Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE mengt benzine bij olie!! Wat kan dit wezen??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2010 om 21:05 #17222209
Mensen,
Ik zit al een paar weken met een probleem met mijn c20xe in de manta.
Steeds niet kunnen vinden wat er nou werkelijk aan de hand was, totdat ik een tip kreeg van een gasinbouwboer in de buurt.
Hij zei mij eens te kijken naar de computer welke problemen kan geven bij elektronisch gestuurde injecties.Dus ik vanavond vrolijk de computer losgehaald, totdat ik hem eruit haalde.
Het water zeikte eruit :oDus bij deze op zoek naar C20xe computer met bosch code 0 261 200 185 of opel 90 299 569
Gaat om 2.5 van kadett gsi ’91Wie heeft er 1 liggen en wie weet nieuwprijs bij opel??
8 juni 2010 om 07:23 #17685244Nw.prijs wil je denk ik niet eens weten. (weet het zelf ook niet).
Weet alleen dat ze errug duur zijn.8 juni 2010 om 07:26 #17685245Misschien eerst even kijken hoe het water erin kan komen :o
Ik heb wel eentje om te testen. Aangezien die het wel nog doet (even) zou ik wel eens proberen om deze op de verwarming te leggen :)
8 juni 2010 om 09:48 #17685246je kunt het idd proberen om de ecu uitelkaar te halen en op de verwarming goed te laten drogen.
maar eerst uitzoeken hoe het water in de ecu kan komen…
8 juni 2010 om 10:00 #17685247origineel gepost door corsaracer
je kunt het idd proberen om de ecu uitelkaar te halen en op de verwarming goed te laten drogen.maar eerst uitzoeken hoe het water in de ecu kan komen…
Wat komt niet in de ECU, maar in de computer zelf.
Ik vermoedt dat het via de accubak langs het schutbord in de auto is gelekt of via de kabel door het schutbord.
Andere computer wil ik hogerop hangen, zodat de kabel omhoog loopt en er geen water meer bij de computer kan komen!8 juni 2010 om 10:01 #17685248origineel gepost door parma-it
Misschien eerst even kijken hoe het water erin kan komen :oIk heb wel eentje om te testen. Aangezien die het wel nog doet (even) zou ik wel eens proberen om deze op de verwarming te leggen :)
Hoi Parma,
De computer wilde ik inderdaad even laten drogen op de verwarming!
Een computer om te testen zou niet verkeerd zijn, alleen ligt het er wel aan waar je woont natuurlijk?Alvast bedankt voor je hulp!;)
8 juni 2010 om 10:17 #17685249De printplaat volblaffen met contactcleaner is ook wel een aanrader:D
8 juni 2010 om 10:52 #17685250niet op de verwarming!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gewoon open leggen, en zo laten drogen, niet in de zon niks.
anders trekt heel et ding krom, contactjes breken enz..
8 juni 2010 om 10:59 #17685251heb er meerdere , met en zonder chip.. woonplaats..?
8 juni 2010 om 11:45 #17685252verwarming niet op 5 zetten natuurlijk. of met dit lekker weer buiten leggen. Maar is de ECU niet maar degene die zegt hoeveel dorst de auto heeft.
Die heb ik ook nog. Beervelde is nu niet zover 25 min van Antwerpen
8 juni 2010 om 16:13 #17685253origineel gepost door kadettsr
origineel gepost door corsaracer
je kunt het idd proberen om de ecu uitelkaar te halen en op de verwarming goed te laten drogen.maar eerst uitzoeken hoe het water in de ecu kan komen…
Wat komt niet in de ECU, maar in de computer zelf.Ik vermoedt dat het via de accubak langs het schutbord in de auto is gelekt of via de kabel door het schutbord.
Andere computer wil ik hogerop hangen, zodat de kabel omhoog loopt en er geen water meer bij de computer kan komen!:hmmz
ff langs de snelweg stoppen, en m onder de handendroger houden.
werkte perfect bij youri.:P8 juni 2010 om 20:08 #17685254:hmmz
ff langs de snelweg stoppen, en m onder de handendroger houden.
werkte perfect bij youri.:P [/quote]Dat was inderdaad een bizarre reparatie, gelukkig gebeurde het ook net voor een pomp. Zodat we precies tot daar konden uitrollen, :o.
We zijn daarna nog helemaal los gegaan met dat ding op Zandvoort, :P.9 juni 2010 om 05:58 #17685255Mensen, allen bedankt voor jullie reacties.
Heb gelukkig al een computer hier in de buurt gevonden.
Heb de oorzaak van het lekken van het water ook gevonden.Alles maar eens even netjes afgekit gisteravond.
Probleem nog niet volledig opgelost.
Vanavond nieuwe bougies en bougiekabels monteren en maar een plekkie binnen voor uhm zoeken.
Want buiten staan is niks voor de manta26 juni 2010 om 06:56 #17685256krukassensor….
30 juni 2010 om 18:32 #17685257Mensen,
Daar gaan we weer :O…
Weer 700-800 kilometer gereden en problemen treden weer op:argue
Manta begint in te houden, behoorlijk te ploffen in de uitlaat, waarbij hij volgens verschillende mensen zelfs vlammen uitstoot:fy1
Wat kan dit toch wezen?heb vernieuwd:
computer
bougies
bougiekabels
andere bobine met onstekingsmodule geprobeerdZou het dan werkelijk in een sensor kunnen zitten? zoals bijvoorbeeld temperatuursensor?
Mijn vermoeden bij het ploffen in de uitlaat e.d. is dat er weer benzine bij de olie zit….
Dus zoek ik de oplossing hoe die benzine niet meer bij de olie terecht komt!!:swearWie o wie kan mij verder op weg helpen?
Weet het zelf ook ff niet meer, waar ik het moet zoeken! Ontstekingsgedeelte lijkt me goed, dus toch in het injectiesysteem?
30 juni 2010 om 20:56 #17685258ik heb ongeveer het zelfde gehad auto hield ook in en ook ploffen
had het probleem gevonden in de benzinepomp relai, misschien moet je deze even na kijken
30 juni 2010 om 21:35 #17685259origineel gepost door sharkmot
ik heb ongeveer het zelfde gehad auto hield ook in en ook ploffenhad het probleem gevonden in de benzinepomp relai, misschien moet je deze even na kijken
Oké, dat lijkt mij ook nog een reeële mogelijkheid…
Ik zal deze eens uitwisselen met een ander exemplaar:thumbup
Bedankt voor de tipking:1 juli 2010 om 13:18 #17685260de hall gever is kapot, dus complete ontstekingsklok vervangen
2 juli 2010 om 21:39 #17685261origineel gepost door folkyc20xe
de hall gever is kapot, dus complete ontstekingsklok vervangenheb ik ook gehad..:fy1 :argue
denk ook dat het in de onstekings hoek zit.. :hmmz
23 juli 2010 om 18:09 #17685262origineel gepost door kadettsr
origineel gepost door corsaracer
je kunt het idd proberen om de ecu uitelkaar te halen en op de verwarming goed te laten drogen.maar eerst uitzoeken hoe het water in de ecu kan komen…
Wat komt niet in de ECU, maar in de computer zelf.
Ik vermoedt dat het via de accubak langs het schutbord in de auto is gelekt of via de kabel door het schutbord.
Andere computer wil ik hogerop hangen, zodat de kabel omhoog loopt en er geen water meer bij de computer kan komen!Hangt ie onder de motorkap ?
dan zou ik de cmputer afgieten met Hi-Gel van 3m type 8882
voor electronica in vochtige omgeving.
Of gel van Raytech -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.