Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.8 SH revisie dubbele zenith
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2010 om 10:53 #17222335
Ik ga mijn dubbele zenith’s reviseren van mijn TE2800
Wie heeft voor mij alle gegevens van de dubbele zenith
carburateurs op een 2.8 SH motor, ook welke sproeier
bezetting.Bij voorbaat dank!!
heb de zenith’s die er op zaten er afgehaald en voor
nood een set andere opgezet.11 juni 2010 om 17:45 #17686382bccp in gramsbergen heeft complete revisie sets voor de Zenith carb
Daar heb ik ze toen ook vandaan gehaald voor mijn admiral (zelfde motor)Basis afstelling heb ik wel voor je, maar momenteel ff ingepakt in dozen (ivm verhuizing)
Meende me echter te herinneren dat de basis afstand volgende was.
Die van de stationair stang (die waar je stationair mee afregeld) 51mm
En speling van de choke klep 2 mmEven zo uit mijn hoofd. Beide carbs daarop afstellen en dan mbv een debiet meter synchroom afstellen (voorste in de basis stand zetten, en dan de achterste mbv meters gelijk zetten)
Voor zover ik weet, kun je verder niet veel stellen aan die carbs.
12 juni 2010 om 11:15 #17686383de revisie sets heb ik al bij bccp weg, die zit vlak bij mij in de buurt.
wat ik ook wil weten is wat de grote van de (lucht) sproeiers moeten zijn.
de zenith’s die ik er eerst weer heb opgezet zijn weer anders dan
die er op zaten.das weer nadeel van dat oude spul, het kan ook een bijelkaar geraapt
spulletje zijn :o maar loopt nu zonder afgesteld te hebben best wel goed :D12 juni 2010 om 15:35 #17686384Dat durf ik je zo niet te zeggen, daarvoor moet ik in de documap wezen.
En daar kan ik nu niet bij.18 juni 2010 om 20:40 #17686385niemand??
16 augustus 2010 om 22:35 #17686386origineel gepost door Freestyler
Dat durf ik je zo niet te zeggen, daarvoor moet ik in de documap wezen.
En daar kan ik nu niet bij.En documap gevonden :P
heb nu het spul uit elkaar liggen schoonmaken en dan weer in elkaar :hmmz
16 augustus 2010 om 22:52 #17686387van mij mag je dat stuk wel inscannen want ik heb ook nog zo’n koppeltje liggen.
maar dan als autentiek “opvoersetje” voor mijn manta 1,9s…
ik hoorde dat het vroeger zo gedaan werd, leuk experiment iig ;)king:17 augustus 2010 om 07:11 #17686388heb je de vacuumpot van de 2de trap ook vervangen? die willen namelijk nogal eens inscheuren
17 augustus 2010 om 07:42 #17686389origineel gepost door Freestyler
heb je de vacuumpot van de 2de trap ook vervangen? die willen namelijk nogal eens inscheurennee, die heb ik niet vervangen maar zijn nog wel goed.
deze zit ook niet bij de revisie set en wel meer dingen die
er niet bij zitten die ik liever wel had vervangen…..maar je moet het doen met de dingen die er nog zijn
kan er eventueel wel een grotere vacuumsproeier inzetten
zodat de 2e trap eerder inkomt22 augustus 2010 om 20:30 #17686390Ik heb er één weer in elkaar zitten en is weer als nieuw
maar nu ben ik met de 2e bezig en er zit verschil in de sproeier bezetting :hmmz
ook de vacuumpot voor de 2e trap zit verschil in de sproeier/vacuumdoorlaat
volgens mij omdat bijde op één motor zit moet dit toch gelijk zijn???
wie weet hier meer over…………
27 augustus 2010 om 12:39 #17686391ik ben inmiddels voorzien van de juiste documentatie
27 augustus 2010 om 13:07 #17686392sjit, door 7um dit topic over het hoofd gezien.
Ziet er wel beter uit zo :wors
en idd horen beide gelijk te wezen (is anders moeilijk om ze synchroom te krijgen)
27 augustus 2010 om 17:02 #17686393De in- en uitlaat spruitstukken voorgemonteerd in één keer gevlakt,
zodat deze zonder trekspanning kan worden gemonteerd.Met zo’n ultasoonreiniger gaat dat weer mooi schoon :thumbup
Ik heb nu alle gegevens van de originele sproeierbezetting enz.,
zal wel weer foto’s plaatsen als de hele meuk er weer op zit.Voor wie ook gegevens zoekt ik heb het hier weg:
http://link.marktplaats.nl/369142906
Zeer netjes en duidelijk, op cd :thumbup
27 augustus 2010 om 22:52 #17686394Ik heb de tweeling benzine slurpers weer in elkaar zitten king: nu de
gashendels nog daar zit speling in en daar worden bronsen bussen
voor gedraaid29 augustus 2010 om 09:15 #17686395dat ziet er weer superstrak uit :wors
ze zien er echt als nieuw uit29 augustus 2010 om 13:52 #17686396:thumbup netjes!
6 september 2010 om 18:18 #17686397ik zie dat de 2.8 in een manta a zit klopt dat?
zo ja wat zijn de aanpassingen die je moet doen in de motorruimte en en tunnelbak?Ik ga volgende maand beginnen om een manta a op te knappen en wil er ook een 2.8 in zetten.
6 september 2010 om 21:30 #17686398deze 2.8 zit in een “nep manta” ook wel TE2800 genoemd :P
om zo’n 2.8 motor in een manta a te plaatsen moet de radiateur naar
voren worden gezet, voorin een verstevigingsbalk worden geplaatst
motorsteunen op vooras naar voren maken en eventueel carterpan
aanpassen. aan de tunnelbak hoeft dan niets te worden gewijzigd.zou er een 5 bak in komen kun je het schakelmechanisme zo ver
inkorten dat dat past zodat de schakelpook door de bestaande
opening past.
@Manta 24V hier op het forum heeft een 6 cilinder eens ingebouwd
met de motor op het hart van de as, maar dan moet je tunnelbak
schudbord enz. aanpassen.7 september 2010 om 08:07 #17686399zo.. zo..
sta er toch enigzins van te kijken.
petje af hoor7 september 2010 om 08:22 #17686400dankos voor die complimentos :D
10 september 2010 om 21:39 #17686401alles zit er weer op en gister een proefrit naar bergentheim gemaakt, en loopt
mooier dan dat de TE heeft gelopen zolang ik die heb king:ik heb de zenith’s nu nog handmatig afgsteld en het loopt nu al prima :wors
10 september 2010 om 21:52 #17686402velgjes gehaald in B`theim???
14 september 2010 om 08:05 #17686403:wub:wub
mooi netties:)
16 september 2010 om 13:18 #17686404Hee hoe heb je die zo mooi schoon en netjes gekregen joh, welk schoonmaakspul heb je ervoor gebruikt als ik vragen mag?
16 september 2010 om 22:41 #17686405origineel gepost door Maartuh
Hee hoe heb je die zo mooi schoon en netjes gekregen joh, welk schoonmaakspul heb je ervoor gebruikt als ik vragen mag?In een ultrasoon reiniger, zal even nazien hoe dat spul heet wat ik er in doe er zijn verschillende reinigers die je moet
toevoegen aan het water. Voor messing er ijzer is weer een
andere dan voor aluminium, vaak moet je zelf uitvinden wat
het beste wil, aluminium en aluminium zit ook weer verschil in. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.