Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › kan remschijven achter niet los krijgen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2010 om 14:43 #17221923
Ben voor het eerst bezig met remschijven achter, en ga als newbee stapje voor stapje.
Nog voor ik dingen loshaal moet het toch al mogelijk zijn de remblokken weg te wringen van de schijf? En dan moet de vloeistof toch al terug lopen naar het voorraadvat? Alles lijkt muurvast te zitten. Is dat normaal?
Wat is de beste volgorde? Moet ik “op hoop van zegen” toch maar beginnen de remklauw los te schroeven, in de hoop dat ik dan wel ruimte kan maken tussen blokken en schijf?
1 juni 2010 om 14:54 #17681353Niet nog een topic openen met dezelfde vraag hè :P
Ik heb al geantwoord in de ander.1 juni 2010 om 15:15 #17681354Yep…..ik zag dat ik in de OPC groep begonnen was, vandaar maar een tweede keer geprobeerd.
Meer dan 0.3mm speling heb ik niet kunnen krijgen. Wel mn schoevendraaier in de vernieling. Heeft nu een driehoekige punt :(
1 juni 2010 om 15:17 #17681355Ik hoef dus echt niet te beginnen met geleidepennen los te draaien of zo iets…..gewoon beginnen met wringen moet al “makkelijhk” 1 a 2 mm speling op leveren?
1 juni 2010 om 15:24 #17681356Wat is je fixatie met die zuiger aan de kant duwen…. :P
Je moet eerst je blokken eruit halen!!!
En daarvoor moeten de pinnen er uit, anders kunnen de blokken nergens heen!Dan kan je de zuiger terug duwen want anders passen namelijk je nieuwe blokjes er niet in met de nieuwe schijf.. is dikker…
1 juni 2010 om 15:29 #17681357en dan klauw eraf, schijf eraf, schijf erop, klauw erop, blokjes weer tussen de schijf en de klauw stoppen, pennen erin en klaar is klara.
En voor de helemaal compleet kan je altijd nog heeeel klein beetje kopervet op de achterkant van de blokjes doen.
Schijnt piepen tegen te gaan… Al wordt dit betwijfeld..1 juni 2010 om 16:16 #17681358Eigenlijk was het er af krijgen makkelijk, maar een goede beschrijving had geholpen:
1) Begin met het loshalen van de handremkabel.
2) Maak dan de onderste geleidepen los met een dop of ringsleutel, en houdt het draaien van de pen tegen met een steeksleutel. Begin met kleine korte bewegingen, op en neer, zodat de locktite “netjes” kan verpulveren zonder dat de schroefdraad beschadigd raakt.
3) Daarna kan men het deel van de klauw met de remcylinder makkelijk “naar boven” wegdraaien. Daarbij dient de bovenste geleidepen als een soepel gesmeerde rotatieas. Het rubber remslangetje wordt daarbij licht gebogen. De remblokken blijven bij die beweging achter in het nog vast zittende deel deel van de klauw.
4) Nu kan met de blokken verwijderen door ze uit de veren te wringen. De bewegingsrichting is “haaks” weg van de remschijf.Volgende probleem is om de remcylinder ingedrukt te krijgen om plaats te maken voor nieuwe dikke blokken en de nieuwe dikke schijf. Dat schijnt te moeten met een “daaiende druk beweging” en een speciaal tool. Ik ga maar een nieuw topic openen want zo’n tool heb ik niet.
Ik kom er wel :) alle begin is moeilijk ;)
Bedanklt voor de hulp
2 juni 2010 om 07:53 #17681359Het kan altijd gedetaileerder maar t Idee blijft hetzelfde.
En als de uitleg niet goed genoeg is kost een vraagbaak een paar tientjes.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.