Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Centrale deurvergrendeling Fje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2010 om 18:30 #17222193
beste opel tijders,
ik ga morgen of overmorgen CV in mijn astra f inbouwen.
ik krijg het zettje als het goed is morgen binnen.
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/201-centrale-deurvergrendeling-met-klapsleutelsmaar nu heb ik een vraag waar haal ik een vaste voeding vandaan en dan bedoel ik niet van af de accu :D
maar van af binnen uit de auto.en dan nog een ding waar kan ik de Centrale hoofdunit het best plaatsen ik dacht zelf bij de ECU ik sta voor ideeen open.
ik heb 3 weken vrij van mijn werken
en moest toch iets tedoen hebben en dat word dus
CV inbouwen.
maar ik hoop wel dat het met een dag er in zit.oja voor ik het vergeet ik aleen 4 wielen en een motor (1.4):jerry
vedder heb ik niets.michel
7 juni 2010 om 19:57 #17685034ik heb de unit van mijn alarm achter het dashboardkastje gebouwd. constante voeding bij de zekeringkast vandaan gehaald. ff meten is weten.
7 juni 2010 om 20:21 #17685035rood = constante plus
zwart = geschakelde plus
bruin = massa7 juni 2010 om 21:00 #17685036oke dank jullie voor de info ik ga morgen ff kijken en ff meten
michel
7 juni 2010 om 21:23 #17685037oh dat heb ik vorige week gedaan
maar dan orgineel van opel zelf
kabelboom uit een astra halen en cv en elektrische raamen bedrading daar uit zoeken
heel de bende in de auto bouwen en klaar
cv op achterklep deuren en tankklepje:D
foto van draad boompje7 juni 2010 om 21:41 #17685038oke daar zat ik ook aan tedenken maar heb het toch maar niet gedaan.
ik dacht dat word ff teveel van het goede7 juni 2010 om 21:48 #17685039is een leuk klusje heb het zelf ook gedaan bij me kadett en een corsa b.
neemt wel ff wat tijd in beslag cker bij een 4 deurs, maar goed je heb 3 weken :P
draden netjes weg werken.
pas wel op dat je de draden zo in je deur vast maakt dat je raam ze niet mee pakt als hij omlaag gaat.succes
9 juni 2010 om 20:29 #17685040nou ik ben vandaag gestart met de inbouw.
en tot nu toe gaad het goed en werkt het ook.maar nu heb ik nog een vraag.
en dat is kan ik een zekering bij plaatsen in de bestanden zekeringenkast.
en zo ja hoe doe ik datal vast dank.
michel
9 juni 2010 om 22:24 #17685041ja kan wel
maar denk dat de zekering voor je cv er wel in zit
deze draad loopt aan de rechterkant naar beneden bij je voeten
daar zit een grote grijze stekker
en volgens mij zit hij in het rechter gedeelte van de stekker
moet je even zoeken met een multiemeter10 juni 2010 om 10:25 #17685042oke dankje
maar hij zit er niet in.
bij mijn zijn aleen de zekeringen die nodig zijn in de zekeringen kast.
en wil er nu een xtra plaatsen om dat ik nu een lossen zekering houder heb
en dat is niet echt duidelijk.michel
10 juni 2010 om 10:25 #17685043oke dankje
maar hij zit er niet in.
bij mijn zijn aleen de zekeringen die nodig zijn in de zekeringen kast.
en wil er nu een xtra plaatsen om dat ik nu een lossen zekering houder heb
en dat is niet echt duidelijk.michel
10 juni 2010 om 12:24 #17685044als je een losse zekeringshouder hebt in je voedings draad hoef je er toch geen 1 bij te zetten in je zekeringskast
10 juni 2010 om 15:23 #17685045ja daar heb je gelijk in ik heb me er ook bij neer gelegt.
maar nu heb ik nog een vraag.
hoe kan ik mijn achter klep open sturen ?
ik heb gelezen dat het wel kan als je iets aan moet passen maar wat is datmet deze motor wil ik het doen
en dit moet hij sturen
ik kwam er niet uit.
maar is het moglijk om een originele cv motor van de achterklep aan te sturen met mijn zetje
als ik die plaatsmichel
10 juni 2010 om 17:24 #17685046CV op achterklep
dat is niet meer dan een ijzeren pen die door het gaatje gaat naast dat bij ronde ding aan het slot
deze zorgt er voor dat je de knop niet kunt in drukken
moet nog wel zon ding hebben liggen
zal straks eens kijken10 juni 2010 om 18:05 #17685047je zou eigenlijk es moeten kijken of je die servo met een gaatje en stangetje door die kantelplaat kan monteren, dat betekend wel dat je met bedienen van die kantelplaat aan de buitenkant t slot ziet draaien…
(kantelplaat = die halve ronde plaat die je ronddraaid met je sleutel (zichtbaar op de foto)het slot met een cleaned door servo aansturen? met knopje? of aparte aux uitgang op je cpv/alarm?
kan je anders wel een tekeningetje maken als je niet snapt wat ik bedoel.
groeten jos!
10 juni 2010 om 18:08 #17685048origineel gepost door Dragon_blue
je zou eigenlijk es moeten kijken of je die servo met een gaatje en stangetje door die kantelplaat kan monteren, dat betekend wel dat je met bedienen van die kantelplaat aan de buitenkant t slot ziet draaien…
(kantelplaat = die halve ronde plaat die je ronddraaid met je sleutel (zichtbaar op de foto)het slot met een cleaned door servo aansturen? met knopje? of aparte aux uitgang op je cpv/alarm?
kan je anders wel een tekeningetje maken als je niet snapt wat ik bedoel.
groeten jos!
ik had dit ook bij mijn astra F tailgate c14nz, zat standaard ook niks op, was wel leuk zelf cpv en alarm installeren en ik heb t ook nog werkend gekregen binnen een dag… :) :angel
10 juni 2010 om 19:54 #17685049ik had het zelfde iedee met die kantelplaat.
maar die kan je aleen draaien als de sleutel in het slot zit.maar weet een van jullie het idee daar op ?
en ik heb aleen open en dicht op mijn sleuten zitten.
dus zo lux is hij ook nietmichel
10 juni 2010 om 20:00 #17685050pfoe dan wordt t wat lastiger inderdaad…
heb je alleen cpv of alarm erbij?
groeten jos10 juni 2010 om 20:07 #17685051ik heb aleen deuren open en dicht.
er zit geen alarm opDe sleutel onderste knop werkt niet
10 juni 2010 om 20:23 #17685052de enigste optie die ik dan hier zie,
als je geen alarm met kofferbak functie hebt, om gewoon de kofferbak te vergrendelen met je servomotortje, (foto) dit aan die kantelplaat gemonteerd met stangetje. Maar om fysiek klep openmaken moet je dan toch nog op de sleutelknop drukken, weet niet of je dat erg vindt?je zou wel nog met een cleaned door kit ergens een terugverend schakelaartje kunnen maken binnen in de auto bij je dashboard.
Zodat je dan toch nog alleen de klep maar hoeft te tillen totdat je gasveren het tillen van je overnemen…
( moet je inderdaad toch nog dat ene tandje even afslijpen…) dat zou dan de makkelijkste optie zijn…
groeten!
10 juni 2010 om 20:26 #17685053centrale hoofdunit zou je kunnen plaatsen bij de ecu, of andere kant van de auto, of als je kabels lang genoeg zijn, waar plaats is achter handschoenenkastje?
10 juni 2010 om 20:37 #17685054ik vind het niet erg als ik het slot moet indrukken
om de klep te open.wand het is de insteek dat als ik op open druk dat de klep mee gaat
met de deuren.
en anders om ook met het sluitenen de centrale hoofdunit heb ik onder de ECU geplaats.
de draaden liggen al in de klep was wel een kloten weg
maar zitten er wel in.michel
michel
10 juni 2010 om 20:57 #17685055ja gekloot is dat he met die klep?;) kreeg je ze een beetje lekker door het rubber en de de metalen koker van de klep ?
ik hoop voor je dat t allemaal gaat lukken,
veel succes gewenst dan… ik hoor het wel hoe het gaat of gelukt is! :)
groeten,
10 juni 2010 om 21:04 #17685056eerst kleeg ik het niet voor elkaar.
wand ik wou van beneden naar boven maar dat lukte niet.
toe maar een elektra draadje van boven naar beneden laten zakken.
en toe de 2 draadje aan het ander draadje geknoopt en daarna toutje trekken10 juni 2010 om 21:13 #17685057origineel gepost door okkie-001
eerst kleeg ik het niet voor elkaar.
wand ik wou van beneden naar boven maar dat lukte niet.
toe maar een elektra draadje van boven naar beneden laten zakken.
en toe de 2 draadje aan het ander draadje geknoopt en daarna toutje trekkenprecies, zo heb ik het ook gedaan, t ouderwetse draden trekken ;) :D:D goed, succes verder ;) :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.