelinux.com/off/pics/sparkplugs.jpg
Hoe moeten ze er dan uitzien, heeft misschien iemand een foto.
En wat zou het probleem dan kunnen zijn dat ze niet goed zijn.nu je het zecht zo heel slecht zijn ze niet,
maar bij mij is het altijd ja hoe zet je dat koffie met melk kleur
dus nog net iets lichter
14 juni 2010 om 09:35 #17687109Inderdaad een blok wat goed loopt ,daar hebben de bougie,s een nette kofie met melk kleur en droog .niet na net starten he .
maar heb je een lekkere rit gemaakt en het blok is afgekoeld moet je pit er dan zo uit zien .
zo niet zou de eerste optie de temp zensor kunnen zijn een te rijk mengsel. die senzor regeld een paar dingen waaronder de mengel verhouding via de diverse zobere elktronica punten naar de zogeheten boord computer. .
bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.