Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Oliedruk C20XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2010 om 10:43 #17222132
Hallo,
Eindelijk mijn tigra klaar…. maar het volgende probleem doet
zich voor. Bij koudstart brandt het olielampje. Na tijdje gaat deze uit en is het probleem weg. Als dan na een stuk rijden de olie op temperatuur is, is het probleem er weer. Onder de 2300 toeren lampje weer aan. Zou het kunnen zijn dat de afdichting van mijn olieaanzuigbuis lek is? Dat hij alleen bij hogere toeren wel aan kan zuigen?
Pijp is wel los geweest. Blok is uit elkaar geweest om te reviseren namelijk. Voorheen geen problemen.
Zit trouwens 10w40 olie in. dus dat moet goed zijn.Ben benieuwd wat jullie er van denken.
Alvast bedankt, groetjes
6 juni 2010 om 10:46 #17683488Ik denk zelf dat de schakelaar niet fris is…deze gaan ook wel eens kapot.
Het is de moeite waard om die even te vervangen voor een nieuwe…
Voordat je je blok weer uit elkaar trekt ;)6 juni 2010 om 10:59 #17683489Hoi Fearless,
Zat ik eerst ook aan te denken. Tot dat ik ook merkte dat onder
die 2500 toeren mijn klepstoters weer tikte. Dus druk is echt niet goed.
neem aan dat je de druksensor zelf bedoelt?hoor het wel:)
6 juni 2010 om 11:24 #17683490jah daar zat ik wel aan te denken.
Heb je van te voren je blok ook rondgepompt zonder onsteking?
Zodat je iig oliedruk krijgt…..
Kan heel lang duren voordat je fatsoenlijke druk hebt.6 juni 2010 om 15:58 #17683491Heb je die 0-ring aan je olieaanzuigbuis wel v.v?
Dit word namelijk erg vaak vergeten, maar is erg belangrijk.
Als deze een klein braampje hebt of hij gewoon in de loop der jaren iets is uitgezet,
sluit hij niet goed af met lucht aanzuiging als gevolg.succes
7 juni 2010 om 19:30 #17683492ik denk dat je aanzuigbuis loszit in je carterpan.
als je lage toeren draait gaat ie flink tikken.
en met wat hogere toeren gaat het heel langzaam weg.
denk dat dat t is7 juni 2010 om 21:55 #17683493Waar heb jij het dan over???
Je weet waar de klepel hangt maar niet waar de klok staat:P
Draai gewoon even de carterpan eronder weg is 20min werk en dan weet je meer.
En wat versta je onder een revisie?
is de oliepomp vervangen?
Iets meer info is welkom…8 juni 2010 om 11:09 #17683494laat maar :sleeping
8 juni 2010 om 16:23 #17683495hallo,
gister carter gedemonteerd aanzuigbuis gecontroleerd. De ring bij montage met vloeibarepakking ingesmeerd.
Alles weer in elkaar. Lampje nog aan :hmmz. Weet iemand waar de plunjer zit die de druk regelt?stoppelflieger, Blok is uit elkaar geweest. drijfstanglagers waren nog goed. oliepomp zelf dacht ik ook omdat ik voorheen geen problemen had. Kop is uit elkaar geweest alle kleppen zijn opnieuw ingeschuurd en klep seals zijn vervangen.
Alle pakkingen en keerring zijn vervangen. Zuigerveren zijn vervangen waarbij natuurlijk cilinders opnieuw zijn gehoned.Het is wel een raar probleem. Wil nu nog graag die plunjer controleren. Dacht dat hij achter die grote stop zat boven je oliefilter. Maar daar zit bij mij volgens mij niks achter. Of hij moet blijven hangen dat ik hem niet zie zitten?
Morgen weer verder prullen:puke
alvast bedankt voor jullie reacties:D
9 juni 2010 om 06:59 #17683496Plunjer zit aan de andere kant op het oliehuis.
9 juni 2010 om 17:03 #17683497hoe enthousiast ben je met vloeibare pakking?
heb er al meer gezien, lekker alles volbaggeren met dat spul, en als je de boel eens loshaalt… heel de aanzuigbuis verstopt met vloeibare pakking.
9 juni 2010 om 18:03 #17683498he mayhem,
ligt er maar net aan waar ik het aan smeer en wat voor systeem het is:P.
heb er ooit bij mijn scooter wel eens de uitlaat mee dicht gesmeerd.
( maar dat was echt teun de beun!!:thumbdown)
Rond de ring zit niet veel. klein beetje ingesmeerd das alles.Heb vandaag trouwens de dop waar de plunjer achter moet zitten los gehaald.
er zit inderdaad een veer achter. krijg er alleen de plunjer niet uit :hmmz Zou
hij dan toch vast zitten? zometeen nog even pielen om hem er uit te krijgen….. of hebben
jullie daar een tip voor?groetjes
9 juni 2010 om 21:13 #17683499Moet er eigenlijk met je vingertop uit te halen zijn,of met een borgringtangetje wat naar buiten gaat als je hem inknijpt.
Maar een motor loshalen en een deel revisie geven zonder de oliepomp te vervangen is wel zonde:(
Ik spreek uit ervaring:swear
Als je plunjer idd vast zit heb je weer werk.9 juni 2010 om 22:01 #17683500hallo mensen,
vandaag toch nog gelukt plunjer uit kanaal te halen…..plunjer koud gemaakt en buitenkant warm gestookt. Met een magneet kwam hij toch nog los. alles schoon gemaakt en netjes geschuurd. starten lamp uit:D
laten lopen, nog steeds goed. Proefrit na enkele minuten rijden. JAWELLLL weer die vuile rode stink olielamp:thumbdown
mss gewoon blok eens spoelen. Lijkt me dat de pomp nu toch goed is?
ga van de week kijken of de plunjer weer vast zit. En dan spoelen.
Ben het intussen flink beu aan het raken:puke. Maarja nog even doorzetten.Groetjes
10 juni 2010 om 05:15 #17683501Ik zou een andere plunjer proberen, en anders toch de pomp v.v. (dit is nu eenmaal een zwakke schakel bij een c20xe)
Het is vervelend, maar het is dan niet anders.
En ik zou er dan ook niet meer te lang mee wachten, want elke keer FF zonder oliedruk, word die ook niet beter van.
En als die dalijk ECHT kapot is, is het :cry.succes
10 juni 2010 om 08:46 #17683502oliepomp kun je shaken.
als de plunjer vast heeft gezeten moet je er niet me gaan liggen knommelen.
gewoon een andere monteren.
met een NIEUW ringetje bij de aanzuigbuis.
scheelt je een hoop geplaar, en je blok blijft heel.
oke, het is geen prettig werkje in een tigra, maar beter als een kapot blok.
10 juni 2010 om 11:01 #17683503Ik zou ook nog ff een lagerkap van een nokkenassen liften om te kijken of er geen diepe krassen inzitten. Maar oliepomp gewoon vervangen, kost wel wat, en even werk. Maar zonde als het blok uit elkaar is geweest je blok kapot gaat door een kapotte pomp.
10 juni 2010 om 15:56 #17683504He mensen,
denk dat ik toch voor een nieuwe pomp met aanzuigbuis ga. De plunjer zit bij de nieuwe pomp wel bij neem ik aan?
Iemand enig idee wat deze ongeveer kost? zag bij duparts een complete Kit voor 329,00 euro. Weet niet of dit
een goeie prijs is. Laat maar even weten mannen!weer bedankt!
Groetjes
10 juni 2010 om 16:01 #17683505Ik heb nu een Xev pomp er op….deze koste een stuk minder. (via marktplaats bij een opeldealer boven in het land)
Dit was alleen de pomp…….geloof dat ik er toen 150 voor betaald heb?? weet niet meer precies.
Daar moest ik alleen de loze dop overzetten van de oude pomp.2 gaatjes in de carterpan opboren naar 8mm, omdat er m8 schroefdraad in de pomp zit..
10 juni 2010 om 19:05 #17683506origineel gepost door roppe
He mensen,denk dat ik toch voor een nieuwe pomp met aanzuigbuis ga. De plunjer zit bij de nieuwe pomp wel bij neem ik aan?
Iemand enig idee wat deze ongeveer kost? zag bij duparts een complete Kit voor 329,00 euro. Weet niet of dit
een goeie prijs is. Laat maar even weten mannen!weer bedankt!
Groetjes
bij eds zijn ze goedkoper
en anders ebay staan er ook een paar10 juni 2010 om 21:37 #17683507he….
iemand enig idee wat een pomp bij de Opel dealer zou kosten?
Heb geen zin om een week te moeten wachten op een pomp:D
moet nu met de motor naar het werk. En zo’n lekker weer is het
op het moment niet. Ga morgen het bedrijf bellen waar al mijn onderdelen
tot nu vandaan komen.Aont moarn!
11 juni 2010 om 05:30 #17683508Ik dacht iets rond de 250 euro.
Laat het FF horen als je hem v.v. hebt, ik ga ervan uit dat het probleem
dan is opgelost.11 juni 2010 om 15:54 #17683509Pak meteen een pomp van een z20let met de bijbehorende aanzuigbuis.
Duoparts leverd de kit compleet.
Is 100x beter als de std pomp.
gr16 juni 2010 om 11:00 #17683510origineel gepost door roppe
he….iemand enig idee wat een pomp bij de Opel dealer zou kosten?
Heb geen zin om een week te moeten wachten op een pomp:D
moet nu met de motor naar het werk. En zo’n lekker weer is het
op het moment niet. Ga morgen het bedrijf bellen waar al mijn onderdelen
tot nu vandaan komen.Aont moarn!
Als de dealer de pomp kan leveren duurt het sowieso 3 werkdagen want ik denk dat hij uit Duitsland moet komen en niet uit Breda.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.