Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Dif veranderen !!!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2010 om 10:57 #17221786
Hoi allemaal
Ik heb een vraagje heb een opel omega a van bouwjaar 1991 2.0 .naar mijn diffren moet veranderd worden
Heb eentje gevonden naar deze is van een opel omega a
1991 2.3 Diesel past deze eronder als ik het compleet monteer eronder ???Hopelijk goed nieuws eindelijk gedaan dan met de geruis aan de diffren .
Gtrzzzzzzz Bleuopel
29 mei 2010 om 12:05 #17679985AnoniemLid sinds:
1 January 1970passen zal die wel
maar kan wel zijn dat er een andere
overbrenging in zit;)maar aangezien je het ding toch al hebt
zou ik hem gewoon monteren en zien wat die doet;)29 mei 2010 om 13:38 #17679986origineel gepost door louwe 16 klepper
passen zal die wel
maar kan wel zijn dat er een andere
overbrenging in zit;)maar aangezien je het ding toch al hebt
zou ik hem gewoon monteren en zien wat die doet;)Past deze gewoon eronder??
maakt dat veel uit die overbrenging ??29 mei 2010 om 16:14 #17679987Ja dat maakt uit.
Als je een te hoge overbrenging hebt dan heb je een goed trekkracht, je moet sneller opschakelen, de top snelheid is lager
Als je een te lage overbrenging hebt dan moet de motor meer moeite doen om de auto voorruit te krijgen, de top snelheid is dan wel hoger.
De kans dat de motor het niet meer aan kan zou aanwezig kunnen zijn als de overbrenging te laag wordt, dit zou kunnen gebeuren als je een dif van een diesel hebt een diesel heeft veel kracht onderin dus gebruik je met een lage overbrenging.29 mei 2010 om 17:13 #17679988origineel gepost door Vega
Ja dat maakt uit.Als je een te hoge overbrenging hebt dan heb je een goed trekkracht, je moet sneller opschakelen, de top snelheid is lager
Als je een te lage overbrenging hebt dan moet de motor meer moeite doen om de auto voorruit te krijgen, de top snelheid is dan wel hoger.
De kans dat de motor het niet meer aan kan zou aanwezig kunnen zijn als de overbrenging te laag wordt, dit zou kunnen gebeuren als je een dif van een diesel hebt een diesel heeft veel kracht onderin dus gebruik je met een lage overbrenging.Dus die dif kan ik zetten naar de auto trekt nietmeer zo fel op ??? ofwel
29 mei 2010 om 18:03 #17679989Bij zelfde motor
Lage overbrenging = optrekken minder, top meer
Hoge overbrenging = goed optrekken, top minderLaag===============Hoog
1:3.45 / 1:3.70 / 1:390 / 1:4.22 enz…Vergelijk het maar met een fiets met veel versnellingen.
bv.
Klein voor en groot achter = zwaar trappen maar eenmaal op snelheid dan ga je hard
Groot voor en klein achter = licht trappen (veel) en matige snelheid.29 mei 2010 om 19:57 #17679990origineel gepost door Vega
Vergelijk het maar met een fiets met veel versnellingen.
bv.
Klein voor en groot achter = zwaar trappen maar eenmaal op snelheid dan ga je hard
Groot voor en klein achter = licht trappen (veel) en matige snelheid.Moet dit niet net andersom zijn:hmmz ??
29 mei 2010 om 20:08 #17679991origineel gepost door Omega2.2-16v
origineel gepost door Vega
Vergelijk het maar met een fiets met veel versnellingen.
bv.
Klein voor en groot achter = zwaar trappen maar eenmaal op snelheid dan ga je hard
Groot voor en klein achter = licht trappen (veel) en matige snelheid.Moet dit niet net andersom zijn:hmmz ??
Ja moet idd anders om.
i = Z gedreven / Z drijvend
tandwiel achter / tandwiel voorAlleen is het voorbeeld van een fiets een beetje verwarend.
Aangezien dat een versnelling is, maar bij de diff een vertraging.29 mei 2010 om 22:39 #17679992Diesels hebben idd een langere overbrenging,de kans dat je met een omega komt te zitten die niet meer vooruit te branden is is vrij groot.
30 mei 2010 om 14:15 #17679993origineel gepost door Omega2.2-16v
Moet dit niet net andersom zijn:hmmz ??
idd. zo zie je maar ik heb niks met fietsen.
Het ging niet om de versnellingen maar om het idee van de verschillende groten van de tandwielen en de kracht die daar dan voor nodig is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.