Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › foutcode 15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2010 om 18:12 #17222396
Beste Mensen,
Mijn calibra 8v geeft zins kort foutcode 15 aan(koelvloeistofsignaalspanning te hoog).
Wat kan ik hieraan doen en waar zit deze sensor(ik gok bij mijn thermostaat).
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg Martin
12 juni 2010 om 18:13 #17686985Foutje zat nog ingelogd onder mijn zwager zijn naam. De vraag komt in ieder geval bij mij vandaan.
Mvg Martin
12 juni 2010 om 18:14 #17686986ook Welkom???
Leuk dat je het zo neerzet??
Maar eehhhh
Waarover spreken we???
Ford Excort 1.8D?? Mercedes 190D 2.5??
Beetje meer gegevens is wel handig namelijk.
Merk: Opel
Type: Calibra
Motor: ?? ! Motorcode !
Bouwjaar: ??Willem
12 juni 2010 om 18:17 #17686987Beste Wim,
Bedankt voor je snelle reply maar zoals het staat in mijn vraag een calibra 8v (uit 1996)
12 juni 2010 om 18:19 #17686988okeej
Thermosstaat kan geen storing geven, zit geen electronica op, deze is VOLLEDIG mechanisch
Temp sensor Motorregeling, Blauwe sensor, dacht op het inlaat achter waterpomp, of op thermosstaathuis
(erg he, dat ik dat niet meer weet??, heb zelf 2,5 jaar en 100.000km C20NE gereden).
Willem
12 juni 2010 om 18:25 #17686989Beste Wim,
Bedankt voor je snelle antwoord. Op het thermostaathuis zit wel een draad(blauw). Als ik deze er uitdraai( de sensor) en de weerstandwaarde test zou ik meer te weten kunnen komen. Ik neem aan als hij geen weerstand meer geef dat daardoor de spanning te hoog kan worden.
Alvast bedankt voor je hulp
mvg Martin
12 juni 2010 om 18:25 #17686990Sensor met blauwe draad is voor de meter op je tellerunit..
Die sensor doet er niks met de motorcomputer.
Willem
12 juni 2010 om 18:42 #17686991Beste Wim,
Ik heb mijn haynes handleiding even opgezocht van zolder en als ik het goed begrijp zit hij aan de achterkant van het thermostaat huis thv van waar de dynamo hangt(Blauwe stekker ). Mijn vraag blijft dan of ik die er uit kan halen en kan testen(weerstandwaarde).
Gr Martin
12 juni 2010 om 19:18 #17686992jupzz kan, bij koude motor, er zal wel wat koelvloeistof uit lopen.
Willem
13 juni 2010 om 10:26 #17686993Je kan hem ook gewoon meten als deze er nog inzit.
16 juli 2010 om 18:36 #17686994Beste mensen,
Heb afgelopen weekend sensor vervangen en foutcode is weg.
Bedankt voor jullie hulp.
Nu zit ik nog met een ander probleem. Als je de auto start(motor koud) dan heb je 8 van de 10 keer last van een benzinelucht in en buiten de auto. Benzineslangen slangen zijn van voor naar achter volledig gecontroleerd(en waren al eens vervangen).
Nu heb ik het idee dat de benzinelucht het sterkst is thv van je distributieriem. Kan het zijn dat de oringen van de injectoren lek zijn of heeft iemand nog andere ideeën.Alvast bedankt!!
Martin
17 juli 2010 om 15:22 #17686995kan, kan ook zijn dat een injector te veel inspuit.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.