Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Tips aanschaf Astra H 1.7
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2010 om 08:59 #17221747
Hallo Astra rijders,
Mijn naam is Cengiz en ben op zoek naar een auto. Mijn oog is gevallen op een Opel Astra H type. De Astra heeft mooie strakke lijnen en ziet er fris uit :thumbup
Echter zit ik met een beperkt budget. Dus zal het waarschijnlijk één van de eerste H types worden (uit 2004). Het moet in ieder geval een 1.7 diesel worden. Alleen zie ik dat de 1.7 in verschillende varianten zijn:
1.7 cdti 80 pk
1.7 cdtl 80 pk
1.7 cdti 100 pk
1.7 cdtl 100 pk?Om het voor mezelf nog lastiger te maken zal het wellicht ook een 80 pk versie worden, want de 100 pk versies zijn gemiddeld zo’n € 800,- duurder.
Mijn vragen zijn:
1) Wat is het verschil tussen de cdti en cdtl 1.7 motoren? Wat raad je aan?
2) Is de 80 pk softwarematig geknepen of zijn het ook daadwerkelijk verschillende motoren tov de 100 pk?
3) Rijdt de 80 pk versie fijn (lees: trekt het redelijk goed op en kom je redelijk goed vooruit)? Ik ben geen racer, maar ik rij ook niet als een bejaarde :D
4) Is de 80 pk versie probleemloos te chippen naar 100/105 pk? Heeft er iemand ervaring mee (chippen van 80 pk naar … pk)?
5) En tot slot: Wat zijn de goede en slechte punten/eigenschappen van de Astra H type? Waar moet ik op letten bij aanschaf?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groeten,
Mrcengo28 mei 2010 om 10:33 #17679667Beste MRcengo,
De Astra H 1,7CDti Zijn vrijwel probleemloos als je maar op tijd de distributieriem vervangt.
Volgensmij zit er alleen een sofware verschil in de 80 en 100 pk versie
Ze zijn heel zuinig 1 op 20 is geen uitzondering.Nu heb ik toevallig mijn Astra H 1,7CDTI te koop staan ,
Als u interresse heeft kunt u mij mailen : stefangtc@hotmail.comhttp://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117935&page=1
Mvg
Stefan28 mei 2010 om 11:44 #176796681.9 geen optie?? Is wel iets zwaarder maar veel geld op de wegenbelasting scheelt het niet…
Ik heb mijn auto geimporteerd uit Duitsland:
1,9 DTJ-16v Inmiddels opnieuw gemapt:
143 pk en 340 Nm… Net zo zuinig als voorheen 1 op 16 gemiddeld op 215/45/r17
met <80.000 op kmteller voor 11.900,- in feb-2010!Vergelijkbare auto’s bij Nederlandse dealers gemiddeld 2000,- duurder.
Mechanisch identiek aan de 150PK (rode TI) maar teruggeschroefd…
En zelf veel doen BV: olie, uitlaat, banden, remmen, wissers, verlichting e.d. dingetjes…
Mijn onderhoudsinterval =30.000km’s maar ik controleer elke 10.000km’s zelf al die kleine dingen.Alle Astra’s H’s hebben goede wegligging(behalve de stationwagon, dat zou ik niet kunnen zeggen), erg responsieve auto’s, lichtelijk onderstuurd maar zeer hanteerbaar!
28 mei 2010 om 16:57 #17679669Bedankt voor de reacties. De 1.9 is voor mij inderdaad iets aan de duurdere kant en de Opel van StefanTDI is valt ook buiten mijn budget :cry Jammer, want je auto is super :thumbup
Ik werd vandaag door iemand getipt die een Opel heeft uit 2005 of 2006. 1.7 115 pk en voor een redelijke prijs.
Als ik op internet kijk (http://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra) zie ik de 1.6 benzine 115 pk, maar geen diesel 115 pk :hmmzIk hoor in ieder geval positieve reacties over de Astra H. Wanneer moet trouwens de distributieriem vervangen worden? 100.000 km?
29 mei 2010 om 11:44 #17679670origineel gepost door mrcengo
Bedankt voor de reacties. De 1.9 is voor mij inderdaad iets aan de duurdere kant en de Opel van StefanTDI is valt ook buiten mijn budget :cry Jammer, want je auto is super :thumbupIk werd vandaag door iemand getipt die een Opel heeft uit 2005 of 2006. 1.7 115 pk en voor een redelijke prijs.
Als ik op internet kijk (http://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra) zie ik de 1.6 benzine 115 pk, maar geen diesel 115 pk :hmmzIk hoor in ieder geval positieve reacties over de Astra H. Wanneer moet trouwens de distributieriem vervangen worden? 100.000 km?
Idd de 1,7 is nooit gelevert met 115 pk. zal dan ook wel een type fout zijn.
29 mei 2010 om 14:15 #17679671De eerste 1,7 is met 100pk en de latere is met 110 pk vanaf 2007
en de nieuwe 1,7 CDTi is nu met 125pk
30 mei 2010 om 12:11 #17679672Volgensmij zit er alleen een sofware verschil in de 80 en 100 pk versie
Er zit ook een andere turbo op de 100pk versie.
Verder weinig verschillen.En over die distributieriem op tijd vervangen logisch maar ze kunnen een hoop hebben hoor van de week nog eentje vervangen die had de 1e riem nog (km stand was 180.xxx) .
30 mei 2010 om 12:31 #176796731.7
Bij de 80 PK en 100 PK zit wat verschil tussen…
De basis van de motor is gelijk maar er zitten naar mijn weten verschillen in de volgende dingen.
Versnellingsbak 80PK is F17 (achteruit naast de 1) 100PK is F23 (achteruit onder de 5)
Turbo 80 PK is vast 100 PK is variabel.Eerder zijn er ook nog verschillende merken inspuitsystemen geweest maar dat is volgens mij bij de Astra H niet zo.
De 80 PK kan simpel gechipt worden maar ik zal liever voor de 100 PK gaan omdat die een sterkere versnellingsbak hebben.
31 mei 2010 om 09:09 #17679674Er is dus wel meer verschil dan alleen softwarematig begrijp ik. Ik zie trouwens op autoweek.nl dat de 100 pk een intercooler heeft en de 80 pk niet.
Het heeft eventjes geduurd, maar ik heb nu een Opel Astra gevonden. Het betreft een 1.7 cdti 59kw uit 2004. Ik probeer een afspraak met de (particuliere) verkoper te maken voor één dezer dagen. Iemand nog tips waar ik op moet letten? Auto heeft 183.000 km gelopen en distributie is volgens de verkoper bij 150.000 km voor de eerste keer vervangen.
Bedankt alvast!
31 mei 2010 om 17:45 #17679675De distributie riem moet bij 120.000 km vervangen worden…
Dynamo al een keer vervangen ?
Koelmiddel peil checken als de astra koud is, de slangen van de EGR koeler willen nog wel eens scheuren. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.