Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › 2.0 opboren naar 3.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2010 om 21:46 #17222370
Hallo heb hier iemand die zegt dat hij een c20xe opgeboord heeft naar een 3.0 liter. naar mijn mening kan dit niet lijkt me. iemand hier een antwoord op?
11 juni 2010 om 21:48 #17686700dan heeft ie zeker geen koeling meer omdat hij de koelsleuven als cilinder gebruikt :jerry
Willem
11 juni 2010 om 21:54 #17686701wou net zeggen leek me al n beetje overdreven :P
11 juni 2010 om 22:02 #176867022.3 misschien:jerry
11 juni 2010 om 22:29 #17686703kan
30 z20let pakkingen er tussen? :o
11 juni 2010 om 23:31 #17686704Dan blijft het slag volume 1998 cc
De compressie verhouding veranderd dan wel ;)
Nee een 3 liter kan niet met een C20XE
12 juni 2010 om 09:45 #17686705zover ik weet is 2.4 de max. en dat kost veel geld om te bereiken.
13 juni 2010 om 15:52 #17686706origineel gepost door freek corsa
Dan blijft het slag volume 1998 ccNiet als je de zuigers met de hand op en neer doet :P
13 juni 2010 om 18:53 #17686707:D heeft ie zeker ook 3 turbos! :P
13 juni 2010 om 19:43 #17686708er kan wel een 3.0 liter onderblok gebruikt zijn
die korten ze ook al in
en dan kan het dus wel13 juni 2010 om 20:13 #17686709origineel gepost door a-manta-turbo
er kan wel een 3.0 liter onderblok gebruikt zijn
die korten ze ook al in
en dan kan het dus welKomt dan toch op hetzelfde neer? 3 liter 6 cilinder :6= 500cc per cilinder. Dat x 4……………………………………:o
14 juni 2010 om 11:42 #17686710Originally posted by 2000
origineel gepost door a-manta-turbo
er kan wel een 3.0 liter onderblok gebruikt zijn
die korten ze ook al in
en dan kan het dus welKomt dan toch op hetzelfde neer? 3 liter 6 cilinder :6= 500cc per cilinder. Dat x 4……………………………………:o
idd :P
14 juni 2010 om 18:12 #17686711origineel gepost door a-manta-turbo
er kan wel een 3.0 liter onderblok gebruikt zijn
die korten ze ook al in
en dan kan het dus wel??
mag je me dan eens uitleggen hoe dat gaat passen
14 juni 2010 om 21:11 #17686712Heb wel eens een kleppendeksel van een 6 cil op een 4 cil gemonteerd, maar dan kleppert je koelvin zo ;)
15 juni 2010 om 05:17 #17686713whahahahhah
En de koelvin schuurt ook een beetje af neem ik dan aan :jerry15 juni 2010 om 19:36 #17686714MIsschien 6 in lijn ingekort en opgeboord :angel
16 juni 2010 om 16:17 #17686715AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Corsa_GSi
MIsschien 6 in lijn ingekort en opgeboord :angelmischien volgende x eerst het topic lezen;)
6 pitter heeft zelfde inhoud per cilinder;)16 juni 2010 om 16:35 #17686716Imotec ( imotecgmbh.de ) vergroot wel de 2.0 CIH naar 3 liter, maar met de 20XE gaan ze ook maar tot 2.3 liter.
16 juni 2010 om 21:09 #17686717origineel gepost door CommoCruiser
Imotec ( imotecgmbh.de ) vergroot wel de 2.0 CIH naar 3 liter, maar met de 20XE gaan ze ook maar tot 2.3 liter.Ik heb dat inderdaad wel een gehoord, maar hoe lang blijft dat heel?
24 juni 2010 om 17:58 #17686718Hele korte zuigers en een hele lange slag laten maken. En natuurlijk honen tot de max:P
Maar zoals gezegt zal 2400cc wel de max zijn.
Ben eigenlijk nu wel benieuwd naar dit concept….Heb je geen Stroker kit voor een c20xe??? Dus niet opboren maar enkelt de slag veranderen???
En niet om beidehand te doen maar de zuiger diameter van een c20xe is 86mm en van een c30ne/c30se 96mm. Dus de zuigers zijn niet hetzelfde. Verhaaltje 3000cc delen door 6 is 500 en 2000cc delen door 4 is 500 klopt dus niet.
24 juni 2010 om 20:44 #17686719jawel want ze gingen een 6 cilinder inkorten naar 4..
dan blijf je nog steeds op 2000 cc uitkomen..als je vervolgens gaat boren en slag aanpassen is er misschien meer mogelijk.
maar dat stond er niet..
alleen dat ie ingekort werd25 juni 2010 om 18:44 #17686720maar de zuigers van een c20xe en x30xe zijn wel hetzelfde, is toch een 6 pitter.
maar van een 2.0 een 3.0 maken, geloof ik niet zo veel van.groeten.
25 juni 2010 om 20:30 #17686721origineel gepost door cd-design
En niet om beidehand te doen maar de zuiger diameter van een c20xe is 86mm en van een c30ne/c30se 96mm. Dus de zuigers zijn niet hetzelfde. Verhaaltje 3000cc delen door 6 is 500 en 2000cc delen door 4 is 500 klopt dus niet.
Is niet bijdehand hoor, maar de (mijn) berekening klopt in mijn ogen dus wel, de zuigers/slag mogen dan anders zijn, maar de berekening blijft hetzelfde.:vertag
26 juni 2010 om 20:36 #17686722denk dat hij een aangepaste carterpan heeft zodat er een krukas inkan met een slag die onv 5 cm langer is :P
of misschien ook wel variabele compressie, ( schijnt nog te bestaan ook al zijn t prototypes)
nee het lijkt mij niet mogelijk , 2.3 is idd de max of hij moet vloeipapier gebruiken als cilinderwand
dacht ik lul ook ff mee…..28 juni 2010 om 07:08 #17686723origineel gepost door corsaboy
jawel want ze gingen een 6 cilinder inkorten naar 4..
dan blijf je nog steeds op 2000 cc uitkomen..als je vervolgens gaat boren en slag aanpassen is er misschien meer mogelijk.
maar dat stond er niet..
alleen dat ie ingekort werdAls je de 6-cilinder inkort bliijf je dezelfde slag houden dus ook dezelfde motor inhoud (min 2 cilinders) Als je dus een 6-cilinder in zal korten en een krukas en drijfstangen van een c20xe gebruikt krijg je wel een andere motorinhoud dan 2000cc..ergo, de zuigers zijn groter qua diameter.
Of heeft iemand andere gegevens van de diameter van de zuigers van een c20xe en c30se????
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.