Forumindex › Forums › Modellen › Astra › inlaat spruitstuk Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2010 om 15:02 #17221982
Wie heeft er ook problemen met het inlaatspruitstuk van de Asrta H.
Er schijnt een rij kleppen in te zitten en deze kunnen los schieten.
Dan moet er dus een nieuw spruitstuk op maar dat is nu niet te leveren en staan allemaal in back order.2 juni 2010 om 15:26 #17681939Bekend probleem anders zouden ze niet backorder staan ;)
Je kan (als je zelf handig bent en geduld hebt) hem ook voorzichtig open maken, kleppen vast maken (afgebroken delen) en weer inelkaar kitten…
Dan vervalt de garantie wel maar het werkt… (heb het een keer gezien dat het gedaan is)
2 juni 2010 om 15:33 #17681940ben niet zo handig maar zit wel met een groot probleem.
Als ze die spruitstukken niet vrijgeven kan ik mijn wagen niet gebruiken, god weet hoelang.
Weet jij of dit spruitstuik te krijgen is op de sloop?2 juni 2010 om 17:39 #17681941Het zal vast wel ergens te krijgen zijn op de sloop maar dan moet je goed zoeken (of ff rondbellen naar merkspecialistische sloperijen)
2 juni 2010 om 17:52 #17681942Om welke motor gaat het??
Willem
3 juni 2010 om 07:01 #17681943ik gok op een Z16XEP
3 juni 2010 om 15:31 #17681944Het is inderdaad een Z16XEP.
Hoezo, heb je daar ook ervaring mee?3 juni 2010 om 16:14 #17681945Ik ben inderdaad van een Z16XEP uitgegaan want het is een bekend probleem.
3 juni 2010 om 17:03 #17681946Idd een huur auto van ons heeft dat ook, ook een Z16XEP, maar een Z19DTH heeft ook problemen met inlaat
3 juni 2010 om 17:41 #17681947wat hebben jullie ondernomen?
3 juni 2010 om 18:30 #17681948Ja, zowel de Z19DTH als de Z16XEP hebben problemen met de wervel kleppen.
De kleppen van een Z19DTH daar gaat de uitwendige verbinding van los en geeft foutcode’s en gebrek aan vermogen.
De kleppen van een Z16XEP breken af en gaan rammelen maar verder merk je er niks aan.
4 juni 2010 om 20:43 #17681949Is het mogelijk dat als deze kleppen afbreken, dat deze dan de motor inschieten en daar dan veel schade aanrichten?
4 juni 2010 om 21:01 #17681950Ik zou zowiezo geen gebruikt inlaatspruitstuk monteren!
Zeker omdat het een kwaal is van Z1.6XEP,
en de kans groot is dat je weer een spruitstuk koopt met de zelfde kwaal of binnen de kortste keren weer heeft.
Het is even diep in de buidel tasten maar dan weet je zeker dat je er weer voor zeer lange tijd van af bent.
Ik denk niet dat z’n klep een twee drie de motor in zal schieten zou er wel een stukje in schieten heb je kans op motor schaden maar met een beetje geluk gaat hij er door de uitlaat klep meteen weer uit.
Maar voorkomen is zeker beter en goedkoper dan genezen.
Dus ik zou niet langer rond rijden dan dat nodig is.
Het probleem dat het onderdeel in back order staat is meestal niet lang (twee tot vijf werkdagen)
Vaak moet het onderdeel dan uit Duitsland komen je zou als je in de buurt van de grens woont zelf eens kunnen infomeren bij een dealer net over de grens.Veel succes met je probleem.
5 juni 2010 om 06:49 #17681951Dan moet je wel heel veel geluk hebben, Astra GTC freak, als ie er direct weer uitgaat via de uitlaat klep.
Meestal als ie zowiezi blijft zitten tussen klep en gelijder heb je kormme kleppen.
blijft ie op de zuiger, heb je kans op cilinder / zuiger schade.
Willem
5 juni 2010 om 18:29 #17681952hoe weet je dan dat die kleppen stuk zijn …???:hmmz:wtf
Ik rijd zelf ook een astra H met Z16xep motor….16 Twin Port staat er op de klep……..:P
Niet dat ik hem dadelijk naar de kl*te :fy1rijd.mvg Paul
5 juni 2010 om 21:51 #17681953Rammelen van inlaat spruitstuk.
Willem
6 juni 2010 om 02:57 #17681954Willem ik bedoelde ook met een beetje geluk dat de kans erg groot is dat het niet zo is.
En ik zou ook zeker niet door rijden met een kapot spruitstuk.
Ik heb zelf ook een Z1.6XEP bij welke km stand gaan die inlaatspruitstukken meestal stuk?
Weet ik wanneer ik het kan verwachten.
Heb al wel de bobinegalerij en de thermostaat stuk gehad dat was bij elkaar ook al eg duur.6 juni 2010 om 07:25 #17681955Op de vraag: Bij welke kilometerstand gaan die kleppen kapot kan ik antwoorden dat ik er nu 125000 km mee gereden heb, maar dat rammeltje zat er al een kilometer of 1000 in.
6 juni 2010 om 10:05 #17681956Ok nou dan kan ik er vast rekening mee gaan houden de mijn heeft nu 117000km gelopen.
6 juni 2010 om 11:18 #17681957ik heb vanmorgen op die van mij 128000 gezet dus hij zit al in de risico zone:o
wat kost z’n spruitstukje nou nog…?mvg Paul
6 juni 2010 om 19:02 #17681958Dit spruitstukje kost bij de Opel dealer zo’n 1800 €.
Dat is incl. een nieuwe kabelboom (320€) , omdat dit spruitstukje in 2006 gemodificeerd is.7 juni 2010 om 06:06 #17681959Als het een bekent productieprobleem is lijkt het me dat je hem gewoon voor nop er op krijgt?
7 juni 2010 om 19:09 #17681960origineel gepost door beeluh
Dit spruitstukje kost bij de Opel dealer zo’n 1800 €.
Dat is incl. een nieuwe kabelboom (320€) , omdat dit spruitstukje in 2006 gemodificeerd is.nondejuu:swear da’s een klap geld…. is dat incl montage of komt dat er ook nog bij….? :(
mvg paul
24 augustus 2010 om 12:35 #17681961ik heb ook een z16xep die tikt als een gek de klepspelling is oke
wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?24 augustus 2010 om 17:50 #17681962op ebay zijn dit soort onderdelen vaak vele malen goedkoper terwijl het ook gewoon origineel gm is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.