foutcode 15

Forumindex Forums Modellen Calibra foutcode 15

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222396
    Looney
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 June 2010

      Beste Mensen,

      Mijn calibra 8v geeft zins kort foutcode 15 aan(koelvloeistofsignaalspanning te hoog).

      Wat kan ik hieraan doen en waar zit deze sensor(ik gok bij mijn thermostaat).

      Alvast bedankt voor jullie hulp.

      Mvg Martin

      #17686985
      mercuryv6
        Lid sinds:
        26 March 2005

        Foutje zat nog ingelogd onder mijn zwager zijn naam. De vraag komt in ieder geval bij mij vandaan.

        Mvg Martin

        #17686986
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          ook Welkom???

          Leuk dat je het zo neerzet??

          Maar eehhhh

          Waarover spreken we???

          Ford Excort 1.8D?? Mercedes 190D 2.5??

          Beetje meer gegevens is wel handig namelijk.

          Merk: Opel
          Type: Calibra
          Motor: ?? ! Motorcode !
          Bouwjaar: ??

          Willem

          #17686987
          mercuryv6
            Lid sinds:
            26 March 2005

            Beste Wim,

            Bedankt voor je snelle reply maar zoals het staat in mijn vraag een calibra 8v (uit 1996)

            #17686988
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              okeej

              Thermosstaat kan geen storing geven, zit geen electronica op, deze is VOLLEDIG mechanisch

              Temp sensor Motorregeling, Blauwe sensor, dacht op het inlaat achter waterpomp, of op thermosstaathuis

              (erg he, dat ik dat niet meer weet??, heb zelf 2,5 jaar en 100.000km C20NE gereden).

              Willem

              #17686989
              mercuryv6
                Lid sinds:
                26 March 2005

                Beste Wim,

                Bedankt voor je snelle antwoord. Op het thermostaathuis zit wel een draad(blauw). Als ik deze er uitdraai( de sensor) en de weerstandwaarde test zou ik meer te weten kunnen komen. Ik neem aan als hij geen weerstand meer geef dat daardoor de spanning te hoog kan worden.

                Alvast bedankt voor je hulp

                mvg Martin

                #17686990
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Sensor met blauwe draad is voor de meter op je tellerunit..

                  Die sensor doet er niks met de motorcomputer.

                  Willem

                  #17686991
                  mercuryv6
                    Lid sinds:
                    26 March 2005

                    Beste Wim,

                    Ik heb mijn haynes handleiding even opgezocht van zolder en als ik het goed begrijp zit hij aan de achterkant van het thermostaat huis thv van waar de dynamo hangt(Blauwe stekker ). Mijn vraag blijft dan of ik die er uit kan halen en kan testen(weerstandwaarde).

                    Gr Martin

                    #17686992
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      jupzz kan, bij koude motor, er zal wel wat koelvloeistof uit lopen.

                      Willem

                      #17686993
                      Mickel_MV6
                        Lid sinds:
                        6 March 2007

                        Je kan hem ook gewoon meten als deze er nog inzit.

                        #17686994
                        mercuryv6
                          Lid sinds:
                          26 March 2005

                          Beste mensen,

                          Heb afgelopen weekend sensor vervangen en foutcode is weg.
                          Bedankt voor jullie hulp.
                          Nu zit ik nog met een ander probleem. Als je de auto start(motor koud) dan heb je 8 van de 10 keer last van een benzinelucht in en buiten de auto. Benzineslangen slangen zijn van voor naar achter volledig gecontroleerd(en waren al eens vervangen).
                          Nu heb ik het idee dat de benzinelucht het sterkst is thv van je distributieriem. Kan het zijn dat de oringen van de injectoren lek zijn of heeft iemand nog andere ideeën.

                          Alvast bedankt!!

                          Martin

                          #17686995
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            kan, kan ook zijn dat een injector te veel inspuit.

                            Willem

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.