Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › losse tik update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2010 om 18:55 #17221768
hallo mensen zonet heb ik de auto aan de kant gezet op de a35 tussen hengelo en almelo
dit is vanwege dat ik de vermoeden heb dat 1 klem die over de nokkenas zit vast geschroefd los is getrild en er nu los op ligt of wat dan ook.
als dit het geval is heeft dan mijn kop schade opgelopen? of is het mogelijk dat het weer op te lossen is door alles opnieuw vast te zetten?
UPDATE:
nokkenas poilie bout is gebroken:( dus kleppen krom zuigers gestempeld nieuwe koppakking nodig plus goeie moed
29 mei 2010 om 15:30 #17679837Lijkt mij sterk dat je nokkenaslagerkap los gelopen is (dit bedoel je waarschijnlijk)
Gaat het om de C20XE wat in je onderschrift staat? Denk eerder dat je een klepstoter hebt die tikt. Als deze zijn olie niet meer vast houd gaat hij tikken…
Hoe is je oliepijl??
31 mei 2010 om 22:08 #17679838het gaat hier inderdaad om de ene die ik te koop heb
olie is schoon en juiste pijl,
de kop is voor 2 weken geleden compleet gereviseerd en de klep stoters waren goed toen ze er in gingen
het is een heel erg klote geluid lijkt wel alsof iets los zit in de motor en dat door de motor word heen geslingerd maar weet niet precies waar
morgen gaat hij voor als weer naar Nielsje heen voor te laten kijken ben hem nu wel is zat vanaf begin dit jaar al 2500 euro in motor gestopt en eind is nog niet in zicht
1 juni 2010 om 05:37 #17679839waar komt het geluid precies vandaan?
uit de kop of uit het onderblok?
heb het zelf ook een keer gehad nokkenas los en dat maakt indd ene klere herrie!!
was dan wel van een seat en had alles met moment sleutel vast gezet volgens voorschriften (vond 25nm al zo weinig)
daarna op gevoel vast gezet geen schade aan de motor
misschien dat je er wat hebt deze info anders succesmvg Jarno
1 juni 2010 om 09:50 #17679840Of je hebt een lager in je onderblok eruit liggen. Geeft ook een irri geluid.
Jammer dat we het niet kunnen horen.Of als het geluid echt van boven komt heb je misschien nog kans dat een klepzitting los ligt, maar of dit vaak voor komt bij de C20XE’s betwijfel ik wel..
2 juni 2010 om 20:38 #17679841nou het probleem is juist dat ik niet weet waar het geluid weg komt. ik denk zelf uit boven blok maar niels had het over onderblok
hij had voor de revisie ook kartterpan los gehad voor de pakking toen had ie nog gekeken naar de schalen en deze zagen er nog goed uitik had zelf de nokkenas ook goed vast gezet met moment sleutel ik heb hem zelf nog niet los gehad de kleppendeksel maar dat moet morgen gebeuren als het goed is
als ik meer weet hierover laat ik het weten
9 juni 2010 om 20:10 #17679842probleem is gevonden,
krukas lager schalen waren versleten deze zijn hierdoor over elkaar heen geschoven waardoor de cilinder tegen de kop aan kwam wat het tikken veroorzaakte
oplossing is een ander onderblok omdat de plek waar de schalen om heen vallen uit zijn gevreten waardoor hij ovaal is geworden en dus het zelfde probleem zou krijgen als ik de schalen zou vervangen
11 juni 2010 om 20:17 #17679843slecht nieuws,
blok is helemaal opnieuwe opgeboutwd en weer in auto gezet
gestart en hij liep totdat gas werd gegeven en de bout van nokkenas pollie het begaf waardoor dis riem er af vloog tijdens het lopen
dus kan opnieuw beginnen of ik laat hem staan
11 juni 2010 om 20:53 #17679844Tja, deze bouten dienen normaal ook vervangen te worden..
ik heb er laatst nog een afgebroken met los draaien, voor mij rede te meer, deze ALTIJD te vervangen..
Willem
12 juni 2010 om 17:22 #17679845Tsjonge jonge, het zit niet mee he.
Eerst lagers eruit liggen, vervolgens blok weer in orde en dan breekt je een bout af:swear
Hmm. en nu?? Weer fiksen??
Hoeveel kleppen zijn er krom? Ook geleiders gescheurt?
Zal wel weer een paar duiten gaan kosten.
Suc6 iig!
En indd. zoals Wim al zei. Bouten die vervangen dienen te worden, ook altijd vervangen.
Uiteraard ook op moment aantrekken.
Nokkenasbouten zijn rekbouten. Dus niet gewoon met de luchthamer aan rammelen:thumbup12 juni 2010 om 18:03 #17679846je kan m inboren met linkse boor en proberen eruit te draaien een linkse tap.
Willem
12 juni 2010 om 19:25 #17679847tja ik heb de bouten gewoon met sleutel vast gezet dus niet met luchtsleutel
misschien toch te strak aangedraaid?
maar ik weet nog niet hoeveel kleppen er krom zijn en de verdere staat van kop enz dus ik wil er nog even over na denken wat ik ga doen want was van plan om er geen euro meer aan te spenderen
wou hem gaan inruilen als hij goed liep voor een andere auto maar dat gaat ook blijkbaar niet meer door
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.