Forumindex › Forums › Techniek › Cih › oil catch tankje c24ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2010 om 12:26 #17222303
Morgen krijg ik via via een gloednieuw oil catch tankje.
Nu wilde ik deze gaan gebruiken voor de c24ne in de manta, maar wat is precies de functie?
Ik ga er vanuit dat de dampen er in komen, de oliedampen weer olie worden, en dat de overige dampen via het filtertje dat ik aan het tankje moet maken de tank verlaten.Klopt dit? En is het ook echt nodig met de dubbele webers?
Gr.
Pastra
10 juni 2010 om 16:55 #17686151:agentheb je helemaal niet nodig, dit is gemaakt om het milieu te sparen zodat de dampen op een milieu vriendelijke manier afgevoerd worden
10 juni 2010 om 21:19 #17686152Dan denk ik met dat hogere verbruik toch nog een beetje aan het milieu:jerry
11 juni 2010 om 08:25 #17686153Heel goed, maar ik denk dat die 0.00000000000000000000000000001 liter op een miljoen kilometer niet opweegt tegen die 20.000 vaten olie in de Golf van Mexicooooo
Maar idd, een beter milieu begint bij jezelf :P
11 juni 2010 om 08:44 #17686154moet toch wat haha, had dat ding eigenlijk al gekocht, dus ja…
Wat zijn de voordelen van een oliekoeler bij een CIH?
11 juni 2010 om 12:33 #17686155Kan het niet zo zijn dat tijdens wild rijgedrag de motor wat olie ophoest uit de ontluchting?
12 juni 2010 om 18:32 #17686156origineel gepost door boyanka
:agentheb je helemaal niet nodig, dit is gemaakt om het milieu te sparen zodat de dampen op een milieu vriendelijke manier afgevoerd wordenAls je op race events kom zal je wel moeten want met een open systeem mag je niet mee doen.
Zo zit het bij mij.
12 juni 2010 om 18:52 #17686157Het is wel de bedoeling dat de manta af en toe wat rondjes het circuit op gaat. Dus ga het tankje zeker inbouwen.
Maar voor de overstort van de radiateur ga ik wel een ander opvangtankje maken/nemen.Nu wil ik alleen nog weten of het verstandig is om een oliekoeler te plaatsen.
Betreft een c24ne, dubbele 40er webers, spaghettispruitstuk, en in de toekomst misschien snellere nokkenas.12 juni 2010 om 19:03 #17686158Een olie koeler MET thermosthaat is atijd goed.
Ik rij veel op de ring en dan is het echt nodig.
(zijn 40 webers niet een beetje te weinig voor een 2,4)12 juni 2010 om 20:23 #17686159Die 40ers zaten er bij toen ik het blok kocht.
Maar dan ga ik dus een oliekoeler bestellen en een tussenstuk met thermostaat voor bij het oliefilter.Hoe groot zal de oliekoeler moeten zijn voor het beste rendement?
Dan nog even een beugel maken om de oliekoeler te monteren, en een plaatje om de oil catch tank te plaatsen en daarna pas eerste startpoging wagen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.